Politikk, religion og samfunn OL i Oslo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg synes dette er interessante tanker, ville vi ikke ha OL pga IOC sin styremåte/krav/luksus så bør vi kanskje heller ikke delta i OL andre plasser heller?

Sp-veteran: - Norge må vurdere å boikotte OL - OL 2022 - VG
    I så fall burde Sverige, Frankrike og de andre søkerlandene som trakk seg boikotte Oslo-OL om det hadde blitt noe av (og sikkert også alle andre land i verden som ikke kunne tenke seg å arrangere galskapen selv)... Spørs om den fjøsnissen hadde synes det var noe kjekt.
    Hadde vært helt OK, OL og IOC slik det fremstår i dag har utspilt sin rolle.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes dette er interessante tanker, ville vi ikke ha OL pga IOC sin styremåte/krav/luksus så bør vi kanskje heller ikke delta i OL andre plasser heller?

Får dere aldri nok :confused:

Kanskje vi skal boikotte stortinget og fordi de har en del avtaler som ikke vanlige folk får - tidlig pensjon, kjøre kollektivfelt, eget fly mm. Tror ikke Erna og co heller betaler stort for verken vått eller tørt når de er på tur rundt i landet og det finnes nok både kanapeer og champis på menyen der og.

Lett å si av en fjomp fra landsbygda som aldri har vært opptatt av idrett. Synes synd på de som satser innen vintersport i Norge !

Dere kunne heller tenkte på at nå har dere har fratatt en hel generasjon å oppleve OL i Norge !

Men er det så viktig med OL i Norge, vi har VM i de forskjellige grenene likevel.

Jeg elsker langrenn og skiskyting men med tanke på kuttene et Ol ville ha påført andre viktige ting i Norge gjorde at jeg sa nei til dette, det hadde vært ja fra meg hvis de tok disse pengene rett i fra oljefondet istedenfor å kjøpe gamle bygninger i USA.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.017
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    På Vestlandet og sikkert Nordnorge og.. Vi hater østlandet og vil gi det vekk til gratis til Sverige. Det er vår store drøm.
    Hva skyldes så dette?
    Jo, de er pengebruken østpå kontra oss. Vi får ikkje ei krone mens østpå kan en bare sløse uten at noen stiller et spørsmål.
    Ta f.eks den tunnellen som lakk vann i Oslo..pøste inn med 8 milliarder i rep på den i ettertid. Ingen stilte spørsmål da. Vi får ikke 100.000 til å rep en vei for da må vi ha bompenger.
    Vi kjører på E39 med eit felt mange plasser uten at dette blir utbedret.
    Opera til mange milliarder bare pøses ut. Hadde aldri fått det i f.eks Bergen.
    Vi her vest, forer dere med oljepenger uten at vi får noe. Til og med bensinen er rimeligere østpå og ganske mye har det vert i forskjell opp gjennom årene.
    Osv.. Forsett sånn, så kan vi ikke garanterer for borgerkrig i fremtiden. :p
    Og snart settes det igang med bygging av en Hot line Ski-Oslo til minste pris på 23.5 milliarder!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Ski-Oslo er svært nødvendig. kapasiteten er sprengt. Tog har vært underinvestert i mange tiår. Skal du kritisere oslo-gryta så kritiser de for å legge til rette for biltrafikk fremfor tog. Skinnegang er den mest effektive transportmåtem, krever minst plass, billigere å vedlikeholde, forurenser minst både lokalt og globalt.

Kritiser heller gryta for å bygge 4-felts tipptopp motorvei i 120km/t i intercity-triangelet før de utbedrer enkeltspor med maksfart 60km/t. Enkeltspor altså. Ikke misforstå og tro at det er ett spor hver vei. Enkeltspor er ett spor med møteplasser (full stans) på strategiske plasser.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Kan vi søke om OL i Tromsø nå?
    Ja, 2026 er fullt mulig. Mye riktigere. Flottere natur, hyggeligere folk.

Ingen mulighet for det, det rike nabolandet Sverige får nok dette.

Etter at norske politikere sa nei til OL i Oslo i 2022, har det meldt seg svensk interesse

Norsk OL-nei kan gi svensk OL-ja - sport - Dagbladet.no

At naturen er finere i nord er jeg enig, men at det er hyggeligere folk er jeg ikke enig i, halvparten av de som bor i Oslo er jo nordlendinger likevel.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    og den andre halvparten er muslimer?

