Audiophile-Arve skrev:
Terrorisme må heller ikkje gå føre seg i rurale område. Her kan vi rekne med utrykningstid på ca 1 time frå næraste politi på vakt...
Men vi kan oppgradere med 430 lensmannskontor som alle har 3 mann på vakt til alle tider. Då hadde vi kjent oss tryggare. Bortsett frå at ambulansen brukar 3 timar til fylkessjukehuset dei 200 dagane i året der vi ikkje kan bruke helikopter.
For å få eit fullverdig, likestilt og trygt for alle-samfunn, må vi iallfall oppgradere med
1820 nye politistillingar
3600 nye ambulansepersonalstillingar
Gjennoppretting av dei sjukehusa som har vorte nedlagt dei siste 30 åra.
I tillegg kan eg tenkje meg gjenopning av nokre av dei ca 1300 skulane som er nedlagde sidan 1986.
Ei tung satsing på offentleg sektor, med andre ord. Vi får stemme inn nokre politikarar som er for:
- meir skatt, til å betale desse nye tilsette.
- meir innvandring av folk med politi- og helsevesenskompetanse
- utdanning av den 1/3 av elevane i vidaregåande som no droppar ut.
Jeg tror at uttrykket er "reductio ad absurdum".
22 Juli- rapporten fant vel feil og mangler ved 30 av 54 aspekter.
La oss for diskusjonens skyld anta at hverken politi eller andre etater noensinne får ubegrensede budsjetter, og at PST ikke kommer til å få lov til å benytte uoffisielle medarbeidere på rent Stasi- vis.
Da gjenstår det å se hva man kan få igjen for de nå engang bevilgede penger. Og her, A-A, begynner det å bli interessant: Siden du åpenbart er pedagog og ikke polititjenestemann, går jeg utifra din viten om hvordan pengene er blitt brukt i politiet er like stor som min.
Mao vet du sannsynligvis bare hva de
ikke har gått til: Kommunikasjon, utstyr og trening i å håndtere en krisesituasjon.
Likevel drister du deg til å komme med løsningen, nemlig mer penger, og reduserer problemstillingen til en absurd opplisting av hva som måtte til for å unngå en 22. juli til.
Hør her: Ta til deg tanken at selv offentlige tjenestemenn kan drive dårlig lederskap, planløsing og prioritering. Våg å tenke at lederskap ikke nødvendigvis bare består i å trekke i gallauniform ved festlige anledninger, men består i å gjøre de riktige valgene og prioriteringene som skal til
for å gjøre den jobben du skal gjøre etter instruksen.
Det blir for enkelt å ta en Lysbakken og si unnskyld, jeg dreit på draget, men jeg har vokst på det!
mvh