Oppgradere Rega RP3

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Gir meg ikke enda, Zomby, men prøver å følge med på islandsk krim og tenke samtidig. Det er ikke så enkelt..... OK, samme eksempel som jeg brukte sist, men med et mellomhjul i mellom. Så setter du en rem utenpå hele sullamitten og hastigheten vil ikke endres. Så jeg mener fremdeles at tykkelsen på reima ikke påvirker hastigheten. Tilbake til Island :)
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Det trenger nødvendigvis ikke være så viktig hvorfor man opplever en lydforbedring. Hører man forskjell mellom sort- og hvit rem er det verdt de få kronene. Hører man det ikke så er det ikke verdt det for deg. Jeg synes det er bedre å svare på spørsmålet til OP enn å gå ned på kvantefysikk-nivå:rolleyes:

Til OP:
Min mening er at du ikke bør oppgradere din RP3 noe mer. Kanskje du egentlig burde ha brukt pengene på en Planar 6 i utgangspunktet.Nå som spilleren er såpass oppgradert, er neste steg en pent brukt RP8.
 

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Innlegg
143
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Det trenger nødvendigvis ikke være så viktig hvorfor man opplever en lydforbedring. Hører man forskjell mellom sort- og hvit rem er det verdt de få kronene. Hører man det ikke så er det ikke verdt det for deg. Jeg synes det er bedre å svare på spørsmålet til OP enn å gå ned på kvantefysikk-nivå:rolleyes:

Til OP:
Min mening er at du ikke bør oppgradere din RP3 noe mer. Kanskje du egentlig burde ha brukt pengene på en Planar 6 i utgangspunktet.Nå som spilleren er såpass oppgradert, er neste steg en pent brukt RP8.
Ja diskusjonen er på et veldig detaljert nivå nå. Spennende nok i seg selv. Heldigvis snakker vi reimer til noen hundrelapper..

Når det gjelder oppgradering så er jeg enig i at jeg nok nærmer meg et ny spiller. Har kjøpt mye brukt utstyr og holdt kostnadene nede noe som har gitt muligheten til å oppgradere litt uten at det «svir». Rp8 er et spennende valg. Så er det andre merker der ute som også virker veldig spennende.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Groovetracer sin ser jevnt og fint polert ut.
Der har du nok den største forskjellen.

Jeg hadde kjøpt den.

...og en Delrin-tallerken. :)

Det finnes vel flere leverandører av både subplatter og tallerken. ...Men jeg kommer ikke på hva noen heter nå. :( Minst én med noe lavere priser enn Groovetracer.

Google finner denne:

Fidelity Designs LTD
 

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Innlegg
143
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Sjekket litt på eBay også. Er sikkert mye rart der men kom over Cherry Audio, Isokinetik, Deepgroove, SRM og flere til. Stor variasjon i priser. Om noen har gode erfaringer med både belter og platters så rop ut.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.333
Antall liker
2.565
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
En av bakdelene med disse oppgraderingene er at produktene kan bli vanskelig å videreselge, med mindre man gjør det reversibelt.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.333
Antall liker
2.565
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Mange av Regaistene vil jo ha rent blod. Dette omhandler jo platespillere.I andre ledd av anlegget har vi jo forsterkere og høytt. Ville aldri kjøpt noe som har ligget på kjøkkenbenken Mvh.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.842
Antall liker
38.577
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Mange av Regaistene vil jo ha rent blod. Dette omhandler jo platespillere.I andre ledd av anlegget har vi jo forsterkere og høytt. Ville aldri kjøpt noe som har ligget på kjøkkenbenken Mvh.
Hadde nesten trodd at folk flest ville ha best mulig lyd

mvh
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.333
Antall liker
2.565
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Ja motoren der er vi enig ,på en platespiller kan man reversere det meste. Men når enkelte begynner med loddebolten sier jeg takk for meg. Mvh.
 
