Høyttalere Open baffle - hvor?

TeeBee

Medlem
Ble medlem
07.04.2021
Innlegg
48
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Er det noen av forhandlerne i Oslo(-området) som har Open Baffle høyttalere (ikke elektrostater) til demo i butikk?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Litt synd at det ikke finnes et Linkwitz-showroom noe sted. Har veldig lyst til å høre LX521.4. Kan ikke skjønne annet enn at det er et fantastisk godt aktivt høyttalersystem, nær en sann dipol.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ
S

Syncrolux

Gjest
Jeg har hørt LX521 i det mildt sagt ubrukelige lytterommet til Seas. Ga ikke noe svar på hvordan den egentlig kan låte dessverre. Hvorvidt Seas har den stående fortsatt vet jeg ikke, men det hadde kanskje vært artig å sjekket det, og i samme slengen prøve å gjenta det besøket som ble ordnet med en gang på høsten 2018.

 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.801
Antall liker
2.028
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Spatial ser lovende ut, men finnes vel ikke i Norge

Decware Zen er kanskje litt mer for spesielt interesserte, men også spennende. Og heller ikke i Norge
Pure Audio Project er også ett spennende alternative, bestilles direkte fra produsent....Ta en titt på vennetråden til PAP her...kanskje du blir inspirert? :cool:

Trio15-Horn1-Open-Baffle-Speakers-by-PureAudioProject-IMG_5846-1.jpg
 

TeeBee

Medlem
Ble medlem
07.04.2021
Innlegg
48
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hehe, gikk jaggu meg på en liten "smell" :D
Lyttet på Vrel hos Mala
Så nå står det et par i stuen min og spiller godlyd :)
Jobber med å få til plassering. Det er ikke så lett, for jeg bor i en loftsleilighet med mange mange vinkler. Og dessuten skal jo også rommet fungere som stue, ikke bare lytterom.
Kan ikke helt forstå hvorfor ikke dipolar/open baffle ikke er vanligere. Kanskje ikke for "hvermannsen" som ikke gidder gjøre ting riktig. Men for de som er opptatt av god lyd burde det være mye vanligere
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.855
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De blir jo en slags romdelere da. Viktigste lydmessig er at de har minst 1 m bak seg, gjerne mer. Og da er mer ofte løsningen, slik at man får brukt "baksiden" til noe.
 
Topp Bunn