Alt til hus og bolig Oppvaskmaskin ....

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.248
Sted
Holmestrand
...til ergrelse.

I forbindelse med bytte av kjøkken i sommer, ble jeg overtalt av en entusiastisk kone og en like overbevisende pusher på IKEA om at innbyggingsoppvaskmaskin var lurt.

Det var det ikke. Den har verdens mest idiotiske innredning, men det er ikke det verste.
Når avløpet går tett, kommer det vann på gulvet.

Bare så det er sagt. Maskina er i vater. Den står i et overløpskar, den har vannvakt som stenger strømmen.

Så det er ingen fare, men jeg ønsker å komme til ren oppvask, ikke ei maskin som har stoppet midt i programmet.

Vi har hatt 4-5 maskiner før denne. Noen har vært utgammel og skikkelig dårlig, men har aldri hatt en dråpe vann på gulvet, selv om det har vært vann i maskinbunn.

Noen som har gode ideer her?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.411
Du sier "Når avløpet går tett" Da er det vel ikke maskinen som er problemet?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.590
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
De fleste oppvaskmasiner er da innbyggingsmaskiner. Jeg har en 15,5 år gammel Bosch som virker enda - det har aldri vært noe krøll med den. Jeg skyller bestandig av det grøvste, før jeg setter det inn, og maskina ser ut som ny inni. Det eneste er at stabler jeg altfor mye inni, så er det ikke sikkert den greier å få alt reint, men det gjelder alle maskiner.

Hvis du ikke skyller tallerkenene og bare setter de rett inn, går silen full veldig fort, og da må dere ta ut silen og rengjøre den hver gang.

Uansett om den går tett, så skal ikke maskina lekke, så jeg tror jeg ville reklamert på maskina. Det at den stopper fordi den er tett, er nok ikke reklamerbart...

Johan-Kr

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
21 år gammel Siemens her, funker perfekt.....

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.411
En ny maskin har kraftigere tømmepumpe enn en gammel, slitt maskin. Hvis avløpet er gjengrodd så vil en ny maskin skape trøbbel. Hell masse kokende vann ned i avløpet for å prøve å rense opp. Eller kontakt rørlegger........

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.248
Sted
Holmestrand
Litt upresis der.
Når jeg sier avløpet så mener jeg at det stopper i maskina, i sila eller der omkring.
Røropplegg er helt nytt. Litt over en meter før røret fra oppvaskbenk er nede i rør på ca 25 cm.

Det er akkurat det, vi har hatt Siemens/Bosch (noen godt opp i åra) og aldri noe slikt som dette.

Problemet er at maskina tydeligvis fyller på mere vann før det er tømt skikkelig.

Topp Bunn