Ole`s lille rocke anlegg

oliz

Fersking
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
0
Kort info: Forholdsvis nytt medlem her og har stort sett bare titta rundt på forumet nå og da!

Mitt anlegg ledd for ledd: :rolleyes:

->Klipsch Tangent 4000

-> Van den hul cs122

-> Acurus dia-100 (2*100w)

-> Argon 5057in (rca)

-> Cambridge 651p (riia)

-> Argon 5057in (rca)

-> Denon DP-A100 (oppgradert med ortofon headshell / Denon 304 pu

Skal oppgradere høyttalerne snart!

Mulig jeg rett og slett skal lage et par DIY høyttalere da jeg har Scanspeak D2905/9900 & Scan Speak 18w8545 liggende i hylla.. kan jo kombinere disse med DIY subbene jeg har fra før med passivt delefilter @ 100hz (eldre seas element)

Totalt sett vil jo dette blitt en 3-veis modul basert høyttaler, men spørs om det blir stress å få integrert "subbene" eller hva tror dere?

tips til konstruksjon mottas! (er nødt med å gå for en stativmodell) da det er trangt om gulvplassen!

en platespiller nr2 ser ut til å være på vei inn, samt nytt rack på kort sikt!

Oppdaterer med noen bilder over helga!

oliz

Fersking
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
0
Alternativt hadde det vært gøy å prøvd noe rør, bare for å få en smakebit på hvordan det oppleves!

Musikksmaken er variabel men går veldig mye i alt fra blues til heavy metal. går helt klar mest i rock / power metal!

Viktig med god punch, fyldig og klar lyd uten at det blir for skarpt i toppen! Er helt sikkert flere her inn med lengre fartstid innenfor denne herlige hobbyen med gode forslag! sleng inn tips eller send meg gjerne en PM!;)

Ellers går det kun i vinyl på stereo anlegget.

Har også et hjemmekino anlegg bestående av en Nad t777 + Dali Ikon1 mk2 & Ikon vokal mk2, dette blir da brukt de få gangene jeg spiller av en film eller to, ellers står det daglig på musikk her også! dog mest bakgrunnsmusikk i stua hvor streaming fra mac (wimp,spotify,itunes,nettradio) til apple tv, digitalt i Nad`en

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Høres ut som et morsomt system, det. Bilder?

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
@oliz: Er ikke så raus m. bilder selv.Ser du har vinyl, så dette:

Steelhead 001.jpg
Manley Steelhead RIIA.

mvh

oliz

Fersking
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
0
Skal se nærmere på riaa etter ferie turen!:) og bilder kommer på mandag!;)

Engasjerende lyd! Men er mye potensiale!:)

Topp Bunn