lydnerden skrev:
Men; Grado RS2 er jo en helt annen klasse hodetelefon... mener du altså at Shure 940 er bedre enn Grado RS2?

Denon D2000 kostet jo 3000 kr ca når jeg kjøpte dem. Shure 940 koster 2000, mens Grado RS2 koster 7000 kr. Jeg ser ikke logikken, vet at ikke alltid priser alt altså men...
Amp skal jeg oppgradere til sommeren tenkte jeg
Joda, argumentasjonen din er helt rett! Jeg har ikke hørt Grado RS2 og burde gjerne ikke svart. Men jeg har som sagt hatt Denon2000 med Argon HA2 amp og svarte ut i fra det. Hadde du trukke frem at du samtidig skulle skifte amp ville ikke anbefalingen min vært like relevant, for mest sannsynlig er Grado RS2 til over 3x prisen av Shure 940 bedre, men ikke nødvendigvis så mye bedre med din nåværende amp. Men utifra musikken du hører på ville Shure 940 fungert meget godt.
Jeg oppgraderte fra Argon HA2 til Matrix M-stage som også er en rimelig amp, men forskjellene på lydkvalitet er virkelig stor! Jeg bruker Hegel HD 11 DAC og PC som kilde.
Selv planlegger jeg å oppgradere headfi-anlegget mitt til høsten når det blir mer "inne-tid" igjen.
Selv kjøpte jeg Shure 940 etter tips her inne. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke mer penger på hodetelefoner, men etter å ha lest mer om dem på nettet slo jeg til, og til prisen er dem et røverkjøp. Jeg ønsket lukkede klokker av praktiske grunner, og det begrenset utvalget mitt en del.
Skal du først bruke 7k på hodetelefoner burde du kansje lest mer orthodynamiske hodetelefoner som Audez'e LCD 2. Jeg har en kamerat som venter på dem nå fra statene, og jeg gleder meg til å få hørt på dem.
Headfi.org er en grei side å oppdatere seg på.
Uansett, lykke til videre med oppgraderinger på headfi fronten

.