Forsterkere Oppgradering av effektforsterker til Mark Levinson Nº 326S Pre

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Hei.

Etter å ha fått montert annlegget i ny kjellerstue så er tiden inne for å se om jeg kan bytte ut effektforsterkeren min til noe som gir enda mer krefter.
Effektforsterkeren jeg bruker i dag er en Anthem P2 som er koblet til Mark Levinson Nº 326S Pre.

Er det noe som kan komme med noen anbefaling ?
Jeg er ikke interessert i rørforsterker.

Er det noe mine Usher Dancer høyttalere liker så er det effekt har jeg erfart meg.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
887
Antall liker
433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Mark Levinson har jo en del "brukbare" kandidater... :rolleyes:

Jeg har brukt 3 forskjellige poweramper til min 326S: parasound JC1, ML 436 og Adyton 1.8S. Jeg kjenner ikke høyttalerne dine, men kan prøve meg på en karakteristikk (på grunnlag av dårlig akustisk hukommelse) av disse 3:

  • JC1 - forholdsvis rask, masse krefter, men den kan kanskje ligge på den slanke siden. Men dette er den forsterkeren som ligger lengst tilbake i tid og derfor er jeg minst sikker på det jeg selv skriver.
  • ML 436 - trenger du krefter, kontroll, ro i lydbildet, er dette antakelig den beste jeg har brukt. Har dessuten den fordelen at den kan linkes til preampen.
  • Adyton 1.8S - mer detaljert (høyere oppløsning) enn 436, men ikke helt like uuttømmelige kraftreserver.
mvh Ola
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
GRUENSCH CSE II se- STEREO AMPLIFIER, Stereo Endstufe, Verst�rker, Single Ended Pure Class-A Eingangsverst�rker, MOS-FET-Ausgangsstufe, Choke Netzteil

2x250w transistorbeist. Er meget dynamisk selv på nermest whisper quiet volumer. Så når man vrir litt opp... Yep...!
Du trenger ikke dra på så mye, det låter helt enormt på normale volum.

41kg, 22.1db gain (dvs 3++ volt fra pre, minimum for max planke! Justerbar inngagsimpedanse.
Bare RCA inngang... kanskje derfor er den litt "difficult to choose for most..."

cse2se5002.jpg


Har bare ca 300 i dempefaktor, så forvent en anelse varme i klangen, bittelitt over dead neutral.
Ville jeg snust på. (Ikke er den særlig dyr heller denne...) 7 - 9 kilo Euro? Omkring der ett sted.

Er fullt klar over at dette er et ytterst sært apparat. Men har du lyst å drepe naboen med ampen din eller vil du bevare øra dine?
Det å TRENGE så mye effekt på ett par høyttalere sier meg at du muligens spiller noe høyt allerede? Det er vel ikke så bra i lengden..? ???

Jeg kunne jo nevnt at Cd spilleren din ikke er kjent for å være en dynamisk cd-spiller...
EEEgentlig ville jeg kanskje heller byttet kilde jeg, behold det andre... !!! I'm just saying...
If you an't giving it to the hammer, it ain't gonna get the nail in! Hehe! :)


Mvh
 
Sist redigert:

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Takker for alle svar.
Kan være noe i det du sier med å vurdere å bytte kilde....den gamle CD spilleren har kanskje gjort sin jobb.
Lenge siden jeg har kikket på hva som finnes av gode spillere.
Noen som kan anbefale noen modeller som vil gjøre seg i mitt oppsett ?
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Du bør i allefall ha noe svært, skal det være en merkbar oppgradering. Jeg ville sett etter noe med minimum 2000 VA i strømforsyingen, helst mer!
Har du effektsultne og store kassehøyttalere, og vil spille høyt innimellom, er det nærmest ingen grenser for hvor mye power du kan ha uten at det blir overkill.
Ting blir bare bedre!

Konkrete forslag, de fleste med noen år på baken og som kan finnes på bruktmarkedet om man er litt tålmodig:

Plinius SA-250 / SA-Reference
Mark Levinson 333 eller 336
Audionet AMP II MAX eller de nye MAX (begge typer er monoblokker)
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Kan Electrocompaniet ECC1 spilleren være et bedre alternativ til Creek Destiny ?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Hvordan går det med ponderingen? (pønskingen?)

Mvh
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg har gode erfaringer med rørforsterkere mot disse preampene... Det er nok disse som vil skape nerven vi audiofile er ute etter...
 
Topp Bunn