OpenReelRecords : new tapes on the reel market ...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ble medlem
    04.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    Hello Forum, we are an Italian company and we enter in high-end music opening our new e-commerce site :

    www.openreelrecords.com

    We produce, record on-stage, edit and finally duplicate for the distribution very high quality analog tapes in ¼ format and vinyl LP, classical and jazz music.

    We start the production in the late 2014, so we are proud to show our new proposals of new titles in the Master Series, products with internationally renowned artists.

    In the next month coming interesting titles retrieved from Historical Archives and the RT3, a new real time hardware to ensure the fidelity of duplications of distribution master, currently under development.

    The Team

    Vis vedlegget 316047
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Welcome! There is a few dealing with tapes here and hopefully they will be interested in your quality tapes. With the Dindo tape already here and the Mingardo on it`s way I can strongly recommend your tapes. Superb quality!

    A little request; can you please tell us a little about the process, equipment etc. you use producing your tapes, just like you did on another forum. Thanks.
     
    Ble medlem
    04.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    Sure Jim, thanks for the request, a lot of customer ask about analog recording and duplication chain; we are preparing a page on the website, in the meanwhile just some details ... we duplicate in a production studio in Milano, Italy.

    We use a Studer A-812 as source master, that distribute via a Studer 169 mixer to a bank of Studer A-807 as recorder. We have tested a lot of configuration and the one selected is for us the best to ensure the optimal analogic chain result.

    The Studer 169 mixer in the production room is the twin of the one we use on stage to record the sessions; on stage we use microphone Shoeps MTSC 6 MK4, Schoeps BLM 3, Shoeps CMC6 MK 21, Shoeps CMC6 MK 2s and others.

    We use two unit micro preamplifier MILLENNIA Media HV*3D that via Studer 169 and a Telcom C4 unit go to a Nagra T.

    We use RMG SM 900 tapes with reference flux of 320 nWb, with CCIR equalization.

    While having a wide selection of microphones , about thirty , we use minimal recordings setup in amazing acoustic environments. The signal in this way will not be changed by artificial compressor, limiter or reverb unit.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hi
    my boxes are waiting to be picked up at the local DHL servicepoint tonight
    really lloking fw to plying theese!
    saw jim.i s copy yesterday and it looked marvellous!
    be back
    best
    Leif
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Mingardo on now. There is only one word to describe it; Fantastico!

    First, I have never heard this piece of music before, it`s beautiful. And the sound is gorgeous; clear, natural with a great low end fundament. The voice is fantastic! And as last time, and also as LMC is saying, the cover and the package is reference, look to Italy how to do it!

    I also want to point out the service from OR, also reference! Looking very much forward too your next step and releases. Keep it up!

    Here on a newly upgraded A810....

    Vis vedlegget 316983
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    04.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    While sales of the first titles are going very well, we are preparing the new release of May, the debut on tape of a splendid Italian voice that offer a tribute to American folk music .

    Erica says “... this album is an homage to american music, the music I’ve been loving and singing for the past 15 year. The music that has made me the artist I’m, the person I’m. Recording it live has been an exciting, incredible experience ! It gives the album a special something I particularly love because it sounds fresh and authentic like the simple and genuine spirits from which this music origined ...”

    Erica Opizzi - Wildwood Flowers

    Next week we'll be back here with news on Monaco High-End show, this year we go as trade visitors !

    Vis vedlegget 318528 Vis vedlegget 318529 Vis vedlegget 318530
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    04.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    We are back from Munich High-End ... very nice show, a lot of interesting things ... and our Demo Reel 2015 that play in some stands ;-)

    And for the second year voices about a new open reel deck from a historical brand; modular and with a very interesting entry level cost ... we stay tuned for the next year !

    munich high-end.jpg
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    I stay tuned for your upcoming releases, according to your web side it`s very promising. Two more releases from Dindo is both on my wanted list, a.o. The Monk concert planned, when was it recorded?

    Also like your colour code for the music genre.
     
    Ble medlem
    04.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    I stay tuned for your upcoming releases, according to your web side it`s very promising. Two more releases from Dindo is both on my wanted list, a.o. The Monk concert planned, when was it recorded?
    The coming soon titles from Enrico Dindo are really amazing, first of all one of the most beautiful cello concertos ever written by Haydn - the important and prolific composers of the classical period , so important in the development of chamber music to merit the name of "Father of the Symphony" and "Father of the String Quartet".

    Regarding the concert "Live in Milan" by Thelonius Monk, it was the first concert held in Italy by Thelonius Monk and Bud Powell , the 21 of april 1961 in Milan .

    The story of this recordings - that for the "new" technology used in this years could be considered "modern" - is so interesting that we will publish it in a separate thread in September, the month scheduled for release on the market .
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Thanks! Looking very much forward to these releases.
     
    Ble medlem
    04.04.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    Sure Jim, this tapes comes in "Master Series" because the recordings is amazing, really pioneering for its time. The sound engineer was Alberto Albertini, with a custom tubes mixer from Eng. Barry Blesser, 12 channels with a 3 channel out to an Ampex 300/3, 3 traks on 172 inch tape. We will post more info on the recordings on a separate thread.

    albertini.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Then it`s here. And as always from OR the service and delivery on reference level. Sent yesterday from Italy and listen to it today!
    The same with the packing, cover, and booklet; superb! These covers/boxes from OR is just fantastic!

