Politikk, religion og samfunn Oppkjøp av S-banken stoppet, deretter godkjent

C

Cyber

Gjest
Trist, men sant!
Har en mistanke om at det er for mye kameraderi i norsk næringsliv mot «kritiske samfunnsovervåkere».
Det samme skjer jo i politiet…
Er jo ikke korrupsjon i Norge, sies det… :rolleyes:

DNB får kjøpe Sbanken
Hmm, hva blir da alternativet... Har sett på Bulder Bank, men litt snevert. Få andre som tilbyr Apple Pay og er rimelige.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.862
Torget vurderinger
0
Det er helt for jævlig!

Vi kaller det "kameraderi" men det er jo korupsjon! Og det er fan ikke lett å bli kvitt dævelskapen!
 
C

Cyber

Gjest
Apple pay?
Apple skal ikke ha en cut av det jeg betaler. Så nei takk.
Skjønner hvordan du tenker, men jeg synes det er verdt å svelge den kamelen. Utrolig lett å bruke.

Bulder bank ser jeg har en litt snever funksjonalitet. Ikke straksbetaling, utenlandsbetaling, ikke fondsmarked og en flott app som kanskje har blitt litt for fokusert og moderne til dekke behovene? Liker ikke alltid mørk bakgrunn heller, litt tungt visuelt med mørkegrå.
 
Sist redigert av en moderator:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Noen som har erfaring med Jernbanepersonalets bank? Er de bra, og hvordan er nettbanken deres?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Godt jeg hoppet av da, før det gikk galt. Det jeg synets var best med S-banken var selve nettbanken. Valgte å bytte til BN bank og den er faktisk hakket bedre, samt at de hadde en grei innskudds rente. DNB sin er noe krøkkete greier...
BN bank har en helt grei app og.
 
Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.844
Sted
Hus
Hva skjer hvis Sbanken nekter å la seg kjøpe opp :unsure: Hadde egentilig tenkt å refinansiere det lånet jeg har i Nordea til Sbanken, men det blir nå ikke aktuelt.:confused:
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Hva skjer hvis Sbanken nekter å la seg kjøpe opp
Det er det ikke Sbanken som bestemmer (som i ledelsen eller styret i banken). Det er det eierene, altså aksjonærene som bestemmer og DNB har tilsagn for over 90% av aksjene og har man 90% kan man tvangsutløse de siste 10%.

Ikke helt mitt område, men jeg forstår det slik at dette oppkjøpet nå er en "done deal".
 

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
391
Antall liker
140
Noen som har erfaring med Jernbanepersonalets bank? Er de bra, og hvordan er nettbanken deres?
Ingen erfaring, men ser at appen deres får lav score på google play. Har Sbanken i dag. Hvis jeg bytter bank er en velfungerende app pri. 1.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Hva har appen til Sbanken som ikke andre banker har?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ingen erfaring, men ser at appen deres får lav score på google play. Har Sbanken i dag. Hvis jeg bytter bank er en velfungerende app pri. 1.
Enig i det, men jeg bruker vanligvis ikke appen til noe mer avansert enn å sjekke saldo og eventuelt flytte penger mellom kontoer. Eventuelt godkjenne e-fakturaer til betaling. Vurderer OBOS bank også, men er temmelig grønn på banktjenester og hva som lønner seg.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.470
Antall liker
9.796
Sted
Interiore Simplicitate
Noen som har erfaring med Jernbanepersonalets bank? Er de bra, og hvordan er nettbanken deres?
Liten og bra bank, men bruker Eikas løsninger for nett- og mobilbank som etter min mening er helt elendig. Så jeg har beholdt en reservekonto og forsikringer hos JBF, resten flyttet vi til KLP for et par år siden. Veldig fornøyd med KLP også, selv om jeg likte nett- og mobilbanken til SBanken bedre.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Liten og bra bank, men bruker Eikas løsninger for nett- og mobilbank som etter min mening er helt elendig. Så jeg har beholdt en reservekonto og forsikringer hos JBF, resten flyttet vi til KLP for et par år siden. Veldig fornøyd med KLP også, selv om jeg likte nett- og mobilbanken til SBanken bedre.
Men KLP er vel bare for kommuneansatte? På forsikringer er jo Jernbanepersonalet utmerket, men ikke sikkert de er gode på bank for det.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Men KLP er vel bare for kommuneansatte? På forsikringer er jo Jernbanepersonalet utmerket, men ikke sikkert de er gode på bank for det.
KLP er åpen for alle, men det er først og fremst på fondssparing de har sin mest åpenbare funksjon.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.470
Antall liker
9.796
Sted
Interiore Simplicitate
Men KLP er vel bare for kommuneansatte? På forsikringer er jo Jernbanepersonalet utmerket, men ikke sikkert de er gode på bank for det.
Kona er kommunalt ansatt, så jeg fulgte med på lasset. :)

