Sport, sykkel og trening OL i Sotsji 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Da er det 6 dager igjen til OL i Sotsji, Russland. Selv er jeg nok over snittet interessert i all slags vintersport og tenkte jeg kunne starte opp en tråd hvor vi kan diskutere og glede oss over prestasjoner i mange grener.
    800px-Stamps_of_Russia_2012_No_1559-61_Mascots_2014_Winter_Olympics.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Det er i alle fall sikkert at russerne er "noe over snittet" interesserte. Bensinstasjonen jeg bruker i Nikel "flyter over" av produkter som har noe å gjøre med OL i Sotsji.

    Pins, dukker, sjokolade, drops. You name it, they got it! :)
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er vel uvanlig sein i oppfattelsen, men i dag fant jeg ut at NRK ikke skal sende OL. Jeg kjente tilværelsens fundament ryste under meg når det i sin fulle bredde gikk opp for meg at den beste TV underholdningen som finnes, en NRK dekning av et OL, skal dissikeres av 12 min reklame pr. time.
    Jeg stemmer for en sørgemarsj fra Stortinget til Marienlyst.
    De har sikra seg RIO 2016 også. :':)'(
     

    aNvA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2009
    Innlegg
    152
    Antall liker
    47
    Horgmo ute av spill med kragebeinsbrudd på trening. Kjipern, der er jeg sikker på at det røk en medalje.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Håper det går an å streame i etterkant uten reklame, men jeg har ikke brukt Sumo før så er usikker.

    Er og enig i den andre tråden at det er et OL med en viss bismak når man ser alt rundt det hele og summene som brukes på det.
     
    Sist redigert av en moderator:

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du kan fint spole i sendingene på Sumo, ser du ikke direkte. Spøl bare over reklamen. Mener det er 2 timer du kan spole bakover, muligens lengre. Nå er jeg usikker på hvordan det er med gratissendingene, men regner med det er det samme som vanlig Sumo.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg gleder meg veldig til hockey-turneringen på første, deretter kunstløp, utfor, curling og hopp.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Sitter og ser på litt kvalik i Slopestyle. Er fascinerende å se på. Dyktige folk! :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilken kanaler ( TV ) er det som sender mest ol da. Har Viasat gullpakken,,,,
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.122
    Antall liker
    27.941
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg gleder meg veldig til hockey-turneringen på første, deretter kunstløp, utfor, curling og hopp.
    Samme her Ol-hockeyn holder meget høy klass/status som Canada cup! Synd Sverige mistet Henrik Sedin nå på tampen:p
    ellers misser jeg ikke Langrenn konkurannsene.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Mitt håp er at norge ikke tar gull i langrenn og at idrettsforbundet på neste ting bestemmer at satsningen på langrenn skal trappes kraftig ned. Ishockey og alpint er vel det eneste som er reelt interessant for en nasjon å markere seg i .
     
    N

    nb

    Gjest
    Mitt håp er at norge ikke tar gull i langrenn og at idrettsforbundet på neste ting bestemmer at satsningen på langrenn skal trappes kraftig ned.
    Resultatet av det ville blitt at satsingen ble trappet kraftig opp, for slik kan vi jo ikke ha det. Sport er som kjent omtrent det eneste området her i landet hvor det er helt legitimt å satse tidlig på de med potensiale.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hva i hekkan!! Nå har jeg sett i 33 minutter på Åpningsseremonien og det er reklamepause nr 3!!!!!!

    Jeg har alltid betalt lisens til NRK med et smil om munnen, og jeg skjønner stadig mer hvorfor...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    heh, 12 minutter i timen er det ikke det som er grensen? eller gjelder det bare øvelsene?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Slo av kjapt og hører musikk - har planer om kun å se opptak og spole over. Hater TV2 egentlig, men har ikke særlig valg...
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Håper de fjerner voldssporten ishockey fra programmet.
    I OL-hockey er ikke slåssing en del av spillet. Eller mener du at taklingene gjør hockey til en "voldssport"?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    14391-sochi-2014-opening-ceremony-rehearsal-fireworks.jpg

    Da var moroa i gang. Jeg ser i den andre tråden at et er så mange som er for modne til å se på sport og TV, men jeg klarer å la meg engasjere litt enda...

    Blir moro med skiathlon og skiskyting i morgen. :)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    5.001
    Torget vurderinger
    2
    boikotter OL,til i morgen,når gjentene tar på seg skiene,så ikke åpning sermonien



     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.258
    Antall liker
    20.132
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Blir nok ikke så mye titting på meg. Hater reklameavbrudd. Da de presterte å legge inn reklame rett etter den russiske nasjonalsangen i kveld, ante det meg hvordan dette vil bli.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Blir nok ikke så mye titting på meg. Hater reklameavbrudd. Da de presterte å legge inn reklame rett etter den russiske nasjonalsangen i kveld, ante det meg hvordan dette vil bli.
    Ja, som nevnt på forrige side så fyrte jeg meg også opp da de hadde to pauser som tok omtrent all tid fra 16.55 - 17.12 og så en ny en kl 17.33. Ødelegger hele stemningen, skal jeg se skiløp så ønsker jeg ikke reklameavbrudd.
     
