Onken 360

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    aair

    Gjest
    pengesluk skrev:
    aair skrev:
    Grumpy skrev:
    Det var fantastiske tilbakemeldinger du får Knut. Iherdighet lønner seg
    Det er det på tide at jeg tar frem kartet og realiserer en tur utenfor bygrensa.
    - Du og Espen står på ønskelista :).
    Jeg er godt fornøyd så langt. Vi får helt sikkert til et besøk bare du finner frem i provinsen :)
    Bare å surre noe alufolie rundt brakka så er skjæra der før du får sagt bling!!
    Slemmingen ;D At Blingmastern ivrer etter horn-besøk får vi ta som tegn på at det er håp for gutten...
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Takker for hyggelig vertskap.

    Skeptisk tok jeg turen til Kløfta for å besøke aair. Skepsisen min lå ikke i å besøke aair, ei heller å høre på hans høyttalere, men å høre McIntosh MA7000 i et oppsett som burde ha ganske mange av de samme egenskapene som jeg forkastet MA7000 i. Skepsisen forsvant ikke umiddelbart for Sluket hadde dradd med seg et par skiver som hadde kommet i posten i dag – og den første låten oppfylte den skepsisen jeg hadde. Dette var flatt og kjedelig. En sånn jazz genre som ikke greip meg overhode. Tenkte i mitt stille sinn - dette er MA7000 som er årsaken til.

    Deretter så ble det taktskifte gitt for de neste skiver ut var noe jazz greier som jeg ikke kan navnet på. Langt utenfor mine musikalske preferanser, men gudfader hvordan det låt. Det fikk foten til å gå – ikke bare gå men gå i takt med musikken og innså at jeg hadde ikke viljekraft til å stoppe den fra å gå heller. Det fortsatte og det gikk mer og mer opp for meg hva jeg hørte – og dette er bra. En kvikk fin, hurtig og tørr bass, en mellomtone som var så suggererende at man ble dradd inn i musikkens intensitet og hadde lite lyst til å dra derifra. Lydbildet var preget av ro – samtidig som at det oste av intensivitet og tilstedeværelse og ikke minst spilleglede! I tillegg så var det tyst når det skal være tyst.

    Sluket maste om Bremnes som han hadde fått høre der tidligere. Fikk høre at det var gammelt Bremnes og måtte ikke forveksles med den nye Bremnes – vel samma faen – dette oppsette spiller med autoritet og tilstedeværelse og glemte helt å mislike Bremnes som er en artist jeg ikke har brukt mye tid på i mitt liv.

    Dette oppsettet er relativt nytt – forsterker er ikke spilt inn overhode – elementene har sikkert en del før de kan kalles innspilte. Høyttalere er ikke ferdig mekket – og delefilter er ikke helt sammenskrudd, men det kunne ha lurt meg - Dette grisebanker det meste av det jeg har hørt tidligere – i alle fall på jazz som vi hørte mest på. Aair spiller visst slik musikk til daglig så dette var ikke for å plage publikum overhode. Jeg fikk beskjed om å ta med egen musikk noe jeg selvsagt ignorerte. Gleder meg virkelig på Aairs vegner her for han har god grunn til å være fornøyd med det som er gjort her og jeg ville ikke gått på jakt etter ny forsterker – ei heller tanke på å bytte høyttalere eller andre endringer her. Det trengs ikke. Har faktisk bare hørt ett oppsett som håndterer denne musikken bedre og det var ikke så langt fra ikea på Furuset, men til forskjell fra det andre oppsettet så er dette betalbart for en større andel av oss. Neste gang (for jeg håper det blir en neste gang) så skal jeg se til å ta med meg noe av egen musikk som jeg valgte og ikke bry meg om denne gangen – ikke for å vurdere anlegget, mer for å høre den musikken jeg primært spiller i et annet godt anlegg.

    At MA7000 fungerer så bra på Kløfta og så til de grader dårlig her forteller vel bare at det meste dreier seg om match og mismatch. Så om man tror man har svaret på hvordan ting låter - så vet man bare hvordan det fungerer i det oppsettet man har hørt det.


    Takk for meg
     
    A

    aair

    Gjest
    Takker så mye for hyggelig tilbakemelding og for besøket, H.R. Du er selvsagt velkommen tilbake når som helst og med hvilken som helst musikk. MA7000 innehar noen kvaliteteter som virkelig får Onken-bassene og Autotech-hornene til å spille opp så jeg er meget positivt overrasket over disse McIntosh-produktene. Hadde 252-effektampen innom i helga og denne spilte også flott sammen med min Audio Note L3 pre. Musikken vi spilte var bl.a. Frank Vignola "Vignola plays Gershwin", Kari Bremnes "Løsrivelse", Cannonball Adderley "Somethin' Else".
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Koser meg over å lese om hvor vellykket prosjektet ditt har vært.
    Får vurdere et mer all out prosjekt med bedre drivere etterhvert når økonomien blir bedre og jeg er tilbake i full jobb igjen.

