Har en Debut III selv, og det låter alt annet enn tynt og pistrete. Hva slags RIAA-trinn spiller du med? Har du vurdert om det kan være verdt å forsøke å oppgradere Debuten med den billige Speed-box'en til ca. 1100, eller kanskje bytte ut ståltallerkenen med en akryltallerken? Det er også mulig å bytte til en Bronze eller Black stift på 2m pickupen, men det koster jo litt penger, selvsagt.eddie1 skrev:Hei har nå en Project debut II med en Ortofon 2M blue pickup.Synes det låter litt tynt og pistrete.
Hvor mye må jeg opp i pris for en brukt platesnurrer som er vesentlig bedre enn denne?
Hei brukte først riaan på en coplant 405 og bruker riaan på en Unison research pre som skal være meget bra så tror ikke det er der det ligger.Spilte av back in black som jeg også har på cd,det var der jeg merket hvor lite driv det var i lp versjonen!Dazed skrev:Har en Debut III selv, og det låter alt annet enn tynt og pistrete. Hva slags RIAA-trinn spiller du med? Har du vurdert om det kan være verdt å forsøke å oppgradere Debuten med den billige Speed-box'en til ca. 1100, eller kanskje bytte ut ståltallerkenen med en akryltallerken? Det er også mulig å bytte til en Bronze eller Black stift på 2m pickupen, men det koster jo litt penger, selvsagt.eddie1 skrev:Hei har nå en Project debut II med en Ortofon 2M blue pickup.Synes det låter litt tynt og pistrete.
Hvor mye må jeg opp i pris for en brukt platesnurrer som er vesentlig bedre enn denne?
En brukt Rega P5 burde vel være innen rekkevidde for nyprisen av en Debut III Esprit, kanskje?
Bare så det er sagt, så synes jeg det er ganske ræva lyd på AC/DC på vinyl. I alle fall de to-tre jeg har. Både originale og remasters. Kanskje teste med noe annet også.eddie1 skrev:Hei brukte først riaan på en coplant 405 og bruker riaan på en Unison research pre som skal være meget bra så tror ikke det er der det ligger.Spilte av back in black som jeg også har på cd,det var der jeg merket hvor lite driv det var i lp versjonen!Dazed skrev:Har en Debut III selv, og det låter alt annet enn tynt og pistrete. Hva slags RIAA-trinn spiller du med? Har du vurdert om det kan være verdt å forsøke å oppgradere Debuten med den billige Speed-box'en til ca. 1100, eller kanskje bytte ut ståltallerkenen med en akryltallerken? Det er også mulig å bytte til en Bronze eller Black stift på 2m pickupen, men det koster jo litt penger, selvsagt.eddie1 skrev:Hei har nå en Project debut II med en Ortofon 2M blue pickup.Synes det låter litt tynt og pistrete.
En brukt Rega P5 burde vel være innen rekkevidde for nyprisen av en Debut III Esprit, kanskje?
Kansje vurdere et stift eller pickup bytte!
eddie1 skrev:Hei har kun testet 2 plater og det er acdc samt pink floyd-the wall kjøpt nye hos platebutikk i sverige,the wall består av 2 stk rød/rødbrune plater! Får låne en del plater i helgen så burde kansje ikke skrike ut for tidlig hehe
Hei takker for svar,har nå unison research med innebygd riaa og den riaaen skal være meget bra etter hva jeg har hørt.Skal teste mer utoverBånnulka skrev:eddie1 skrev:Hei har kun testet 2 plater og det er acdc samt pink floyd-the wall kjøpt nye hos platebutikk i sverige,the wall består av 2 stk rød/rødbrune plater! Får låne en del plater i helgen så burde kansje ikke skrike ut for tidlig hehe
Greit og prøve noen flere plater eddie. ;D
Så har du jo den Pioner forsterkeren din. På den er det jo tonekontroller og en kan jo justere gain på Mc. God riaa er det i den og er den gjør nok lyden mye bedre.
Mvh Roar