|
Som et hardkokt egg ;DJanR skrev:
atonal skrev:Som et hardkokt egg ;DJanR skrev:
Spioler alert!!J.J skrev:Noen som vet noe om hvilke låter som blir spillt på denne turneen ??
Går rykter om at M.Å. velger bort låter som det growles på ......
Noen som kan avkrefte dette ?? ;D
Jævla fett, koste meg glugg ihjelDazed skrev:Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.
De som ville høre growling ble nok skuffet i dag, men...![]()
Slenger meg på. PoS var en positiv overraskelse live, og jeg kommer nok til å lytte mer på skivene deres den kommende tiden. Opeth var som vanlig rått, og jeg synes "growlefritt" show var gærtøft! Setlista var også veldig bra, god blanding.JanR skrev:Jævla fett, koste meg glugg ihjelDazed skrev:Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.
Litt synd egentlig, hadde vel håpet ett par extra nr med litt god gammeldags GROWL men neida. Uansett, knallbra konsert.
/jan
Satt oppe vi da. JJ og madammen sto nede.vargen skrev:Slenger meg på. PoS var en positiv overraskelse live, og jeg kommer nok til å lytte mer på skivene deres den kommende tiden. Opeth var som vanlig rått, og jeg synes "growlefritt" show var gærtøft! Setlista var også veldig bra, god blanding.JanR skrev:Jævla fett, koste meg glugg ihjelDazed skrev:Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.
Litt synd egentlig, hadde vel håpet ett par extra nr med litt god gammeldags GROWL men neida. Uansett, knallbra konsert.
/jan
Hvor stod folk hen? Jeg stod helt inntil lydbua på høyre side. Nokså god lyd der.
PS: Det skal sies at jeg er ganske fan av growlelåtene til Opeth. Men akkurat i går passa det så innmari bra med den setlista de kjørte.
Jeg sender deg en PM med mitt nr, så har vi det til neste konsert.JanR skrev:Satt oppe vi da. JJ og madammen sto nede.vargen skrev:Slenger meg på. PoS var en positiv overraskelse live, og jeg kommer nok til å lytte mer på skivene deres den kommende tiden. Opeth var som vanlig rått, og jeg synes "growlefritt" show var gærtøft! Setlista var også veldig bra, god blanding.JanR skrev:Jævla fett, koste meg glugg ihjelDazed skrev:Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.
/jan
Hvor stod folk hen? Jeg stod helt inntil lydbua på høyre side. Nokså god lyd der.
PS: Det skal sies at jeg er ganske fan av growlelåtene til Opeth. Men akkurat i går passa det så innmari bra med den setlista de kjørte.
Fan vi ikke utvekslet tlf nr før seansen :-\
Og ja det var bra, jævlig bra. Både oppvarming og Opeth.
/jan
Mannnen er jo en standup komikervargen skrev:Jeg sender deg en PM med mitt nr, så har vi det til neste konsert.JanR skrev:Satt oppe vi da. JJ og madammen sto nede.vargen skrev:Slenger meg på. PoS var en positiv overraskelse live, og jeg kommer nok til å lytte mer på skivene deres den kommende tiden. Opeth var som vanlig rått, og jeg synes "growlefritt" show var gærtøft! Setlista var også veldig bra, god blanding.JanR skrev:Jævla fett, koste meg glugg ihjelDazed skrev:Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.
/jan
Fan vi ikke utvekslet tlf nr før seansen :-\
Og ja det var bra, jævlig bra. Både oppvarming og Opeth.
/jan![]()
Jepp, rett og slett rått! Faan, håper de tar seg turen nokså snart igjen. Morsomt når Åkerfeldt står og kødder på scenen. Og solospillinga var jo røft!
På galleriet var det stort sett fredfullt, satt mest "gamlinger" der (som meg bla ; )vargen skrev:Litt irritert på ra**høla som stod og skrek konstant. Ofte kom det bare tull og f*enskap ut av kjeften også. Der jeg stod, ble noen sendt bakover, mens andre hysja på folk. Ble litt bedre etterhvert. Skrik og skrål skal det være på en slik konsert, men et sted går grensen.![]()
Vurderte å sitta oppe jeg og, men jeg og noen kompiser fant oss plass ved lydbula. Kurant lyd der. Vel, det ødela nå ikke konserten helt, men.JanR skrev:På galleriet var det stort sett fredfullt, satt mest "gamlinger" der (som meg bla ; )vargen skrev:Litt irritert på ra**høla som stod og skrek konstant. Ofte kom det bare tull og f*enskap ut av kjeften også. Der jeg stod, ble noen sendt bakover, mens andre hysja på folk. Ble litt bedre etterhvert. Skrik og skrål skal det være på en slik konsert, men et sted går grensen.![]()
Men vi hørte jo at det skjedde ting nede til tider, men i det hele gikk det veldig ryddig og fint for seg syns jeg.
Sitter fortsatt og små-ler av Mikke og hans streker imellom låtene ;D
/jan
Ikke uenig med deg i det.atonal skrev:En annen ting jeg har tenkt på etter konserten, er jeg har inntrykk av at Åkerfeldt vil sette en strek over mesteparten av bandets ca 20 årige historie. Det synes jeg er synd.
En fin konsert var det, men synes at Opeth også bomma litt med lyden. Mangla litt tyngde i bunn. Men på den annen side er det bra at de modererer lydstyrken, rent og pent låt det.Dazed skrev:Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.
Dette er kanskje den største endringen fra en plate til den neste frem til nå, men de har skiftet stil minst et par ganger før, da.JanR skrev:Ikke uenig med deg i det.atonal skrev:En annen ting jeg har tenkt på etter konserten, er jeg har inntrykk av at Åkerfeldt vil sette en strek over mesteparten av bandets ca 20 årige historie. Det synes jeg er synd.
La oss håpe det er bare vi som er litt "schizo"
/jan
Dazed skrev:Det kunne vært verre. Det kunne vært som Metallica etter Black Album, f.eks.![]()
Prog band har vel ikke det :J.J skrev:Konsekvensen av å ikke gi Martin to basstrommer er en ting ........ :![]()
Så du har bås satt Opeth som det allerede ? se på historien til Opeth og hvilke låter som har brukt kunn enkel.JanR skrev:Prog band har vel ikke det :J.J skrev:Konsekvensen av å ikke gi Martin to basstrommer er en ting ........ :![]()
/jan