    Inntil videre får jeg meg god erfaring og gleden av eget prosjekt :D
     
    A

    aair

    Gjest
    Det er bare å stå på videre, M. Grommere saker kan jo komme etterhvert, men ikke brått sikkert du vil bytte ut når alt er oppe og spiller.
    Slik ble det i stua mi med ting & tang på plass.
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    aair skrev:
    Det er bare å stå på videre, M. Grommere saker kan jo komme etterhvert, men ikke brått sikkert du vil bytte ut når alt er oppe og spiller.
    Slik ble det i stua mi med ting & tang på plass.

    fantastisk godt jobbet, gratulerer med vel overstått.

    btw, har det noe å si at basselementet er litt dekket av hornet?
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Rett og slett bæltøft 8)
    Ser drit tøft ut, spiller det som det ser ut så.... er du en heldig mann ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Oj. Dette var utrolig flott. Også i stua da. Ungkar eller super-raus-og-fleksibel kone? ;)
     
    A

    aair

    Gjest
    mesut skrev:
    aair skrev:
    Det er bare å stå på videre, M. Grommere saker kan jo komme etterhvert, men ikke brått sikkert du vil bytte ut når alt er oppe og spiller.
    Slik ble det i stua mi med ting & tang på plass.

    fantastisk godt jobbet, gratulerer med vel overstått.

    btw, har det noe å si at basselementet er litt dekket av hornet?
    Takk for det :) Deler bassene på 600 Hz og har ikke merket at horna maskerer noe. De som har vært innom for en lytt har heller ikke bemerket noe. Antar derfor at dette går bra, da de laveste frekvensen har bølgelengde på 10 - 20 meter.
     
    A

    aair

    Gjest
    Milenko skrev:
    Rett og slett bæltøft 8)
    Ser drit tøft ut, spiller det som det ser ut så.... er du en heldig mann ;D
    Det spiller nok et par hakk verre enn det ser ut til med McIntosh MA7000 ;)
     
    A

    aair

    Gjest
    HEL skrev:
    Oj. Dette var utrolig flott. Også i stua da. Ungkar eller super-raus-og-fleksibel kone? ;)
    Man får da begynne i riktig ende - først høyttalere, deretter konemor ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    aair skrev:
    Milenko skrev:
    Rett og slett bæltøft 8)
    Ser drit tøft ut, spiller det som det ser ut så.... er du en heldig mann ;D
    Det spiller nok et par hakk verre enn det ser ut til med McIntosh MA7000 ;)
    Kan tenke meg det. MC er min favoritt innen vanlig transistor. Og den du har er smooth, oppløst med masse headroom. Kult 8)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Jeg hørte den på Soundgarden på de aller aller største JBL med doble 15"( til en 1/2 mill tror jeg) og det svingte skikkelig :eek:
     
    A

    aair

    Gjest
    Stikkordet er svinger, ja. I tillegg masser av krefter, 5 bånds eq og mm-riaa. Riaaen skal testes ut seienere i dag med Thorhauge step-up, men må først lage et armbord med justerbar VTA.
     

    Vedlegg

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    på tide å få vekk transportplata under maccefar- eller har du ikke bestemt deg enda?
     
    A

    aair

    Gjest
    Joa, har bestemt meg, men tenkte at plata kunne være greit å ha der når jeg skal montere fast hjula ;D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med et godt valg av forsterker.
    Dette er vel det som kalles - den enes død er den andres brød:)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Ser flott ut - Gratulerer med noe som ser ut som en super kombo for god lyd :D


    /JR
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hørte hedlund horn i dag her. Uforskammet luftig lydilde og så sexy høyttaler å se på. Nesten så jeg har lyst på dem bare for å ha stående fremme til pynt. De nye har forøvrig flyttet det hele opp en hel klasse eller to.
     
    A

    aair

    Gjest
    Ja, Hedlund låter heller ikke ueffent. Noe slankere, men fortsatt med et stort, åpent lydbilde med masser av detaljer.
    Har du fått koblet opp L3 preen?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    aair skrev:
    Ja, Hedlund låter heller ikke ueffent. Noe slankere, men fortsatt med et stort, åpent lydbilde med masser av detaljer.
    Har du fått koblet opp L3 preen?
    Koblet opp L3 ja. Står å går seg til nå 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn