Oppgradert power til Dacmagic?

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Innlegg
144
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Det Russ Andrews Power supplyet så innteresangt ut.. Ser at han også selger Power supply til Squeezebox. Tror dere det er så mye og hente her. Bruker Dacmagicen min på squeezeboxen. Finnes det noen norsk importør på disse produktene?
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Ikke mange her inne som bruker Dacmagic eller? Kanskje ikke så mange som har problemer med poweret?
Har vel ikke sånn kjempetro på at et oppgradert power skal gjøre mirakler med lyden, men interessant å høre hvis noen har gjort det. Både på Dacmagic og på Squeezebox'n for den saks skyld.
 

hagr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2008
Innlegg
343
Antall liker
1
Poweret mitt ble helt ødelagt av varme og jeg leverte det til hifiklubben. Der mente de at problemet kun gjaldt for første generasjon. Jeg fikk et nytt power som jeg bruker nå. Får se om det er bedre :)
 

oldmusic

Medlem
Ble medlem
20.01.2008
Innlegg
26
Antall liker
0
Poweret til min DacMagic gikk i oppløsning da jeg skulle ta den ut av stikkontakten,antar varmen har gjort dårlig?plastikk porøs.
Har levert den inn på Klubben butikken her i byen for over en uke siden men forventer ikke å høre noe enda på et par uker.
Kjapp service er et ukjent begrep her.
Kjører for tiden på en litt kraftigere Mascot strømforsyning 12 VAC 20VA men vet ikke om det er så stor forskjell.
Den ser i hvertfall ut til å ha bedre byggkvalitet en den som fulgte med.
 

hagr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.07.2008
Innlegg
343
Antall liker
1
Å mase er tingen! Jeg ringte en gang om dagen ca. helt til de sa at jeg kunne få poweret til den ene de hadde på lager :) Det var hyggelig, synes jeg :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Se på noen engelske fora kanskje. Russ Andrews er litt av en lokal kjendis og et navn i denne delen av UK hifimiljø, og har drevet å lagd slike og andre produkter lengre enn jeg kan huske. Aldri hørt annet enn god omtale av produktene og know-how'en hans.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hva med KingRex PSU? Mteinum bruker vel den på sin MF-DAC etter at han skiftet til Slap på sin T20, hvis jeg ikke tar helt feil. Og den var en solid oppgradering fra veggvorten mener jeg. Mannen selv leser sikkert dette, og kan eventuelt bekrefte det jeg skriver her.

For det handler vel like mye om lydmessig oppgradering, antar jeg. En PSU er riktignok dyrere enn en DacMagic i seg selv, men vi vet jo at det er mye god lyd i strømmen. Og klarer en PSU å løfte den kraftig vil jo også DAC-en yte i en høyere klasse enn sin opprinnelige.

Men siden Cambridge tilbyr gratis ny strømforsyning til de som er blitt ødelagt av varmen så er det ikke noe å diskutere hvis løfting av lydkvaliteten ikke er et viktig poeng. Og uansett bør du ta imot en slik, for hvis du selger den brukt i fremtiden vil du helst beholde den gode PSU-en til noe annet, eventuelt selge den separat for å oppnå bedre samlet pris. En KingRex PSU er nok relativt attraktiv på bruktmarkedet, for på grunn av prisen kan vi nok regne med at det finnes en god del T20 med veggvorte rundt omkring.
 
Topp Bunn