Oppgradering og pre til Quad 405

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Innlegg
172
Antall liker
1
bambadoo skrev:
Jeg byttet til Elna Cerafine 10000uf/63v. Exact samme verdi og størrelse på boksene som de ITT lyttene som stod der fra før. Det låt veldig bra.

Men så lenge de låter bra så hadde jeg beholdt de lyttene som er der. De så fine ut på bildet du ga.
Anbefaler på det sterkeste å bytte lyttene. Min amp ble helt stille på tomgang da jeg byttet disse, jeg hadde litt brum tidligere.

Mine lytter er 12000uf/80v og noe mindre i fysisk størrelse enn de originale. De kan støpes fast i de originale holderne med silikon.

monoborealis skrev:
Det låter fint, men ikke så fint som jeg forestilte meg det ville.. Litt tørre, mangler litt 'juice', og litt 'skrikete' i diskanten av og til... Vanskelig å finne ord for forskjellige lydbilder!
Min amp har ingen av de negative egenskapene du her beskriver. En ny totaloppgradering fra www.quad405.com kunne helt sikkert gjort seg, for 405 er en kvalitetsamp som skal synge når den er i form :) Sikker på at pre'en din matcher Quad? Jeg var innom mange pre'er (DP, EC, Rotel, Vincent) før jeg fant den rette, en DIY-rørpre.
 

monoborealis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2007
Innlegg
97
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Tenkte jeg skulle 'gjenopplive' denne tråden for å fortelle om mine videre erfaringer..
Kjøpte som nevnt den Holfi pre'en. Den er batteridreven, og fikk etter en stund sjekket batteriene og konstantert at de måtte byttes.. Etter at jeg gjorde det ble lyden meget bedre..

Så bestilte jeg et oppgraderingssett fra quad405.com.. Har kun fått oppgradert lyttene - er ikke så teknisk anlagt selv, så fikk hjelp av en barmhjertig kompis.. Plugger osv. er allerede byttet.. "Cap"'ene(små 'kretser') har jeg ikke fått byttet, men ser at min 405 altså er byttet Op amp på, men med en annen op amp enn den som ble anbefalt på quad405.com.. Passer "cap"'ene da? (kan forøvrig hende at de er byttet ut allerede)..

Uansett må jeg konstantere at det var lurt å bytte lyttene.. Lyden begynner å bli meget meget bra..Virket som det tok en stund før de ble 'spilt inn' - det er nå gått en uke.. Kompisen min, som byttet lyttene - og er elektronikkkyndig- mener at en ikke skal trenge å spille lyttene inn, men jeg syns nå uansett jeg hører forskjell.

Nå trenger jeg bare en ny sub.. hmm..

Uansett så jeg at det har kommet et nytt oppgraderingssett til Quad, hvor man bytter ut begge kretskortene:


http://www.net-audio.co.uk/quad405mk3.html

Fikk litt lyst på dette - er vel bitt av 'oppgraderingsbasillen'..
 
Topp Bunn