Oppgradering?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Siden min Burson HA-160D ska repareres på garantien så har det meldt seg tvangstanker om oppgradering :cool: Jeg har tenkt litt på Burson Soloist med Mytek stereo 192, Auralic Taurus med Mytek eller MX+. Noen erfaringer med disse komponentene opp mot Sennheiser HD800?? :)
 
M

Morpheus

Gjest
Tja, kan prøve meg...
Jeg har hørt Auralic med HD 800og Hegel HD11. Det var ingen super match, men vi misstenkte at det var noe merkelig med det HD800 paret vi testet men det er rein spekulasjon.

Ut fra det Loevhagen skriver om Soloist er det den mest lystklingende av de forsterkerene han har så jeg tror Soloist og HD800 kan bli en for "analystisk" kombinasjon.

Prosject Sunrise (PSii) Har jeg ikke hørt med HD800. Det er mulig den kombinasjonen vil bli litt for frempå med orginalrøret, men PSii kan jo tunes i alle rettninger med rør. Skulle du være fristet til å prøve en rør-forsterker gir jeg PSii de varmeste anbefalinger.

En kombinasjon jeg har tro på er HD 800 + Matrix M-Stage. Den spiller ganske "mørkt" og analogt. Denne kan man lett skifte op-amper i. Det vil gi et ytterligere løft i lyden. Jeg har også M-Stage og den er meget forførende på stemmer! Den er også rimelig, men la deg ikke skremme av det da den er en klone av en langt dyrere forsterker.

Du kan jo ta sjansen på denne: HA10 Headphone Amplifier - Custom HiFi Cables Ltd. og videreformidle inntrykkene til oss som ikke har hørt den ;).

Mytek har jeg dessverre ikke hørt.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg har skiftet kabel til mine HD800 og opplever komboen med HA-160D langtfra hard eller pågående, så jeg må si Soloist med en god og passende DAC frister en del, HD800 trenger en del krefter for å våkne til liv :) Jeg er ute etter mer kontroll og dybde i bassen, større lydbilde, altså en mer realistisk lyd :)
 
M

Morpheus

Gjest
Jeg har skiftet kabel til mine HD800 og opplever komboen med HA-160D langtfra hard eller pågående, så jeg må si Soloist med en god og passende DAC frister en del, HD800 trenger en del krefter for å våkne til liv :) Jeg er ute etter mer kontroll og dybde i bassen, større lydbilde, altså en mer realistisk lyd :)
Forstår godt du har lyst på Soloisten. Kjør på :). Den får gode omtaler, og det hadde vært kjekt å leser flere inntrykk om den her!
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.494
Antall liker
1.010
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Burson 160 går vel for å være ganske varm... Jeg rakk aldri prøve hd800 med woo wa2, men det skal visst være bra :)

Den nye hybriden fra Cary HH-1 tror jeg kan bli kanonmatch. Cary er konge, og de lager forsterkere med en varm klang som kan kle Hd800.
http://www.positive-feedback.com/Issue63/cary_hh1.htm

Men nå bare gjettes det...
 
Sist redigert:

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg må nok lese litt rundt omkring :) Men bare kom med erfaringer, forslag og antagelser
 
Topp Bunn