    A great concert with a sound quality out of this world! Waiting for that thread regarding the recordings.


    monk2.jpg



    monk4.jpg
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den A80n så veldig kjent ut! :cool:
    nice clean machine
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Den er det ja? Du skulle hatt en slik, den er utrolig bra! :cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    snart på inngående!
    den skal tas HELT UT !
    Todor jobber med de nye reprokortene nå, så får vi høre om det var mere å hente
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Tror du en slik spiller har godt av å brukes UTE da? Skeptisk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jo takk. Ja det gjør det. Nå er det gjort veldig mye med den 810`en jeg har og den låter fantastisk bra, kanskje t.o.m. bedre enn en standard A80? Men det er noe med autoriteten, realismen, live følelsen når jeg spiller A80R, den oser sjef. Nå er det gjort enda mer med den enn 810 så den skal låte bedre.

    Jeg hadde nok levd veldig godt med 810 men nå er det engang slik at A80 er sjefen og slik låter det også. Det er rett og slett helt rått!

    Har du gjort noe med din?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    en fullrigga A80 utklasser en A810, uansett hva du gjør med den
    her er det delvis mekanikken og vridningsstabiliteten i chassiet som gjør utslaget, samt endel enklere signalveier, som i tillegg er helsdiskrete
    men det er nå min høyst subjektive mening
    mvh
    Leif
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Trenger ikke en A80, men en lekker Technics rs 1800 hadde vært gjevt.
    Å finne priser er som å stikke fingeren i luften for på Ebay går folk på syre tror jeg.
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Jo takk. Ja det gjør det. Nå er det gjort veldig mye med den 810`en jeg har og den låter fantastisk bra, kanskje t.o.m. bedre enn en standard A80? Men det er noe med autoriteten, realismen, live følelsen når jeg spiller A80R, den oser sjef. Nå er det gjort enda mer med den enn 810 så den skal låte bedre.

    Jeg hadde nok levd veldig godt med 810 men nå er det engang slik at A80 er sjefen og slik låter det også. Det er rett og slett helt rått!

    Har du gjort noe med din?
    Nei, jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe med den enda. Har hatt et større oppussingsprosjekt hjemme som har tatt all ledig tid. Nå går jo ikke en A80R noen steder så det blir nok et prosjekt når jeg får tid til det. Er jo godt å vite at Leif har fasiten for alt av A80 når den tiden kommer.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Litt tilbake til Monk tapen. Jeg hørte med en gang at dette var utrolig bra, men samtidig så var det noe der som man ikke hører til vanlig fra hifi, selv sier OR at opptaket er pioneering for it`s time. Har nå spilt igjennom den flere ganger, man kan ikke høre på Monk for ofte, for å se om jeg kan finne ut hva dette er for noe.

    Jeg vet ikke helt hva OR mener med pioneering men jeg har aldri hørt musikk på hifi der man har klart å bevare sounden og atmosfæren så til de grader fra et opptak og inn på et annet medium som her, det låter mer konserthall enn hifi! Nå er realismen i musikken en av de største forskjellene på tape og alt annet men her er det i tillegg en utrolig realisme i selve opptaket. Den råskapen og punchen i trommene er helt vanvittig, og kroppen i saksen er utrolig. Og attacket i tangentene til Monk kommer fra rommet hvor jeg sitter, dette naturlige attacket man hører på konsert og ikke dette kunstige fra (digital..) hifi.

    Vet ikke hvor mye dette forklarte lyden på denne tapen men jeg ville bare frem til at dette er rett og slett ganske annerledes enn det meste annet jeg har hørt.

    En annen ting er at etter Monk konserten er det 2 kutt med Bud Powell qrt., der er pianoet litt mer i bakgrunnen enn når Monk spiller. Men trommelyden til Art Taylor på de kuttene er skadelig for mellomgulvet hvis man ikke passer på....

    Ser i hvert fall frem til OR sin tråd om opptaket.

    Et lite bilde av den utrolig flotte boksen tåler vi.

    orbox.jpg
     
    Sist redigert:

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Denne Monk-tapen er bra! Litt betenkelig at opptaket er 55 år gammelt og fremdeles går utenpå det meste som gis ut i dag.

    tm.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    håper du har renset tapepath og justert azimuth før du spiller de dyre mastertapene :cool:
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hun mjauer som ei katte og er helt talentløs imo
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Å klare det kunststykket å mjaue som ei katte må vel betinge et visst talent;)
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Dessuten så er analog mjauing mye mer ekte enn digital mjauing...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det var helt talentløst av meg å tipse om dette skjønner jeg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Nei det var det ikke. Selv om det ikke er noe jeg kommer til å kjøpe så er det alltid kjekt å se at det stadig kommer flere aktører på banen som gir ut tape. Så finner du flere så er det bare å gi beskjed. :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bra tips, dårlig artist....:cool:
    skjønner ikke hvorfor hun er så hypet...trolig bra markedsføring...
    spilte den cry me a river for kona
    pluss en 5-6 andre versjoner fra spotify, og denne falt langt under radaren med Ella F på topp
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.899
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    *Original recordings in ProTools 192/32bit at Avatar
    **Hybrid recording – rhythm section tracking in analog tape; percussion, guitar, Hammond B-3 Organ in ProTools 192/32bit
    Analog Tape (14-2” reels): RMG International
    Vinyl pressing plant: RTI
    SACD: Sony DACD Austria
    Neumann U 47 mic
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn