Opeth på Sentrum Scene, 9/12-2011

N

nb

Gjest
Jeg skal. Blir stas. Kun sett de en gang tidligere (på Norwegian Wood) men utendørskonsert med et slikt band i dagslys er ikke helt det samme.

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Antall liker
265
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Den skal jeg på. Vinyl skal også handles samtidig.
Heritage er foresten fantastisk bra. :D

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Skal selvsagt være der 8) Håper på Heritage iblandet masse gammal moro.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Har jeg anledning, tar jeg turen!

J

J.J

Gjest
Madamen har spandert billetter - så 2 herifra ;D

Må jeg minne dere på at det er platemesse på Rockefeller på Lørdagen !!!!!!!! FETT .... ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.287
Sted
Tromsø
Opeth og Pain Of Salvation på samme sene levner vel liten tvil om at man setter seg på flyet.

Sett de en gang før og gleder meg selvsagt til gang nummer 2, men så var det Pain Of Salvation da ;D

J

J.J

Gjest
Noen som vet noe om hvilke låter som blir spillt på denne turneen ??

Går rykter om at M.Å. velger bort låter som det growles på ...... :mad:

Noen som kan avkrefte dette ?? ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.

De som ville høre growling ble nok skuffet i dag, men... :)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Dazed skrev:
Det var fett, dette. Akkurat som forventet. Pain Of Salvation var også svært bra. De var litt uheldige med lyden dessverre, men Opeth hadde full kontroll.

Jævla fett, koste meg glugg ihjel :)

Litt synd egentlig, hadde vel håpet ett par extra nr med litt god gammeldags GROWL men neida. Uansett, knallbra konsert.

/jan

vargen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
208
Sted
Oppland
JanR skrev:
Dazed skrev:

Litt synd egentlig, hadde vel håpet ett par extra nr med litt god gammeldags GROWL men neida. Uansett, knallbra konsert.

/jan
Slenger meg på. PoS var en positiv overraskelse live, og jeg kommer nok til å lytte mer på skivene deres den kommende tiden. Opeth var som vanlig rått, og jeg synes "growlefritt" show var gærtøft! Setlista var også veldig bra, god blanding.
Hvor stod folk hen? Jeg stod helt inntil lydbua på høyre side. Nokså god lyd der.

PS: Det skal sies at jeg er ganske fan av growlelåtene til Opeth. Men akkurat i går passa det så innmari bra med den setlista de kjørte.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
vargen skrev:
JanR skrev:
Dazed skrev:

/jan
Slenger meg på. PoS var en positiv overraskelse live, og jeg kommer nok til å lytte mer på skivene deres den kommende tiden. Opeth var som vanlig rått, og jeg synes "growlefritt" show var gærtøft! Setlista var også veldig bra, god blanding.
Hvor stod folk hen? Jeg stod helt inntil lydbua på høyre side. Nokså god lyd der.

PS: Det skal sies at jeg er ganske fan av growlelåtene til Opeth. Men akkurat i går passa det så innmari bra med den setlista de kjørte.
Satt oppe vi da. JJ og madammen sto nede.
Fan vi ikke utvekslet tlf nr før seansen :-\

Og ja det var bra, jævlig bra. Både oppvarming og Opeth.

/jan

vargen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
208
Sted
Oppland
JanR skrev:
vargen skrev:
JanR skrev:
Dazed skrev:

/jan

/jan
Jeg sender deg en PM med mitt nr, så har vi det til neste konsert.:)
Jepp, rett og slett rått! Faan, håper de tar seg turen nokså snart igjen. Morsomt når Åkerfeldt står og kødder på scenen. Og solospillinga var jo røft!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
vargen skrev:
JanR skrev:
vargen skrev:
JanR skrev:
Dazed skrev:

/jan

/jan
Jeg sender deg en PM med mitt nr, så har vi det til neste konsert.:)
Jepp, rett og slett rått! Faan, håper de tar seg turen nokså snart igjen. Morsomt når Åkerfeldt står og kødder på scenen. Og solospillinga var jo røft!
Mannnen er jo en standup komiker :)
Neida, utrolig flink på alle måter. Musikalsk og det å få kontakt med publikum. I det hele tatt en utrolig-jævla-bra-kvled.

PM'r tilbake mitt.

/jan

vargen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
208
Sted
Oppland
Litt irritert på ra**høla som stod og skrek konstant. Ofte kom det bare tull og f*enskap ut av kjeften også. Der jeg stod, ble noen sendt bakover, mens andre hysja på folk. Ble litt bedre etterhvert. Skrik og skrål skal det være på en slik konsert, men et sted går grensen.:p

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
vargen skrev:
Litt irritert på ra**høla som stod og skrek konstant. Ofte kom det bare tull og f*enskap ut av kjeften også. Der jeg stod, ble noen sendt bakover, mens andre hysja på folk. Ble litt bedre etterhvert. Skrik og skrål skal det være på en slik konsert, men et sted går grensen.:p
På galleriet var det stort sett fredfullt, satt mest "gamlinger" der (som meg bla ; )
Men vi hørte jo at det skjedde ting nede til tider, men i det hele gikk det veldig ryddig og fint for seg syns jeg.

