Onkel Donald

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Hvorfor ser Donald Trump alltid så sur og grinete ut selv om han har xxx antall milliarder $ på konto?
Har sett vår venn Olav Thon "live" flere ganger og han ser minst like sur ut...

Er det montro beviset på at det ikke er bra med for mye?
Jeg er redd disse gutta har mer enn nok av lik i skapene sine...(kan ikke være lett å leve med det da). OG jeg er alt annet enn missunnelig!!!
Og der så jeg plutselig for meg Rimi-Hagen gitt 8)

Som Dere sikkert forstår sitter jeg og ser på "The Apprentice" på TV Norge 8)

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
decibelius skrev:
Hvorfor ser Donald Trump alltid så sur og grinete ut selv om han har xxx antall milliarder $ på konto?..
Hvordan FÅR de xxx antall mill på bok. Vær grinete og finn ut :)

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Vidar P skrev:
decibelius skrev:
Hvorfor ser Donald Trump alltid så sur og grinete ut selv om han har xxx antall milliarder $ på konto?..
Hvordan FÅR de xxx antall mill på bok. Vær grinete og finn ut :)
he he - overskriften burde kanskje vært Onkel Skrue istedet?
Tror jeg skrur over på no OL greier 8)
Hvordan disse gutta EGENTLIG har turet frem vil jeg helst ikke vite da...

heyker

Medlem
Ble medlem
14.08.2005
Antall liker
0
De har vel ikke noe gleder i livet, alt kan kjøpes for disse gutta. Ellers så har de vel ganske få venner som ikke tenker på lommeboka til disse herrene.

G

Gjestemedlem

Gjest
HJK skrev:
De har vel ikke noe gleder i livet, alt kan kjøpes for disse gutta.
Hvilken paradoksal setning... ??? Her er det jo kun ens egen fantasi som da setter begrensinger for lykkens fullbyrdelse.

Ellers så har de vel ganske få venner som ikke tenker på lommeboka til disse herrene.
Det er vel derfor de meget rike liker å omgås hverandre. Da har de venner som er totalt selvberget og som overhodet ikke forventer noen almisser.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Olav Thon sitter og griner så tårene spruter når han bærsjer. han mister noget.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
65finger skrev:
he he - lurer på om han bruker sånn dassrull med sedler? 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
decibelius skrev:
65finger skrev:
he he - lurer på om han bruker sånn dassrull med sedler? 8)
Å nei du! Det papiret han bruker er av kjip kvalitet og henger pent til tørk fra forrige besøk

T

Tølper

Gjest
"remember that better lives have been lived in the margins, locked in the prisons and lost on the gallows than have ever been enshrined in palaces."

O

O J

Gjest
De lykkeligste sjelene har nok til felles det at de ikke spiller "offer-rollen", men selv tar personlig ansvar for hvor de er og hvor de er på vei.

Noe en kan gjøre uansett livssituasjon.

Forresten: Nevermind.

T

Tølper

Gjest
O J skrev:
De lykkeligste sjelene har nok til felles det at de ikke spiller "offer-rollen", men selv tar personlig ansvar for hvor de er og hvor de er på vei.

Noe en kan gjøre uansett livssituasjon.

Forresten: Nevermind.
For at uttalelsen skal gi noe som helst mening må en tro på at vi lever i et meritokrati, en relativt utbredt vrangforestilling. Fosøk på å stigmatisere dem som ser at verden ikke er en Ayn-Rand-bok faller på sin egen urimelighet, imho. Men naivismen har sitt publikum.

O

O J

Gjest
Du hadde nok fått det bedre, i dag, om du hadde fulgt det rådet, men tror ikke du er interesert i å gjøre det. Ikke innen lang lang tid.

T

Tølper

Gjest
O J skrev:
Du hadde fått det bedre i dag om du hadde fulgt det rådet, men det er du ikke interesert i. imho.
Dine vrangforestillinger vedrørende min person synes jeg du kan holde for deg selv.

Men ja, jeg burde vel kanskje heller lest pensum enn å sitte her og kverulere - men det er ikke alltid jeg makter.

Jeg sier ikke at en ikke har et ansvar for seg selv og andre, tvert imot. Men jeg sier at den naive troen på at alle har like muligheter og følgelig er ansvarlig for sin egen lykke eller ulykke er helt på trynet stigmatiserende og feilaktig.

Mvh

O

O J

Gjest
Tølper skrev:
Dine vrangforestillinger vedrørende min person synes jeg du kan holde for deg selv.
Ok. Uansett et godt råd for oss andre, "mere naive".

Beklager decibelius, men det handlet jo litt om rik/fattig, lykkelig/ulykkelig :)

T

Tølper

Gjest
O J skrev:
Tølper skrev:
Ok. Uansett et godt råd for oss andre, "mere naive".

Beklager decibelius, men det handlet jo litt om rik/fattig, lykkelig/ulykkelig :)
Vel, å tro at alt kan reduseres til at en er ens egen lykkes smed må sies å være naivt. Det er kanskje lettere å se det fra utsiden av det etablerte enn fra innsiden, hva vet vel jeg. Men det finnes da tonnevis med forskning på dette.

O

O J

Gjest
Tølper skrev:
Jeg sier ikke at en ikke har et ansvar for seg selv og andre, tvert imot. Men jeg sier at den naive troen på at alle har like muligheter og følgelig er ansvarlig for sin egen lykke eller ulykke er helt på trynet stigmatiserende og feilaktig.
Var jo det jeg mente. (men så tolker vi hverandre altfor langt)

Det er bare en del av helheten, men det er også den biten vi har muligheten til å gjøre noe med.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg vil gjerne bli rik. Jeg tror jeg hadde egnet meg godt til det.

Jeg melder meg frivillig om noen skulle føle trangen til å investere i et viteskapelig forsøk, for å se om dette ville gjøre meg lykkeligere.

T

Tølper

Gjest
O J skrev:
Tølper skrev:
Var jo det jeg mente. (men så tolker vi hverandre altfor langt)

Det er bare en del av helheten, men det er også den biten vi har muligheten til å gjøre noe med.
Det er her jeg er fullstendig uenig, jeg føler et enda større ansvar for å forandre forholdene som reproduserer urettferdigheten enn å bli objektivt vellyket selv med gode eller tross dårlige odds. Altså å sørge for at alle har reelt like muligheter, noe som ikke er det samme som formelt like muligheter. Det betyr ikke at jeg ikke også ser nødvendigheten av selv å gjøre en innsats.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.803
Torget vurderinger
0
Husk bare at alle som sier at "lykke ikke kan kjøpes for penger" kun har det til felles at de ikke vet hvor den butikken ligger !!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.803
Torget vurderinger
0
Er absolutt ingenting hellig lenger ? :mad:

Tegneserier er ikke spøk ! Nemlig !! :mad:

Topp Bunn