Oppbevaring av gode kokkekniver

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har laget en totte designTM knivordner som ligger i en kjøkkenskuff. Det er ganske enkelt hvitmalte lekter som med mellomlektavstand på en god knivbladtykkelse er skrudd fast til en hvitmalt finerplate som passer i skuffen. Veldig praktisk og nesten gratis. Jeg har tatt et bilde som jeg skal prøve å få lastet inn og komprimert ddersom det er interessant, men den PCen jeg sitter på nå har ikke software som tillater billedkomprimering.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
selv syns jeg skuffer er noe klønete under matlaging. Når det koker i dobbel forstand på kjøkkenet, skal alt være for hånden. Nuh!!

Mvh

Ramsey jr.
;) ;) ;)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Edit: Jeg hadde ingen stor suksess med opplastingen, men ved å klikke på bilet blir det noe større.
skruene er skrudd fra platen og inn i lektene.

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Jeg synes magnetlist er ypperlig når det dreier seg om kniver som faktisk brukes i stedet for å stå på utstilling. Okkuperer ikke plass på kjøkkendisken heller.

J

JPMi

Gjest
Jeg bruker en slik magnetlist:

Siden knivene står skrått mot veggen, får en plass til mange kniver på en liten veggflate.
Knivene ligger ikke direkte an mot metallet, men mot noen små gummistriper.

Kr. 299,- på Jernia.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.875
Den magnethylla der så bra ut.

De skarpeste knivene hører ikke hjemme i skuffen for å si det sånn.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.597
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hei. Du bør ikke ha dem i skuffen uansett innretning hvis du ønsker å ta skikkelig vare på dem. Magnetlist er fint, dekorativt også da du har så fine kniver.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
larkrla skrev:
Hei. Du bør ikke ha dem i skuffen uansett innretning hvis du ønsker å ta skikkelig vare på dem. Magnetlist er fint, dekorativt også da du har så fine kniver.
Magnetlist er utmerket, men jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke en knivblokk på benk eller tilsvarende i skuff (jfr. det av alt for få beskrytte konseptet til totte designTM) er like skånsomt.

N

nb

Gjest
totte skrev:
Magnetlist er utmerket, men jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke en knivblokk på benk eller tilsvarende i skuff (jfr. det av alt for få beskrytte konseptet til totte designTM) er like skånsomt.
Alt som ikke medfører at eggen gnikker mot metall eller annet hard materiale er vel like skånsomt.

Problemet med skuff og lignende er at knivene er mindre tilgjengelige. Jeg sverger til magnetlist, da er de lette å få tak i, jeg ser hvilke kniver som er hva og jeg slipper å grise til en skuff om jeg har hendene full av en eller annen guffe.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Ja nettopp. Det er er også lett å vaske selve listen. På mitt eget kjøkken er det også skap over disken, og da er en det litt tungvint å løfte kniver ut av en knivblokk. Og så blir det jo clutter av det.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Pass i alle fall på at du ikke bruker ikea-varianten uten å modifisere denne slik at knivene ikke ligger inntil metallet. Det tar på når knivene dras av listen og legges på igjen. Hva med tre-finer?

Topp Bunn