Ole Gunnar legger opp.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er da lenge siden norges største fotballspiller gjennom tidene ga seg.

K

kbwh

Gjest
Husker best den første sesongen hans i United, med Cantona. Fotballmagi.

"I wonder what he looked like when he was 16" som en journalist skrev.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
BT skrev:
Det er da lenge siden norges største fotballspiller gjennom tidene ga seg.
Jeg er redd det ikke holder å være kretsmester i gutter 16 år for å kalle seg den største. ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det holder ikke å være benkesliter i man u i en årrekke heller. ;)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Valentino skrev:
Husker best den første sesongen hans i United, med Cantona. Fotballmagi.
Jepp,gode minner det. De 2 hadde til tider et fantastisk samspill.
Jeg er ganske sikker på at jeg har spillt imot Ole Gunnar i mine yngre dager,problemet er at jeg ikke kan huske det ;D Vi er like gamle og vårt lag spillte mange ganger mot Clausenengen der Ole startet sin karriere,og vi brukte som regel alltid å slå både de,Hødd og AaFK 8)
Jeg var midtstopper og jeg regner med han var spiss......Men jeg husker vel stort sett de som utmerket seg i den alder og som gjerne var veldig gode teknisk,og teknisk har vel Ole igrunnen aldri briljert.

Ole var en avslutter i verdensklasse og ikke minst med en fantastisk spilleforståelse og innsats !
Tror foresten han kan bli en veldig god trener viss han slår innpå den veien.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
BT skrev:
128 mål for Manchester United, samt fulltrefferen på Camp Nou i Barcelona den 26. mai 1999.
Det holder det. 8)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
Om Solskjær er den beste fotballspilleren Norge gjennom tidene er strengt tatt uvesentlig. At han er Norges mest kjente fotballspiller gjennom tidene, er derimot udiskutabelt. For det første har han vært i kanskje verdens mest populære fotballklubb i 11 år, han scoret vinnermålet i klubbens eneste Europacup-triumf i nyere tid, og ikke minst har han vært lojal mot klubben til tross for at han sjelden har vært førstevalg som spiss.

Liverpool-supporteren Solskjær har uansett hatt en fantastisk karriere. Til tross for at den kom i Liverpools hatklubb nummer én, Manchester United.

Selv har jeg alltid vært litt mer urban av meg og heiet på det røde og hvite laget i Nord-London.

T

tjn

Gjest
oddgeir skrev:
BT skrev:
128 mål for Manchester United, samt fulltrefferen på Camp Nou i Barcelona den 26. mai 1999.
Det holder det. 8)
En må være MU fan eller fra nordvestlandet for å kalle det en fulltreffer, men mål var det.. ;)
En tålmodig benkesliter var han, den skal han ha.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
R.E.S. skrev:
Om Solskjær er den beste fotballspilleren Norge gjennom tidene er strengt tatt uvesentlig. At han er Norges mest kjente fotballspiller gjennom tidene, er derimot udiskutabelt.
verdens mest kjente nordmann, faktisk.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.359
Torget vurderinger
18
rico skrev:
oddgeir skrev:
BT skrev:
Det holder det. 8)
En må være MU fan eller fra nordvestlandet for å kalle det en fulltreffer, men mål var det.. ;)
Når du avgjør CL finalen på overtid så er vel det selve definisjonen på en fulltreffer uansett hvor mye strømpe skuddet måtte ha vært.

T

tjn

Gjest
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:
Om Solskjær er den beste fotballspilleren Norge gjennom tidene er strengt tatt uvesentlig. At han er Norges mest kjente fotballspiller gjennom tidene, er derimot udiskutabelt.
Han er nok det ja, det er flere mennesker der ute som ser på MU enn som leser Ibsen eller hører på Grieg tenker jeg. :)

Personlig så er jeg nok mest imponert over hvordan han hele tide har klart å holde bena på jorden, aldri noen nykker, og fremstår i dag som den samme personen som engang reiste over til England.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
oddgeir skrev:
BT skrev:
Det holder det. 8)
Den dagen var United to forskjellige lag med og uten Solskjær. Det er jo flere ganger sagt at han vant den aleine. Sjølvsagt ikkje riktig, men United hadde ikkje vunnet den kampen uten Solskjær!

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
rico skrev:
oddgeir skrev:
BT skrev:
Det holder det. 8)
Fulltreffer etter verdens raskeste forflytning av et bein som styrte den i nettaket. Det ironisker er at feiringa etter det målet gjorde at han slo opp skaden som igjen førte til det lange skadeavbruddet han hadde etterpå som vel er grunnen til at han gir seg i dag (kortversjonen)

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=5562

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
La oss si at en meeeget god fotballspiller legger bort knottene, så er vi alle enig.

Begynner man å si tidenes største henger man seg bare opp i om vi ikke har hatt noen bedre. Da begynner man å tenke på at Riise allerede har nesten dobbelt så mange kamper fra start for Liverpool på mye kortere tid og også vunnet CL, og Bratseth som var kaptein og en bauta i Werder og på landslaget i en årrekke, som også vant e-cup og var tro mot laget til tross for lukurative tilbud fra Italia, og så kommer bergenserne drassende med Kniksen, og romerne med Tom Lund, osv. osv. og Ivers scoret flest pr. kamp og Brattbakk mest totalt sett, osv. osv. og Erik Torsvedt sto i veien for en del mål, og Arne Larsen Økland var fair player og Jørn Andersen var også en flink mann i kortbrok... og frisparket til Ahlsen, og Carew som har vært og vunnet auropa rundt og uansett blir man da aldri enig. ;D

N

nb

Gjest
BT skrev:
La oss si at en meeeget god fotballspiller legger bort knottene, så er vi alle enig.

Begynner man å si tidenes største henger man seg bare opp i om vi ikke har hatt noen bedre. Da begynner man å tenke på at Riise allerede har nesten dobbelt så mange kamper fra start for Liverpool på mye kortere tid og også vunnet CL, og Bratseth som var kaptein og en bauta i Werder og på landslaget i en årrekke, som også vant e-cup og var tro mot laget til tross for lukurative tilbud fra Italia, og så kommer bergenserne drassende med Kniksen, og romerne med Tom Lund, osv. osv. og Ivers scoret flest pr. kamp og Brattbakk mest totalt sett, osv. osv. og Erik Torsvedt sto i veien for en del mål, og Arne Larsen Økland var fair player og Jørn Andersen var også en flink mann i kortbrok... og frisparket til Ahlsen, og Carew som har vært og vunnet auropa rundt og uansett blir man da aldri enig. ;D
Jeg var også en giftig spiss, i alle fall til jeg ble gammel nok til at vi spillte med offside.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:
Har du hørt om Thor Heyerdahl?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er det som er problemet. Det er ikke farlig, men ufattelig mange "cares".......

O

omholt

Gjest
Synes i grunnen Solskjærs prestasjoner er overdrevet. For all del, han har vært en god spiller og hadde en målteft som få. Men han har nesten alltid vært tredje eller fjerde valget på topp hos United. Han var best som reserve når han kunne komme inn å avgjøre kamper. Foruten måleften var han middels på flere områder. Hans heltestatus skyldes mye at han har avgjort mange kamper. Bra og imponerende er det, men når man ikke er god nok for førsteelveren så er man ikke blandt de beste. Han var og blir i mine øyne supereserven.

Vil si at Rune Bratseth og Halvard Thoresen var mye bedre spillere. Thoresen er min favoritt. Han spilte på et av europas beste lag, var midtbane dirigent og kaptein.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:
Joda, men Solskjær er nok mye mer kjent enn Heyerdahl. Det sier for øvrig en del om hvor hva media er opptatt av.

Roy

G

Gjestemedlem

Gjest
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:
Joda, men Solskjær er nok mye mer kjent enn Heyerdahl. Det sier for øvrig en del om hvor hva media er opptatt av.

Roy
Hva forventer du at media skal skrive om Heyerdal da? Han er død, reiste litt i rundt i for små båter, levde litt på stillehavsstrender en stund og kom med noen etetrhvert motbeviste teorier og folkeforflyttinger.

OGS derimot var en flink foballspiller. Slikt er mye viktigere.

Det er mange år siden guttedrømmen var å oppdage nye infødte i Afrika og reise til stilehavsøyer. Drømmen om å blir styrtrikrik og berømt som fotballspiller henger nok mye høyere. OSG er en moderne helt, TH er utdatert som forbilde.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.822
Torget vurderinger
0
omholt skrev:
1. Han var best som reserve når han kunne komme inn å avgjøre kamper.

2. Foruten måleften var han middels på flere områder.

3. Hans heltestatus skyldes mye at han har avgjort mange kamper.

4. Bra og imponerende er det, men når man ikke er god nok for førsteelveren så er man ikke blandt de beste.

5. Han var og blir i mine øyne supereserven.

6. Vil si at Rune Bratseth og Halvard Thoresen var mye bedre spillere. Thoresen er min favoritt. Han spilte på et av europas beste lag, var midtbane dirigent og kaptein.
1. og du har ennå ikke skjønt at dette var planen hele tiden ?

2. Det er KUN scoringene som avgjør en kamp.

3. Det eneste som betyr noe i fotball

4. se pkt. 1

5. se pkt. 1

6. faktum er vel at de var gode - i sin tid - men heldigvis har spillet om fotballen utviklet seg enormt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
OGS derimot var en flink foballspiller. Slikt er mye viktigere.
Det var storsinnet til bergenser å være. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:

Roy
At media er alt for opptatt av sport i sin helhet er jeg helt enig i. Kostnadsmessig, det være seg TV eller avis, er idretten et pengesluk å produsere i forhold til mye annet. Penger som fint kunne vært brukt på andre områder.

At Thor Heyerdahl er mer kjent enn Ole Gunnar Solskjær kan jeg dessverre ikke underbygge med noen statistikk eller undersøkelse. Dog gir et google-søk følgende antall treff ca 575000 treff vs. ca 278000 treff, i Heyerdahl's favør.

Hvorfor sitter jeg så ofte igjen med den oppfatningen av mennesker som er litt over normalt sportsinteresserte, lett har en evne til å virke vel navlebeskuende i forhold til egen interesse. Er jeg den eneste her på forumet som mener at toppidrett er i overkant hypet, og rører ved langt færre enn hva endel vil ha det til, les: spesielt media.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Er ikke dætta babyface som støtt ligg å whine med vondt i bena?

PK

T

tjn

Gjest
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:

Roy
Er jeg den eneste her på forumet som mener at toppidrett er i overkant hypet, og rører ved langt færre enn hva endel vil ha det til, les: spesielt media.
Nei.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nest etter målet i CL-finalen ble OGS mest populær hos MU-supporterne for en utvisning da han hindret en angriper i scoringsposisjon som bakerste mann i en eller annen viktig kamp. Det er ikke ofte spillere blir hyllet for usportslig opptreden. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
At Ole Gunnar Solskjær fungerer som et positivt forbilde for barn og unge, er kjempebra. Heller det, enn at ungdom går rundt og henretter hverandre.

Breddeidrett har jeg ingenting imot, og at det ofte er en svært viktig fritidsaktivitet rundt omkring i landet hersker det heller ingen tvil. Så viktig at andre fritidstilbud ofte må vike for det lokale idrettslaget.
Hva med alle de som har andre interesser? Kommer selv fra distriktsnorge, og det var en lettelse og kunne flytte inn til storbyen med sine kulturelle tilbud i en alder av 18. I hjembygda, som på så alt for mange steder rundt omkring, var det de som skrek høyest som tok nesten hele kaka, les: idretten. De som velger og stå utenfor og er så dumme og ha andre interesser, har seg selv å skylde.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:

Roy
At media er alt for opptatt av sport i sin helhet er jeg helt enig i. Kostnadsmessig, det være seg TV eller avis, er idretten et pengesluk å produsere i forhold til mye annet. Penger som fint kunne vært brukt på andre områder.

At Thor Heyerdahl er mer kjent enn Ole Gunnar Solskjær kan jeg dessverre ikke underbygge med noen statistikk eller undersøkelse. Dog gir et google-søk følgende antall treff ca 575000 treff vs. ca 278000 treff, i Heyerdahl's favør.

Hvorfor sitter jeg så ofte igjen med den oppfatningen av mennesker som er litt over normalt sportsinteresserte, lett har en evne til å virke vel navlebeskuende i forhold til egen interesse. Er jeg den eneste her på forumet som mener at toppidrett er i overkant hypet, og rører ved langt færre enn hva endel vil ha det til, les: spesielt media.
Skal man stole på Google må nok sunny se mye rart foran seg....

"Jens Stoltenberg" 971.000
"Petter Solberg" 868.000
"Kong Harald"/"King Harald" 392.000/167.000, sum 559.000.
"Siv Jensen" 490.000
"John Carew" 488.000
"Liv Ullmann" 474.000
"Fridtjof Nansen" 445.000
"Thor Heyerdal" 381.000
"Gro Harlem Brundtland" 381.000
"Aylar Lie" 304.000
"Ole Gunnar Solskjær" 257.000

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Traff OGS for noen år siden på byen i Trondheim - dritings. Morsomt å lese uka etterpå i vg om formaningene hans mot alkohol :)
Forøvrig var han en svært hyggelig person. Helt ulik Petter Rudi - fysj.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
BT skrev:
Nest etter målet i CL-finalen ble OGS mest populær hos MU-supporterne for en utvisning da han hindret en angriper i scoringsposisjon som bakerste mann i en eller annen viktig kamp. Det er ikke ofte spillere blir hyllet for usportslig opptreden. ;D
Han fikk vel ros for lojalitet, men den var drøy. jeg mener han burde hatt 5 kampers karantene. Det var klokkerein nedsparking. Ballen er ikkje i nærheten av mannen då Solskjær meide beina bort under han. Ekstremt drøy sak!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
BT skrev:
"Ole is one of the best finishers I have known. We have had a few good natural finishers at the club but he is exceptional."

- Sir Alex Ferguson

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
BT skrev:

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
BT skrev:
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

"Petter Solberg" 868.000
"Siv Jensen" 490.000
"John Carew" 488.000
"Liv Ullmann" 474.000
"Thor Heyerdal" 381.000
"Aylar Lie" 304.000
Boffen 127.000

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Boffen skrev:
BT skrev:
ErosLoveking skrev:
R.E.S. skrev:
ErosLoveking skrev:
Boffen skrev:
R.E.S. skrev:

Roy

"Petter Solberg" 868.000
"Siv Jensen" 490.000
"John Carew" 488.000
"Liv Ullmann" 474.000
"Thor Heyerdal" 381.000
"Aylar Lie" 304.000
Boffen 127.000
oddgeir 194.000 8)

Topp Bunn