Sitter fortsatt og små-ler av Mikke og hans streker imellom låtene ;D

/jan

vargen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
208
Sted
Oppland
JanR skrev:
vargen skrev:
På galleriet var det stort sett fredfullt, satt mest "gamlinger" der (som meg bla ; )
Men vi hørte jo at det skjedde ting nede til tider, men i det hele gikk det veldig ryddig og fint for seg syns jeg.

Sitter fortsatt og små-ler av Mikke og hans streker imellom låtene ;D

/jan
Vurderte å sitta oppe jeg og, men jeg og noen kompiser fant oss plass ved lydbula. Kurant lyd der. Vel, det ødela nå ikke konserten helt, men.:)

Hehe, kommer til å små-le av det resten av året. Gliste relativt mye når han drev på.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Stort sett bra konsert, og gode fremførelser. Virkelig dyktige musikere. Åkerfeldt går med en stand up komiker i magen, tror jeg, humret en god del av ham.

MEN:

for meg ble drivet og oppbyggingen av stemningen av konserten kraftig amputert ca midtveis. Det skjedde da Åkerfeldt satte seg ned på en stol og dro frem kassegitaren på et par låter. Det ble for pent og rolig, og for lite dynamisk og vitalt for min smak, og jeg synes ikke bandet klarte å bygge seg opp igjen. Det er nesten paradoksalt, når vi vet hva disse musikerne er i stand til å få til. Axenrot (for en trommis!), Mendez og Åkesson virket nærmest hemmet av innestengt energi og kraft. Igjen, dette er bare mine inntrykk.

En annen ting jeg har tenkt på etter konserten, er jeg har inntrykk av at Åkerfeldt vil sette en strek over mesteparten av bandets ca 20 årige historie. Det synes jeg er synd.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
atonal skrev:
En annen ting jeg har tenkt på etter konserten, er jeg har inntrykk av at Åkerfeldt vil sette en strek over mesteparten av bandets ca 20 årige historie. Det synes jeg er synd.
Ikke uenig med deg i det.
La oss håpe det er bare vi som er litt "schizo" :)

/jan

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Dazed skrev:

En fin konsert var det, men synes at Opeth også bomma litt med lyden. Mangla litt tyngde i bunn. Men på den annen side er det bra at de modererer lydstyrken, rent og pent låt det.

Første gang jeg hører Pain of Salvation live, de var bra. Men hva var det for en introlåt som blei spilt før de entra scenen? Det er vel første gang jeg har sett at en i bandet slenger buksene sine ut til publikum ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
atonal skrev:
Ikke uenig med deg i det.
La oss håpe det er bare vi som er litt "schizo" :)

/jan
Dette er kanskje den største endringen fra en plate til den neste frem til nå, men de har skiftet stil minst et par ganger før, da.

Jeg synes Orchid og Morningrise er ganske like, så My Arms, Your Hearse og Still Life, som jeg synes er en litt annen stil, og så en liten endring igjen fra Blackwater park t.o.m. Damnation, som nok er de jeg liker aller best, så en ny vri igjen på Ghost Reveries og Watershed, og nå har de tatt tidsmaskinen tilbake til søttitallet med Heritage. :) ...Og det låt jævlig bra live! Ikke skuffet i det hele tatt over noenting, selv om jeg også nesten gikk ut fra at det skulle være én skikkelig growler blant ekstranumrene. Åkerfeldt er vel konsekvent i sitt stilskifte, da. Greit for meg. På videoen som fulgte med Heritage-boksen, skinner det litt gjennom at han er "ferdig" med growling. Litt synd på en måte, men samtidig må de jo få utvikle seg. Det kunne vært verre. Det kunne vært som Metallica etter Black Album, f.eks. ;)

J

J.J

Gjest
Dazed skrev:
Det kunne vært verre. Det kunne vært som Metallica etter Black Album, f.eks. ;)

* grøss *

Enig med mye som blir sagt om konserten - Den var knallbra - men det er noe som likevel kunne vært endret.

Konsekvensen av å ikke gi Martin to basstrommer er en ting ........ ::)

J

J.J

Gjest
JanR skrev:
J.J skrev:
Konsekvensen av å ikke gi Martin to basstrommer er en ting ........ ::)
Prog band har vel ikke det ::)

/jan
Så du har bås satt Opeth som det allerede ? se på historien til Opeth og hvilke låter som har brukt kunn enkel.

Topp Bunn