oppgradere fra Focal 1027 be ??

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
9
Jeg sitter her med disse fantastiske ht. Liker lyd signaturen veldig godt, men... Kanskje disse er litt vel hissige i toppen. ikke det, jeg er for så vidt meget fornøyd. men hvis!! jeg skulle gå for noe annet. Hva skulle nå det nå være, tenker jeg kan få ca 20 k for disse på brukten. Hvis jeg da plusset på ca 10 k. slik at man havnet på ca 30... Er det noen som har gode forslag? Er ute etter ht som låter analogt, med god oppløsning, og god bassgjengivelse... kanskje med litt live følelse ???

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
9
ingen?????

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
xtz 69 skrev:
Og det på nesten 24 minutter.. ;D

La 24 timer passere så skal du se det dukker opp dobbelt så mange.

Mvh

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Hvorfor ikke opgradere til 1037/1038 Be? Når du allerede liker den lyden!

Det er mulig at Hifihuset V. Andre har noen igjen til en god pris (www.hifihuset.no).

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
1038 BE har vel samme diskanten som 1027 BE, så hvis den er et problem, bør man vel velge noe annet. Personlig liker jeg Focal godt, og særlig da utopia-serien som har en klart mykere diskant. Hvis du får til bassen på Diva, kan det være et bra alternativ. De er ikke alt for dyre.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.375
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Diskanten er forendret i nya 1038be. Har 1037be selv har inga problem med diskanten matching! Kanske du skulle prøve annen elektronikk innen du byter, hør med Andre hifi-h om du kan låne en Chapter precis intgr.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Jeg var litt upresis der, men tok det med diskanten opp med Andre en gang. Han mente 1038 ikke lød særlig forskjellig i så måte i forhold til 1037.
Jeg hadde heller ingen problemer med diskanten på de 1027 BE som jeg i sin tid hadde. Jeg startet med Meridian integrert forsterker, men gikk over til Chapter precis som lød klart bedre.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.375
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
En litt større diskant i 1038be 1.25" om den er annerledes! vet ej. Hade også Meridian 502/557 på 1027be funket veldigt bra.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
cash 63 skrev:
En litt større diskant i 1038be 1.25" om den er annerledes! vet ej. Hade også Meridian 502/557 på 1027be funket veldigt bra.
Men du har nå endt opp med Chapter, og det tror jeg var et riktig valg. Mange mener Chapter og Focal sammen har en synergieffekt, og det er en oppfatning som jeg kan dele. Chapter forsterkere er svært nøytrale, og kan noen ganger virke litt kalde. Dette har imidlertid aldri vært noe problem når jeg har brukt Focal høyttalere (jeg har hatt diverse par av dem). I dag bruker jeg SF høyttalere sammen med en Chapter 400W, og har valgt å legge inn en rørpre for å varme lydbildet.

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
9
cash 63 skrev:
Diskanten er forendret i nya 1038be. Har 1037be selv har inga problem med diskanten matching! Kanske du skulle prøve annen elektronikk innen du byter, hør med Andre hifi-h om du kan låne en Chapter precis intgr.
Joda er med på den, og har nylig anskaffet et forsterkersett fra bladelius, noeen år gammelt da, men det består av advantage Preamp 1 og effekt A-300. super lyd av disse mener nå jeg da. men som sagt er vel disse focalene litt spisse i diskanten. ikke det... de har en fantastisk oppløsning, men blir kanskje litt harde når man spiller rock el. andre litt tøffe sjangre . men uansett, det jeg var interessert i med innlegget . handlet om det finnes mere analogt lydene ht med skikkelig god oppløsning.. og skikkelig stram bass

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.957
Sted
Phobos
xtz 69 skrev:
Hvis jeg da plusset på ca 10 k. slik at man havnet på ca 30... Er det noen som har gode forslag? Er ute etter ht som låter analogt, med god oppløsning, og god bassgjengivelse... kanskje med litt live følelse ???
Klipsch RF-7 II matcher den beskrivelsen der 100%, faktisk mer enn noen annen høyttaler jeg vet om i prisklassen. Koster vel rundt 30k og det er gjerne prutemargin på disse. Byggekvalitet og finish er imidlertid en haug med varm avføring i forhold til 1037be, men den røffe looken av kobberfargede 10" elementer og horn faller gjerne i smak hos den mer maskuline ;D

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Har 1007 be selv i stuen og syns diskanten er meget behagelig. Har klipsch heritage i kjelleren som er mye mer live og dynamikk med den kjappeste bassen du kan oppdrive. Men da er det snakk om horn. Matcher du de godt med feks rør er diskanten meget god med en helt spesiell nærhet og tilstedefølelse. I Focalene er Norah Jones på scenen, med Heritagene står hun foran meg på gulvet... Triangle (genese) er også meget bra høyttalere som merkelig nok blir undervurdert her i Norge. Det er kjappere og mer kontant bass på disse enn Focalene men ikke fult så oppløst i diskanten. Ellers har jeg hørt at den nye serien med bånddiskant til Monitor Audio skal være meget bra og dynamisk.

Topp Bunn