Oppgradering fra Project II

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Hei har nå en Project debut II med en Ortofon 2M blue pickup.Synes det låter litt tynt og pistrete. :)
Hvor mye må jeg opp i pris for en brukt platesnurrer som er vesentlig bedre enn denne?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
eddie1 skrev:
Hei har nå en Project debut II med en Ortofon 2M blue pickup.Synes det låter litt tynt og pistrete. :)
Hvor mye må jeg opp i pris for en brukt platesnurrer som er vesentlig bedre enn denne?
Har en Debut III selv, og det låter alt annet enn tynt og pistrete. Hva slags RIAA-trinn spiller du med? Har du vurdert om det kan være verdt å forsøke å oppgradere Debuten med den billige Speed-box'en til ca. 1100, eller kanskje bytte ut ståltallerkenen med en akryltallerken? Det er også mulig å bytte til en Bronze eller Black stift på 2m pickupen, men det koster jo litt penger, selvsagt.

En brukt Rega P5 burde vel være innen rekkevidde for nyprisen av en Debut III Esprit, kanskje?

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Dazed skrev:
eddie1 skrev:
Har en Debut III selv, og det låter alt annet enn tynt og pistrete. Hva slags RIAA-trinn spiller du med? Har du vurdert om det kan være verdt å forsøke å oppgradere Debuten med den billige Speed-box'en til ca. 1100, eller kanskje bytte ut ståltallerkenen med en akryltallerken? Det er også mulig å bytte til en Bronze eller Black stift på 2m pickupen, men det koster jo litt penger, selvsagt.

En brukt Rega P5 burde vel være innen rekkevidde for nyprisen av en Debut III Esprit, kanskje?
Hei brukte først riaan på en coplant 405 og bruker riaan på en Unison research pre som skal være meget bra så tror ikke det er der det ligger.Spilte av back in black som jeg også har på cd,det var der jeg merket hvor lite driv det var i lp versjonen!
Kansje vurdere et stift eller pickup bytte!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
eddie1 skrev:
Dazed skrev:
eddie1 skrev:

Hei brukte først riaan på en coplant 405 og bruker riaan på en Unison research pre som skal være meget bra så tror ikke det er der det ligger.Spilte av back in black som jeg også har på cd,det var der jeg merket hvor lite driv det var i lp versjonen!
Kansje vurdere et stift eller pickup bytte!
Bare så det er sagt, så synes jeg det er ganske ræva lyd på AC/DC på vinyl. I alle fall de to-tre jeg har. Både originale og remasters. Kanskje teste med noe annet også.

...Og så kan det jo hende at du bare har veldig god lyd i CD-enden også.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Hei har kun testet 2 plater og det er acdc samt pink floyd-the wall kjøpt nye hos platebutikk i sverige,the wall består av 2 stk rød/rødbrune plater! Får låne en del plater i helgen så burde kansje ikke skrike ut for tidlig hehe

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Er du sikker på at platespilleren er ok justert?

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
128
Sted
Halden
eddie1 skrev:
Hei har kun testet 2 plater og det er acdc samt pink floyd-the wall kjøpt nye hos platebutikk i sverige,the wall består av 2 stk rød/rødbrune plater! Får låne en del plater i helgen så burde kansje ikke skrike ut for tidlig hehe
:)

Greit og prøve noen flere plater eddie. ;D

Så har du jo den Pioner forsterkeren din. På den er det jo tonekontroller og en kan jo justere gain på Mc. God riaa er det i den og er den gjør nok lyden mye bedre.

Mvh Roar

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Bånnulka skrev:
eddie1 skrev:

Greit og prøve noen flere plater eddie. ;D

Så har du jo den Pioner forsterkeren din. På den er det jo tonekontroller og en kan jo justere gain på Mc. God riaa er det i den og er den gjør nok lyden mye bedre.

Mvh Roar
Hei takker for svar,har nå unison research med innebygd riaa og den riaaen skal være meget bra etter hva jeg har hørt.Skal teste mer utover

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
128
Sted
Halden

Litt på sidelinja men. ;)

Prøvde en Beomaster 3500 med orginalnål i helgen. Den var koblet opp på et par Carlsson oa 50. Pokker og dette spilte bra. Skikklig ørevennlig lyd. Ble meget overasket over denne lyden. En ting er sikkert og det er at det ikke bør koste skjorta for og få god lyd.

Mvh Roar

Topp Bunn