Oppgradere, men hva ?

K

kbwh

Gjest
Sleiven er virkelig ute og sleiver i aften. Vi får bære over med ham.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Helicon 400 er en herlig høytaler..... Det er det ingen tvil om slik jeg ser det. Den krever litt strøm for å spille optimalt.
Det har gått flere par på bruktmarkedet den siste tiden, og 16 - 17000 er nok ikke langt unna det du kan få de for :) , men nå er det jo markedet som bestemmer prisen.

Et alternativ jeg ville vurdert dersom jeg så etter høytalere i denne prisklassen er Audio Physics VirgoII.
Denne har jeg observert på bruktmarkedet til rundt 15K.
En helt annen lydsignatur enn Helikon, men leverer så til de grader......... 8)

Hadde jeg hatt plass her hos meg hadde jeg ikke vært i tvil, men desverre så er nok mine 9m2 langt fra optimalt i de fleste tilfeller ;-)
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Da har jeg en annen sterk kandidat for hånden, Dynaudio Focus 220. En kompis av meg har countur 3.4 som låter fantastisk, Focus 220 låter veldig nære de mener hann. Jeg er jo også litt gira på å prøve noe "nytt" veldig mange har jo hatt Helicon :D Noen som har hørt Focus 220 ? Jeg har veldig varm elektronikk so jeg tror vill passe Dynaudio sin noe lys/nøytrale lyd fint.

PS AUDIO HCA-2 eff amp
Thule DVA 150B m Digit II oppsalmplingskort.
Electrocompaniet EC 4.5 forforsterker.
Hi end sølv høyt og singal kabler fra Geir Molid.
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg tror faktisk jeg ville testet en annen preamp før jeg bestemte meg for at høyttalerne var det svakeste leddet.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Så du mener Ikon 7 er s bra ja ?? :D
Etter at jeg solgt sur forsterker (Denon AVC A1SR) Som er dyr og som jeg trodde hadde en bra forforsterker del, men med EC 4.5 ble det kjempe mye større og oppløst lydbilde. Vurderer nå Magnepan høytalere. Ec 4.5 er forøvrig oppgradert me blå ERO kondiser.






Jeg tror faktisk jeg ville testet en annen preamp før jeg bestemte meg for at høyttalerne var det svakeste leddet.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Da var Ikon 7 solgt og venter bre på å få Helicon 400w i hus !!
Så får jeg vel oppgradere eller bytte pre ampen senere.
 
Topp Bunn