For oss har KLP vært bra som dagligbank, ikke noe å utsette på det.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Kona er kommunalt ansatt, så jeg fulgte med på lasset. :)

For oss har KLP vært bra som dagligbank, ikke noe å utsette på det.
Skjønner, men tror ikke jeg gidder å gifte meg med noen bare for å få tilgang på en ok nettbank. :)
 
  • Haha
Reaksjoner: MML

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Skjønner, men tror ikke jeg gidder å gifte meg med noen bare for å få tilgang på en ok nettbank. :)
Alle som vil kan bli kunde der, men man får bedre betingelser om man er pensjonskunde gjennom de. For fond er det meg bekjent likt for alle (jeg bruker de kun på fond)
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
420
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hmm, hva blir da alternativet... Har sett på Bulder Bank, men litt snevert. Få andre som tilbyr Apple Pay og er rimelige.
Etter det jeg leser er Bulder Bank eid av Sparebanken Vest, så med den bør du være trygg!
Kanskje appen blir bedre også, hvis den ikke er så bra nå.
Sparebanken Vest sin var også elendig, og det viktigste er jo kontinuerlige forbedringer og funksjonalitet i appen.
Sparebanken Vest gikk jo ut av Sparebank 1, etter kort tid.
Kan ihvertfall si at DNB sin app var elendig for noen år siden.
Bruker aldri nettbank lenger, for praktisk talt all funksjonalitet er bygd inn i appen til SPV.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.269
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2

Eneste riktige å gjøre. Om vi skal ha levedyktige og bærekraftige banker i møte med økt konkurranse fra utlandet så må vi ha mindre av typ DnB og mer av type S-banken.
Så lenge varte det, greit å ha vennene sine riktig plassert, fy faen!. Ap
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.269
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
Jeg er også litt i stuss på hvordan man som privatperson med en relativt enkel økonomi klarer å bli veldig misfornøyd med en bank.... jeg skjønner at det er en hel del som er sure på forbrukslånsbanker og dets like siden en betydelig andel av kundene deres er gjeldsofre, men jeg tror jeg skulle slite med å hisse meg opp over en av sorten. Det er vel omtrent ingen som snakker med en person i banken om dagen heller siden alt kan ordnes i nettbanken.

Jeg har lønnskonto, boliglån, AKS og forsikringer ett sted. Sparekontoer tre andre steder, totalt fire ulike kredittkort, en investeringskoto og en AKS nok et sted og så enda en AKS et tredje sted.

For å ha kredittkortene betaler jeg, unnskyld, får jeg betalt ca 5-6000 i året.
Hvordan får du penger for å ha kredittkort ?
 
C

Cyber

Gjest
Etter det jeg leser er Bulder Bank eid av Sparebanken Vest, så med den bør du være trygg!
Kanskje appen blir bedre også, hvis den ikke er så bra nå.
Sparebanken Vest sin var også elendig, og det viktigste er jo kontinuerlige forbedringer og funksjonalitet i appen.
Sparebanken Vest gikk jo ut av Sparebank 1, etter kort tid.
Kan ihvertfall si at DNB sin app var elendig for noen år siden.
Bruker aldri nettbank lenger, for praktisk talt all funksjonalitet er bygd inn i appen til SPV.
Ser jeg savner "Straksbetaling", kortadministrasjon og litt slik, men ellers ser den bra ut. Eneste er litt mye fokus på "sparemål" og boliglån. Lån har jeg i egen bank og jeg er forbi tiden der jeg sparte til konkrete mål/ting. Skulle gjerne fjernet den delen.