    N

    nb

    Gjest
    skal jeg se skiløp så ønsker jeg ikke reklameavbrudd.
    Nei, det skulle bare mangle at ikke NRK bruker opp en stor del av budsjettet sitt på OL-rettigheter for ikke å snakke om alt det koster å sende et lass folk dit slik at du slipper å bli avbrutt av reklamepauser i et skirenn.

    Om du skaffer deg en bra VPN-tjeneste kan du se OL på utenlandske nettsteder om du finner noen reklamefri kanal som streamer på nettet. BBC, Danmarks radio, SVT osv er som regel kun tilgjengelig i respektive land, men det omgås greit med VPN.

    Edit: Ser ut som Danmarks Radio sender alt av "nordiske" grener, så da er du good to go. Installer VPN, lat som du er i Danmark og se på nettsidene www.dr.dk

    (jeg bruker witopia.net - den gir noder i 50 land og funker fint for meg)
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    skal jeg se skiløp så ønsker jeg ikke reklameavbrudd.
    Nei, det skulle bare mangle at ikke NRK bruker opp en stor del av budsjettet sitt på OL-rettigheter for ikke å snakke om alt det koster å sende et lass folk dit slik at du slipper å bli avbrutt av reklamepauser i et skirenn.
    Jeg er enig i at det ikke burde koste mye, men dette er så store arrangementer for de fleste at det burde være selvsagt at NRK sender. Betaler gladelig mer i lisens for å få OL tilbake på NRK.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    5.001
    Torget vurderinger
    2
    Vi hadde en lærer på landbrukskUlen ,siv.agronom og tidligere SP ordfører,men trolig egentlig anarkist
    Hvorfor skal det koste?La oss produsere,og la folket spise...det de orker...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det beste med OL er at fruen lar meg dra opp 60"eren i stua og 42" får et par ukers ferie.
     
    Sist redigert av en moderator:

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    OL må vi ha med oss! Vinteridrett er jo en lang tradisjon i Norge. Blir man lei reklame kan man jo se sendingene på Svensk TV 1.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.344
    Antall liker
    33.809
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @niha: Da driver du med ønsketenkning, SVTV viser heller ikke OL.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    1.png

    Fantastisk moro, litt klein kommentering til tider, men for en prestasjon. Gøy med unge Weng som tråkker til - en dame for fremtiden, 22 år!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.341
    Antall liker
    3.483
    Torget vurderinger
    49
    Grattis til jentene :))
    Og til Ståle Sandbech på snowboard !
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.481
    Antall liker
    6.189
    Sted
    Holmestrand
    Håper de fjerner voldssporten ishockey fra programmet.
    I OL-hockey er ikke slåssing en del av spillet. Eller mener du at taklingene gjør hockey til en "voldssport"?
    En sport hvor hanskene regelmessig kastes og man går løs på hverandre på tørre never er en voldsport.
    Det understrekes av at trenere og ledere stadig understreker at slåssing "er en del av gamet", "hører med" og "er uungåeelig".
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Håper de fjerner voldssporten ishockey fra programmet.
    I OL-hockey er ikke slåssing en del av spillet. Eller mener du at taklingene gjør hockey til en "voldssport"?
    En sport hvor hanskene regelmessig kastes og man går løs på hverandre på tørre never er en voldsport.
    Det understrekes av at trenere og ledere stadig understreker at slåssing "er en del av gamet", "hører med" og "er uungåeelig".
    I amerika, men i liten grad i europeisk hockey. Litt slåssing er uansett bra. Man kan dog si at det er en fullkontakt kampsport også uten slåssing. Hockey er en fantastisk lagsport. Når jeg ser hockeylag komme ut på isen får jeg litt gåsehud. Når jeg ser fotballspillere komme på banen leiende på hver sin småguttspiller er det mer en flau vemmelse jeg fornemmer.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Joda, men det har blitt bedre. I morges under slopestylen var det reklame mellom hver utøver. På skiathlonen var det ikke reklameavbrudd. Tror de tar kritikken til seg.

    Dog imponerende hvor sterk Bjørgen er, Kalla gir alt opp bakken og Bjørgen er så mye sterkere at hun nesten går på henne bakfra.
     
    Sist redigert av en moderator:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.341
    Antall liker
    3.483
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er personlig for allt av full kontakt sport ,være seg ishockey, boksing, MMA you name it.
    For de sarte sjeler finnes det i dag så mange kanaler å velge i, og også mulighet til å skjule kanaler, at de får klare seg med og være moralister for sine egne .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn