Opprydding i medlemsmassen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Nå er vi 18000 medlemmer...Hvor mange er aktive ? Trodde det skulle ryddes opp i når HFS3 kom, men tydeligvis ikke... Er en tiendel av de 18000 aktive på jevn basis så ville det muligens være å ta i...

Hva skal en så med alle disse medlemmene? Hevde ovenfor annonsører at brukermassen inneholder så mange navn ??

Men morro er det lell.... ;)

T

TT.

Gjest
Burde vært automatisk sletting av profiler etter feks 6 mnd, hvis de er passive

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.064
Sted
Holmestrand
Hva er problemet? Om noen er medlem, men ikke deltar aktivt spiller vel ingen rolle for oss andre?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.581
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mulig lettere å sjekke etter sånn ca 6mnd om endel medlemmer ikke har logget seg på HFS3? - Da kan de evt. settes inaktive eller slettes?

Berre ein ide :)

• Liker
Reaksjoner: HCS

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Tja, noen liker å ta litt pause fra tid til annen. Greit å beholde nicket slik at man ikke trenger begynne på nytt synes jeg.

T

Tittentei

Gjest
Jeg har hatt dødperioder på år her, og synes forslaget om å slette eller deaktivere profiler er en dårlig løsning. Hvilken gevinst skal dette gi?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
På gamle HFS var det cirka 5000 brukere som var aktive - enten ofte eller med jevne mellomrom.

Som Bambadoo sier så må vi nesten se an litt før vi evnt. gjør noe med medlemsmassen.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Oppfordrer til IKKE å slette medlemmer! Heller markere de som har vært inaktiv i f.eks. 6 mnd med et eller annet merke...
Denne hobbyen går i bølgedaler og plutselig trenger du å vite noe som du var med og diskuterte tidligere.
Som jeg har nevnt tidligere så er det den enorme kunnskapsbasen som HFS er blitt som er det mest interessante - etter min mening!
LA STÅ! - som min salige skolefrøken skrev da hun hadde skrevet noe vettugt på tavla...:)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.792
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Eneste problemet jeg ser med mange inaktive medlemmer er at de okkuperer fornuftige brukernavn.
Man må være logget inn for å se bilder, chat og off-topic. Det er gjort bevisst, og da er det lov å ikke skrive noe, bare være leser.
Men vi har nesten 10000 medlemmer som aldri har skrevet et eneste innlegg. Klart mange av disse kan slettes, spesielt de som ikke har vært innlogget på lang tid.
Folk som har skrevet innlegg bør ikke slettes uten god grunn. Sentralen er også en kunnskapsbase, og mange finner nyttig info i gamle innlegg.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
For mitt vedkommende var det bruktbørsen som startet det hele. HFS-medlemskap er nødvendig for å få lagt inn salgsannonser, og ofte nødvendig for å få svare på salgsannonser - mange selgere foretrekker PM fremfor kontakt via telefon eller e-post.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hvem trenger fornuftige brukernavn?

Det vil vel uansett være lite ryddig om "nye" personer tar gamle navn. Ser for meg en del forvirring, selv om problemet nok vil være marginalt.

Et relevant medlemstall vil være kunne være medlemmer som har vært aktive på forum, brukten eller med meldinger det siste året. Dette vil generere et dynamisk antall som vil ta hensyn til personer som har vært passive - og som tar med de som dukker opp igjen.

Topp Bunn