Vi har en eikedør/port som trenger olje og lurer på om noen av dere med trekunnskaper har noen forslag til olje. Generellt liker jeg veldig godt produkter fra Osmo, men jeg vet ikke om de har noe som er egnet?
Blir treet veldig mørkt etter behandling med denne oljen eller trekker den seg godt inn og gjør lite av seg?Jeg har nylig behandlet et teakbord (Caneline) med Liberon olje for utemøbler. Ser bra ut så langt
Edit: teakbord
Så og si all olje kan selvantenne ved rett temperatur, ALT av "oljekluter/papir" blir lagt i bålpanna og satt fyr på.. så enn har ting under kontroll.Jeg vil helst bruke noe som varer lenge og ikke kan forårsake selvantenning (linoljekluter)![]()
Nei, bordet ble som for 20+ år siden, slik som jeg liker det! Jeg skrapte av gammel, mørknet olje med en hardmetall-skrape så den kom av i tynne "osteskiver", en overraskende hurtig jobb på et ca Ø130 cm bord. Oljen trekker inn og danner ikke film. Må nok ettersmøres i løpet av sesongen.Blir treet veldig mørkt etter behandling med denne oljen eller trekker den seg godt inn og gjør lite av seg?
Har to stoler og et bord jeg kunne tenke meg å slipe/olje overflatene på.