Oppgradering av Norton Internet Security

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har akkurat oppgradert fraNorton Internet Security 2006 til Norton Internet Security 2007. Får ikke innstallert. Får beskjed om at programmet ikke finner startpunkt for prosedyren når jeg prøver å kjøre den nedlastede filen.

Ser på ordrekvitteringen jeg fikk pr. mail at N I S 2007 krever WinXP, jeg har WIN2000Pro, kan dette være grunnen til at jeg ikke kommer videre, er WIN2000 historie nå? Er produktet virkelig ikke WIN2000 kompatibelt?

Hjæææælp ...48 timer igjen av abonnementet.
 
V

villov

Gjest
Last ned Avast liksågodt. Er gratis.
Hvis Norton krever XP så er ikke 2000 holdbart.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Ingenting roter til en PC mer enn Norton, har bere negative erfaringer med deres produkter.

AVAST som nevnt er er god og gratis (for privatpersoner) virusbeskytter som oppdaterer seg svært ofte og ikke lager noen krøll med maskinen. Windows er ille nok i seg selv om ikke man skal slippe løs Nortons progarmmer der også.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
En oppgradering av Norton Internet Security gjøres best ved å avinstallere hele greia :)
Selv om abbonementet går ut så vil fortsatt programmet fungere, den vil bare ikke laste ned nye oppdateringer automatisk.Det kan du forsovet gjøre manuelt ved å stille datoen tilbake..
Ellers så kan du jukse og installere en fil som gjør at all norton programvare fungerer til år 21xx eller no, om jeg husker riktig :)

Det greieste er å installere Symantec Antivirus. Dette er en antiviruspakke som er beregnet for bedrifter. Det er samme opplegget som Norton, bortsett fra at det er ikke bloatware. (m.a.o er det hva Norton _burde_ vært) Dette må skaffes fra via "ulovlige" kanaler da..

I tilleg har også America Online gratis antivirus som egentlig er Kaspersky Antivirus.
http://free.aol.com/thenewaol/online_security.adp
+ mange andre.

Å betale for Norton er vel ensbetydende med å spyle penger ned i dass :]
 

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
Norton er bare dritt syns jeg!
Problemer fra a til å, dårlige virusdefinisjoner og generelle problemer ellers. Ser også ut til å legge stort "beslag" i ram!
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takker for alle svar - Men det at Norton er dårlig var vel egentlig ikke hva jeg spurte om.

Jeg BRUKER Norton, Jeg HAR Norton, jeg HAR oppgradert til Norton Internet Security 2007. Så jeg håper på hjelp ang. innstallering av NORTON.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Prøv å last ned filen på nytt, om du har lastet den ned? Invalid start point kan tyde på at det har skjedd en feil når du lastet den ned.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Sjekk med hjelpesidene deres om det finnes en løsning for win2k.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Hadde et tilsvarende problem da jeg skulle oppgradere fra Norton Systemworks( i og for seg et kjekkt program ) 2000 til 2001.

Bruksanvisningen, ( den lille boken for kvinner og homofile menn ), sa at man måtte avinstallere 2000 og deretter installere 2001. Problemet var at 2000 ikke ville avinstallere ! Når jeg så prøvde å avinstallere en gang til svarte maskinen: "Dette programmet er avinstallert". Når jeg da prøvde å installere 2001 sa maskinene: "dette programmet er allerede installert på maskinen" !

Slik fortsatte det, helt til jeg formatterte hele dævelskapen. Nå bruker jeg Avast. Anbefales på det sterkeste.
 
T

theStig

Gjest
Spørs om du har fått skjegget fullt av postkasser nå er jeg redd. NIS 2007 støtter ikke Windows 2000. Spørs om du må oppgradere til Windows XP...
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Jeg kan bare si meg enig i det andre har poengtert før - Norton er noe ordentlig herk, det oppfører seg som reneste mafiaen på maskinen din. Jeg brukte en halv dag på å få fjernet møkka fra laptop'en til eksen min. Det skriver rundt i alt som er av registerfiler og logger og er nær sagt umulig å fjerne på vanlig måte. I tillegg stjeler det tonnevis av systemressurser. Jeg vil heller karakterisere NIS som et virus snarere enn et antivirusprogram.

Nei, takke seg til Avast.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Til alle Norton hatere inkludert meg selv :) Så må jeg si at NIS07 er et betydelig bedre produkt en tidligere versjoner, må nok desverre medgi det. Selv bruker jeg avast!
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Spørs om du har fått skjegget fullt av postkasser nå er jeg redd. NIS 2007 støtter ikke Windows 2000. Spørs om du må oppgradere til Windows XP...
Ja, jeg kjenner at skjegget vokser raskt ja.. ;D

Hvis jeg oppgraderer til XP, så har vi jo to alternativer. Har ikke oppgradert fra win2k pga. den policyen om aktivering.