• Liker
    Reaksjoner: SAL

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.760
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3

I så fall burde Sverige, Frankrike og de andre søkerlandene som trakk seg boikotte Oslo-OL om det hadde blitt noe av (og sikkert også alle andre land i verden som ikke kunne tenke seg å arrangere galskapen selv)... Spørs om den fjøsnissen hadde synes det var noe kjekt.
    Hadde vært helt OK, OL og IOC slik det fremstår i dag har utspilt sin rolle.
    Det er en helt naturlig konsekvens av det som har kommet fram i debatten, at vi ikke skal delta i dette tullet heller.
    Selv sluttet jeg helt å se på IOC-lekene for for flere år siden. Ble for lite sport og idrett i det for meg.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Skikkelig artig debatt i går der samtlige veltet skylden over på IOC. At IOC har vesentlig skyld er det ingen tvil om, men det er nok mere sammensatt som så. Slik jeg ser det så er de fire hovedområder som gjorde at OL-saken ble vanskelig

- Toppledelsen i idretten ønsket ikke at Tromsø skulle arrangere OL slik at de torpederte det med å skylde på kostnader. Deretter la de opp til et OL i Oslo med enda høyere kostnader. De kjøpte et flertall i folkeavstemmingen i Oslo hvilket gjorde sitt til at OL var for infrastrukturen i Oslo og ikke et nasjonalt arrangement. Da blir det vanskelig å skape entusiasme i hele landet.

- IOC, hvilket demokrati ønsker å bli forbundet med det pampeveldet som kun har sitt like i diktaturstater. Hele toppledelsen i OL 2022 så ikke denne trusselen og selv etter et nei klarer ikke Gerhard Heiberg å se problemt siden ingen før har reagert på kravene. Han fikk ikke med seg at det gjorde flertallet av den norske befolkningen og dermed ble det ikke noe av hele opplegget.

- Pengebruken, her har man brukt skattebetalernes penger som fulle sjømenn. Eksterne konsulenter og utredninger som ikke holder mål. Til slutt legger de opptil et "billig-OL" som kun kort tid etterpå blir avslørt som det reneste oppspinn. Hvordan de skulle håndtere nye krav fra IOC uten at kostnadene skulle økes er fortsatt et uløst mysterium. Kontroll hadde de i hvertfall ikke.

- Toppledelsen i idrettsforbundet med Inge Andersen og Børre Rognlien i spissen har opptrådt så arrogant og så lite folkelig at de har skapt en så stor avstand til grasrota som det er mulig å komme. For meg virker det som vinnar et pampeveldet i idrettsforbundet også. Her må det også ryddes opp.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det neste blir vel at Oslo skal kuppe Trondheims søknad til ski-VM.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Må bli vannpolo i bergen :p Bergen skulle vel få Sykkel VM de nå så da blir det kjekt på smale veier. Innbiller meg flere skader på syklistene enn ellers. Kanskje stuper de i fjorden utfor en 40 meter høy skrent? :)
    Det har vel aldri vært mer knall og fall i ett VM enn Oslo i 93.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.604
    Jeg er skikkelig skuffet over at det ikke ble noe av OL i Norge. Skuffet over grunnen til at det ikke ble noe av søknaden.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Så lenge man ikke engang har råd til å bygge veier her i landet uten å måtte stjele penger fra tilfeldig forbipasserende, ville det være et hån mot folk å sløse bort titalls milliarder på to uker med festing.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.870
    De største pinglene er uansett politikere med Gahr-røre i spissen. De burde torpedert denne galskapen for lenge siden. Nå hadde snøballen blitt så stor at den var i ferd med å rulle av seg selv, men så brakte VG litt realiteter på banen og vips så var også Høire ikke særlig for. Uansett hva de måtte påstå så er det slik at den absurde kravlisten fra IOC var høyst relevant for at det ble nei. At de ikke gadd eller fant det bryet verdt å sette seg inn i det før de var i ferd med å kaste bort et stort, men ukjent, antall milliarder kroner på dette taler ikke til deres fordel.