Liker generelt å støtte disse underdogsene fremfor de større aktørene.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Hvordan får du penger for å ha kredittkort ?
Ved at butikken betaler visa / mastercard ca 2-3 % av beløpet og visa gir kickback til brukeren på 0,5 til 1 %.

Weld har et skyhøyt forbruk for å få dette til å bli 5-6000 i året.

Hvor kommer disse 5-6000 kr fra? Økte priser som alle må betale. Personlig mener jeg at butikkene skulle ha lagt på kredittkortavgiften slik at brukerne selv betalte for at visa / mastercard skummer fløten. Inntil det skjer kommer jeg selvsagt til å benytte av kredittkort selv. Spesielt i matvarebutikkene som pusher kredittkort på deg.
 
Sist redigert:
C

Cyber

Gjest
Div kickkacks.og betaler selvsagt aldri renter til noen av de. Komplett gir feks 2% på alt som handles på nett (maks 2k i året) osv
Supertilbud på DNB MC
Coop MC gir deg 2% totalt på dagligvarer dersom du er medlem og betaler med kortet.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.269
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner , jeg har for lavt forbruk Til å få noen sånne « bonuser».2%bonus på alt jeg kjøper på KiWi får jeg uansett ,blir noen tusen etterhvert det også
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Den til komplett er ganske bra siden den dekker alt som handles på nett uansett hva det er, varer, tjenester, abonnementer osv.
 
C

Cyber

Gjest
Den til komplett er ganske bra siden den dekker alt som handles på nett uansett hva det er, varer, tjenester, abonnementer osv.
Jo, men 2000 er så lite på et år at jeg ikke gidder, og du må vel handle på komplett for kredittene?
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Jo, men 2000 er så lite på et år at jeg ikke gidder, og du må vel handle på komplett for kredittene?
Nei gjelder over alt. 4% på komplett.no for øvrig men der handler jeg nesten aldri. 1% på alt annet (altså ikke netthandel)
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
420
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Ser jeg savner "Straksbetaling", kortadministrasjon og litt slik, men ellers ser den bra ut. Eneste er litt mye fokus på "sparemål" og boliglån. Lån har jeg i egen bank og jeg er forbi tiden der jeg sparte til konkrete mål/ting. Skulle gjerne fjernet den delen.

Liker generelt å støtte disse underdogsene fremfor de større aktørene.
Lastet ned appen til Bulder Bank på Android, og synes det er merkelig at de ikke har «overført» funksjonene fra SPV sin app.
Der styrer en regionssperre(kortadministrasjon), lån, sparing, praktisk talt en kan tenke seg å gjøre i nettbanken.
Skal en bank «vinne kunder», så er en god app det viktigste nå, og i tiden fremover.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Jeg er ekstremt skuffet over konkurransetilsynet, eller ankeutvalget, men er ikke overrasket. Det er ingen korrupsjon i Norge, påstås det. En brysom konkurrent er nå ute av veien.

Mitt kundeforhold hos sbanken består inntil videre, da rentebetingelsene er svært gode og fondløsningene dems er både gode og billige.
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.470
Antall liker
9.796
Sted
Interiore Simplicitate
Det jeg savner fra SBanken var å kunne gjøre overføring direkte til kredittkort, vipps så var saldoen null.

Nå må jeg gjøre vanlig innbetaling med KID og det hele, og oppdateringen tar minst 1 virkedag.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Det jeg savner fra SBanken var å kunne gjøre overføring direkte til kredittkort, vipps så var saldoen null.

Nå må jeg gjøre vanlig innbetaling med KID og det hele, og oppdateringen tar minst 1 virkedag.
Det kan du både i nettbanken og appen til DNB.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Bruker selv Sbanken, og liker ikke oppkjøpet det minste. Men jeg vil nå vente å se hva som eventuelt blir endringer før jeg vurder å skifte. For meg er betingelser og brukervennlighet viktigere enn hvem som er eier.
 
Topp Bunn