Er det slik at WIN XP PRO (oem) må aktiveres på samme måten som home versjonen?

Har en del negative tilbakemeldinger ang. WIN XP home edition oem, at man ikke kan reinnstallere, at man må aktivere for hver hardware/software forandring osv.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Da har jeg løst problemet i ett døgn til.

Ringte Symantec support (he-he gratis support, men jeg betaler!!) og fikk kanselert online ordren fra i går kveld.

Da har jeg flere valg.

1- Fornye abonnementet på NIS2006 i ett år til

2 - Oppgradere fra WIN2K til WIN XP og deretter oppgradere til NIS 2007

3 Avinnstallere hele NORTON DRITTEN (sitat fra tråd deltagere her) og innstallere AVAST, men da er spørsmålet, hva med firewall? Sitter bak en hardware firewall, men den er ikke konfigurert i det heletatt, ikke kryptert noe her. Har kviet meg for å gå i gang med slik konfigurering, har ikke peil nok.
 
T

theStig

Gjest
Jeg bruker Trend PC-Cillin. Billig! Funker! Bra! Har alle sikkerhetsfunksjoner man trenger (??) pluss litt til...
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg bruker Trend PC-Cillin. Billig! Funker! Bra! Har alle sikkerhetsfunksjoner man trenger (??) pluss litt til...
Det er ikke penga som er problemet, ( ikke her ihvertfall ;D ) det er produktet. Lurer på om det er andre bedre løsninger. Ser jo etterhvert at hastigheten på laptopen ikke er helt topp, så en løsning som krever midre resursser og er like bra ville vært best.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ser at utfordringer ofte kommer i flokk.. Forrige dagen ble lommeboka stjålet, rett foran nesa mi, i innerlomma med glidelåsen igjen! Skikkelig ydmykende, så pajer mobilen da jeg skulle ringe for å sperre kortene, og nå pc`n.

Må rette en takk til Security på Oslo City for god hjelp, likeså til CarPark der, fikk nytt parkeringskort gratis da det jo ble stjålet.

Det var tre så jeg drar på polet i dag og kjøper TORRES IMPERIAL 10 års brandy`n min. Feirer at det går mot bedre tider.

God helg ;D
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Avinstaller greiene og installer avast! istede. Bruk hardware firewallen du har, en simpel hardware firewall configurert dårlig, fungerer somregel utrolig mye bedre en noen av software løsningene.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Det var tre så jeg drar på polet i dag og kjøper TORRES IMPERIAL 10 års brandy`n min. Feirer at det går mot bedre tider.

God helg ;D
Enjoy :D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Da har jeg løst problemet i ett døgn til.

Ringte Symantec support (he-he gratis support, men jeg betaler!!)  og fikk kanselert online ordren fra i går kveld.

Da har jeg flere valg.

1- Fornye abonnementet på NIS2006 i ett år til

2 - Oppgradere fra WIN2K til WIN XP og deretter oppgradere til NIS 2007

3 Avinnstallere hele NORTON DRITTEN (sitat fra tråd deltagere her) og innstallere AVAST, men da er spørsmålet, hva med firewall? Sitter bak en hardware firewall, men den er ikke konfigurert i det heletatt, ikke kryptert noe her. Har kviet meg for å gå i gang med slik konfigurering, har ikke peil nok.
Det meste fornuftige valget er nok å avinstallere Windows for å gå over til Linux. Det er nå min mening da.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Det meste fornuftige valget er nok å avinstallere Windows for å gå over til Linux. Det er nå min mening da.
Trenger man ikke antivirus osv. med Linux?
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Trenger man ikke antivirus osv. med Linux?

Da bruker man f.eks Avast. For øvrig er ikke virusproblemet like stort for Linux. Mange lager virus fordi de "hater" Bill Gates og Miocrosoft.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Det meste fornuftige valget er nok å avinstallere Windows for å gå over til Linux. Det er nå min mening da.
Må si jeg synes dette er et dårlig forslag. Linux er kun gratis så lenge tiden din ikke har noen verdi. Feks. vil jeg anta det her hadde oppstått hodebry som gjør norton problemene til en mild vårbris i sammenligning. I det 3 minuttet etter intstallasjon og det trådløse nettverkskortet ikke hadde fungert.

just my 2c
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke noen data freak lenger, hadde dette som "hobby" for en del år siden, nå er jeg KUN simpel bruker. Jeg er vel imidlertid mer tålmodig med dataproblemer enn en som ikke har vært borti slike ting før, de få ofte "bakoversveis bare windows "hakker litt".

Tenker med gru på alle de jeg har hjulpet gjennom tidene med enkle ting på pc`n, det vanlige spørsmålet når jeg begynner er - Hvor lang tid tar dette a? Så sitter man og fjerner virus, kjører litt defragmentering, fjerner 1000 .TMP filer, og sletter 2000 spam mailer i innboksen, sitter en times tid på Windows update, foretar 30 bootinger og kvelden går, takken er utålmodige miner for at jeg sitter og bruker hele kvelden.