U

utgatt25555

Gjest
Mange av Regaistene vil jo ha rent blod. Dette omhandler jo platespillere.I andre ledd av anlegget har vi jo forsterkere og høytt. Ville aldri kjøpt noe som har ligget på kjøkkenbenken Mvh.
Hadde nesten trodd at folk flest ville ha best mulig lyd

mvh
Hva er best? eller hvor langt er ett rep? enig med lille h her, mest mulig originalt og ubesudlet, sikkert derfor diy folket er eksepsjonelt fornøyd med sin lyd, det finnes ikke likedan og kanskje skal vi være glade for det, vi er alle forskjellige...også i smaken og opplevelsen av lyd ;)

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.842
Antall liker
38.577
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Mange av Regaistene vil jo ha rent blod. Dette omhandler jo platespillere.I andre ledd av anlegget har vi jo forsterkere og høytt. Ville aldri kjøpt noe som har ligget på kjøkkenbenken Mvh.
Hadde nesten trodd at folk flest ville ha best mulig lyd

mvh
Hva er best? eller hvor langt er ett rep? enig med lille h her, mest mulig originalt og ubesudlet, sikkert derfor diy folket er eksepsjonelt fornøyd med sin lyd, det finnes ikke likedan og kanskje skal vi være glade for det, vi er alle forskjellige...også i smaken og opplevelsen av lyd ;)

mvh
Joda må være enig i det :)

mvh
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Kjøp cd spillereller dd platespiller,så slipper Dere allt dette styret met reimer,tallerkener og fandens oldemor.;)
 
U

utgatt25555

Gjest
Spiller hovedsakelig cd, men har ett gjeng vinyler her som også gjerne vil lufte seg igjen etterhvert, så ja takk til begge deler (spiller bare hardware, ingen streaming osv her) :)

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ja motoren der er vi enig ,på en platespiller kan man reversere det meste. Men når enkelte begynner med loddebolten sier jeg takk for meg. Mvh.
Modifikasjoner (jeg mener oppgraderinger) av Rega er fine sånn. Spilleren veldig fint modulbasert. Oppgraderingene er gjerne rene erstatningsdeler, Skru løs en original, skru inn en ny bit, gjør motsatt om det ikke faller i smak.

Eneste kommersielle greia som ikke er enkelt reverserbart er vel armkabel á la Origin Live. Den har jeg aldri testa (men korta inn kablene på P25/RB600 ti lakkurat det jeg trengte en gang for mange år siden). Men akkurat dette tror jeg faktisk kan ha noe for seg. Originalt er gods jordet til skjerm på venstre kanal, OL-kablene er med egen jordleder.
 

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Innlegg
143
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Nå er vel denne tråden snart ferdig tenker jeg ;-) Takk for gode tips, innspill og arti diskusjon. Min Rega RP3 er nå oppgradert med en Neo psu, Groovetracer subplatter, Whitebelt, Tecnoweight. Venter i spenning på postmannen som har med seg belter som skal kjøre med en dobbel pulley og ekstra støtte til motorakselen. Jeg er veldig fornøyd med musikkopplevelsen allerede, har tilfredsstilt moddelysten (uten å satt spillerens liv og helse i fare). Lar det bli med det tenker jeg. Nå skal en stadig voksende platesamling få kjørt seg. Anbefaler forresten Doppler Effect med Uffe Steen Trio og Gentlemen med Vestbo Trio.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kjøpte en Groovetracer subplatter for over 10 år siden, fikk veldig god service der.
Dollarkursen var lav, og prisen likeså, den gangen, så det er ikke et kjøp jeg angrer på.

Kjøpte den til min P3, og den ble med over til min senere kjøpte P5.
Fordelen med Rega er jo at det er 100% reversibelt, uten tanke på problemer.
Gratulerer med en fantastiskt spiller!
Har selv faktisk ikke vurdert skifte av rem, siden subplatter er så tung og stabil i forhold til den originale.
 
Topp Bunn