Dette med Linux osv. gidder jeg rett og slett ikke å sette meg inn i, ønsker kun en pc som funker og er sikker på nett. Da har jeg stolt på Norton i alle år og fortsetter litt til med det, fikk kansellert oppgraderingen til NIS 2007 og fornyer abonnementet på NIS 2006. Tlf. support hos Symantec funka forresten helt utmerket, kom igjennom med en gang og han tilogmed skjønte engelsken min ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.863
Torget vurderinger
0
Joda, det stemmer at man bør være litt ( ganske mye :D ) over gjennomsnitt interessert for å kjøre Linux. Support i vanlig forstand finnes nesten ikke. Når det er sagt så er det et ( finnes mange varianter ??? ) veldig OK operativsystem. Men er du KUN inressert i å "BRUKE" PC`n din er nok Windows et bedre valg, da Windows har et noe enklere "PC hælvete står" brukergrensesnitt! ;D

Som jeg også sa er Norton grei i bruk. Jeg hadde Systemworks og var veldig godt fornøyd helt til det skulle oppgraderes. Nå har jeg parkert Windows Me ( møkkaprogram, ustabilt som fy og gjennopprettingsfunksjonen har aldri virket ) som var på min bærbare og gått over til XP. Denne er dog så krevende i forhold til hardware at det i praksis ikke er mulig å bruke Systemworks samtidig ( gammel maskin ), dessverre.

Har Linux på en stasjonær maskin hjemme og det er et fasinerende operativsystem. Men MYE å lære seg.
;)
 

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
Bruker Windows med XP pro og Panda antivirus. Fungerer utmerket!
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Problemene var visst ikke over likevel. Fikk i dag fornyet abonnementet på NIS 2006, tror jeg. Problemet er at når Norton skal prosessere handelen så "tvinges" nettstedet til å brukes FIREFOX nettleser, men NORTON er ikke kompatibel med annet enn EXPLORER. Jeg har begge deler installert for det er andre nettsteder som ikke funker med EXPLORER.

Så spørsmålet er , hvordan "tvinger jeg NORTON LIVE UPDATE til å bruke EXPLORER? Den åpner FIREFOX automatisk.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hjeeeelp!

Avinstallerte Norton Internet Security. Nå har jeg levd med AVAST! antivirus et par dager, og det renner inn med spam i en slik hastighet at "jag rår inte med det". Noen råd?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
For å prosessere handelen, går du inn på kontrollpanel->Anternativer for internett->Programmer og setter nettleseren til Explorer. Når du har handlet/validert osv., så setter du nettleser tilbake til Firefox på samme måte.

Systemworks har en tendens til å kunne lage krøll. Uansett så spiser den mye ressurser.

Jeg har jobbet med å skru datamaskiner i mange år og det rådet jeg gir kundene mine er at skal en kun ha en maskin til internettbruk og enkelt hjemmekontor og slikt og samtidig ikke er interessert i å skulle lære seg å skru på maskinen, så kan de enten kjøpe seg en mac eller evnt. kjøpe seg pc og tegne supportavtale hos meg :D

Har en spesielle programmer en trenger/ønsker å benytte så må en vurdere hva en skal benytte i forhold til om det er tilgjengelig på PC eller Mac.

Skal en kjøre hovedsakelig spill, så er gjerne PC det enkleste valget.

Har en fjortiser i huset som springer på dataparty, laster ned greier osv., og samtidig har PC, så må en bare pent regne med hyppig rensking og reinstallering...

Uansett hvordan en snur og vender på det - ønsker en ikke å være nødt til å "mekke" og "skru" på maskinen, og samtidig har aktivitet mot internett, så er ikke PC med windows det rette valget.

Johan-Kr
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hadde kjempe problemer med Norton pakken, da det ble lastet ned fra Irland, avbest. og kjøpte ny programvare i butikken, litt dyr, men har funket utmerket hele tiden, men litt stor plass tar hele Norton I.S. pakken.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hjeeeelp!

Avinstallerte Norton Internet Security. Nå har jeg levd med AVAST! antivirus et par dager, og det renner inn med spam i en slik hastighet at "jag rår inte med det". Noen råd?
Gå over til Gmail? Ikke mye spam som slipper igjennom der.
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Hjeeeelp!

Avinstallerte Norton Internet Security. Nå har jeg levd med AVAST! antivirus et par dager, og det renner inn med spam i en slik hastighet at "jag rår inte med det". Noen råd?
Bruker selv denne: http://www.spamfighter.com/

Funker bra, og er gratis for private.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
SpamFighter er installert. Takk for linken.
 
Topp Bunn