Eneste partiet som - utrolig nok - kommer fra dette med creden i behold er FrP som sa nei, no, nein, njet uten forbehold på et tidlig tidspunkt. De andre var for feige siden de måtte se hvilken vei vinden blåste først.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    På Vestlandet og sikkert Nordnorge og.. Vi hater østlandet og vil gi det vekk til gratis til Sverige. Det er vår store drøm.
    Hva skyldes så dette?
    Jo, de er pengebruken østpå kontra oss. Vi får ikkje ei krone mens østpå kan en bare sløse uten at noen stiller et spørsmål.
    Ta f.eks den tunnellen som lakk vann i Oslo..pøste inn med 8 milliarder i rep på den i ettertid. Ingen stilte spørsmål da. Vi får ikke 100.000 til å rep en vei for da må vi ha bompenger.
    Vi her vest, forer dere med oljepenger uten at vi får noe. Til og med bensinen er rimeligere østpå og ganske mye har det vert i forskjell opp gjennom årene.
    Svaret er Bergen 2026! Kan Beijing kan Bergen:)
    Må bli vannpolo i bergen :p Bergen skulle vel få Sykkel VM de nå så da blir det kjekt på smale veier. Innbiller meg flere skader på syklistene enn ellers. Kanskje stuper de i fjorden utfor en 40 meter høy skrent? :)
    Blir og intressant hvordan de vil avikle trafikken på veier som i dag har for liten kapasitet.
    Har dere hørt forresten hvordan de fikser veier her vestpå de siste årene? De setter ned fartsgrensene. Vi har snart ikke 80 lengre her. :p

Nei har du sett igjen..nå får Oslo meir igjen..nå museum te en millard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hva skyldes så dette?
    Svaret er Bergen 2026! Kan Beijing kan Bergen:)
    Blir og intressant hvordan de vil avikle trafikken på veier som i dag har for liten kapasitet.
    Har dere hørt forresten hvordan de fikser veier her vestpå de siste årene? De setter ned fartsgrensene. Vi har snart ikke 80 lengre her. :p

Nei har du sett igjen..nå får Oslo meir igjen..nå museum te en millard
    Takk og lov. Et museum trenger besøkende

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Når det gjelder kommunebudsjett og offentlige investeringer per innbygger så kommer ikke Oslo særlig heldig ut. Man må selvsagt få synes hva man vil om hvordan verden knirker og går, men at Oslofolk får en så mye større del av kaka enn innbyggere i Bykle og på Utsira er bare ikke riktig.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Når det gjelder kommunebudsjett og offentlige investeringer per innbygger så kommer ikke Oslo særlig heldig ut. Man må selvsagt få synes hva man vil om hvordan verden knirker og går, men at Oslofolk får en så mye større del av kaka enn innbyggere i Bykle og på Utsira er bare ikke riktig.
    Poenget for vestlendingene og nordlendingene er at vi er mer tent med 2 felts veier. Vertfall kjørendes 1 felts veier. Og pengene burde heller vert brukt på vedlikehold hos oss. Vi får nemlig ikke veier...bare nedsatte fartsgrenser

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Synd at det alltid er en eller annen kødd bosatt under et rotvelt i en nasjonalpark som skal hate på Oslo. Mitt kanskje viktigste argument for å si nei til Oslo 2022 er at min kommune ikke skal tuske til seg av hele landets midler ved å skyve et 'idrettsarrangement' foran seg. Bare å bla seg tilbake til starten av tråden for å se at dette ikke er noe jeg akkurat kom på.

Oslo sliter nok som det er, som landets eneste by. Samme pokker hvor i landet du kommer fra, så snakkes din dialekt på plata. Det trengs penger på Oslos budsjett for å hjelpe deres bortkomne lam. Dere har jagd dem til oss. Vi må ta oss av dem. Bare som et eksempel på hva vi strir med.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Les innlegget før du kommenterer det.

Edit: Kommuneøkonomi er i prinsippet ganske lik privatøkonomi og statlig økonomi. Når lommeboka er tom, så kan du ikke kjøpe mer. Hvis noen spanderer noe på deg, så trenger du ikke kjøpe det selv. Kjøper staten vei, så kan kommunen bruke sine egne penger på f.eks. skole, eller SFO, eller kommunale boliger, eller hva annet man skulle ønske seg.

Sist redigert av en moderator:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Poenget for vestlendingene og nordlendingene er at vi er mer tent med 2 felts veier. Vertfall kjørendes 1 felts veier. Og pengene burde heller vert brukt på vedlikehold hos oss. Vi får nemlig ikke veier...bare nedsatte fartsgrenser
    Jeg har bodd i Bergen i 8 år og har bodd deltid på det rurale Vestlandet de siste 5, så veistandarden er jeg kjent med. En fordel jeg setter stor pris på der er fraværet av folk i trafikken, og det er sjelden man har behov for mer enn en fil.* Selvsagt burde man ikke prioritere vei i områder nesten uten folk, men allikevel overinvesteres det i vei i grisgrendte strøk, men ikke der det bor folk og bedret veistandard hadde hatt mye større verdi.

Men 60- og 70-sonene er et Helvete.

*Forresten, mandag kveld var jeg på joggetur på veien i retning Sognefjorden og da var det faktisk en helvetes trafikk, jeg møtte seks biler (!) på bare en snau time, såpass intenst at det gjorde inntrykk da jeg fortalte om det i lunsjen dagen etter. Jeg håper det aldri skjer igjen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Samme pokker hvor i landet du kommer fra, så snakkes din dialekt på plata.
    Klassiker. ;)
    :)

Mitt inntrykk er at det er en tendens her. Småsamfunn, og jeg har bodd i en del av dem (sterk sosial kontroll, stor grad av konformitet), støter fra seg mennesker som ikke 'passer inn', at disse menneskene hele veien migrerer i retning tettere befolkede strøk, og at Oslo som landets eneste 'store' by ender opp med mer enn sin del av utgiftene knyttet til f.eks. rus og kriminalitet.

Og denne tanken om at Oslofolk bare går og trår luft i ballene mens de bruker 'oljepengene fra vestlandet' eller 'fiskepengene fra nordnorge' eller 'kraftpengene fra hvor det nå måtte være'? Drit og dra.

Vi jobber hos oss også. Vi trenger bredere veier enn dere fordi vi bor tettere enn dere (derimot er våre veier betraktelig kortere enn deres). Vi trenger flere skoler fordi vi har flere unger i skolepliktig alder. Det er ikke sånn at resten av landet forsørger Oslo.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Og denne tanken om at Oslofolk bare går og trår luft i ballene mens de bruker 'oljepengene fra vestlandet' eller 'fiskepengene fra nordnorge' eller 'kraftpengene fra hvor det nå måtte være'? Drit og dra.

Vi jobber hos oss også. Vi trenger bredere veier enn dere fordi vi bor tettere enn dere (derimot er våre veier betraktelig kortere enn deres). Vi trenger flere skoler fordi vi har flere unger i skolepliktig alder. Det er ikke sånn at resten av landet forsørger Oslo.
    Du vil nok ha en lettere jobb med å gjøre hedninger av kvinesdøler enn med å få bitre landsbyidioter til å slutte å se på østlendinger som subsidierte kakser som lever alt for godt av deres olje. Hadde jeg ikke vært en lat østlending hadde jeg satt inn et bilde av en vindmølle her, men gidder ikke. Kan noen med litt mere trøkk gjøre det for meg, en vestlending eller nordlending kanskje?

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Klassiker. ;)

Mitt inntrykk er at det er en tendens her. Småsamfunn, og jeg har bodd i en del av dem (sterk sosial kontroll, stor grad av konformitet), støter fra seg mennesker som ikke 'passer inn', at disse menneskene hele veien migrerer i retning tettere befolkede strøk, og at Oslo som landets eneste 'store' by ender opp med mer enn sin del av utgiftene knyttet til f.eks. rus og kriminalitet.
    Helt klart. Er jo selv "gammal friker", og man møter de fleste dialekter her på Østlandet (ikke bare oslo) generelt når man henger i det miljøet. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Windmolen:

Windmolen_de_Korenbloem.jpg

Halvt nordlending. Burde kanskje postet halve bildet, men orket bare sånn halvveis å dele det i to.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Klassiker. ;)

Helt klart. Er jo selv "gammal friker", og man møter de fleste dialekter her på Østlandet (ikke bare oslo) generelt når man henger i det miljøet. :)
    Om jeg får råd til å studere igjen (dyrt) så kunne jeg tenkt meg å grave i akkurat den tanken. Jeg er jo litt 'på andre siden av skranken', selv om jeg stort sett jobber med importert kriminalitet om dagen. Savner de 'gamle frikerne'. Vi hadde alltid mye å snakke om... :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ser ut til at Bærumsdama hadde rett allikevel da ;).

«OL-nei fordi det i distriktene bor for mange som elsker å hate Oslo-folk» - Sport - Budstikka (i fall noen ikke så den)
    De som bor i Bærum sutrer bare fordi de gikk glipp av en skikkelig gratisfest. Tenke seg til: OL i hos naboen - med minimalt med kostnader og stress for Bærumsfolket. Bare å ta T-banen over kommunegrensen - og vips er man med på festen. Nærmere gratisfest kan man ikke komme.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.025
    Sted
    Holmestrand
    Er fra Molde, men bor selv i Vestfold. Kjenner mye folk rundt omkring i landet, og OL har stadig vært et tema.
    Kan ikke si at jeg har snakket med noen motstandere som har nevnt Oslo som et tema, langt mindre som årsak til sin motstand.

Dette er vel mest av alt en hersketeknikk? Idiotforklare motstanderen når man tapte kampsaken.

De fleste er svært kritiske til IOC, og begrunner sin motstand mot OL ut i fra den pengegaloppen OL har utviklet seg til.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.522
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    "Oslo-hatet" er betydelig overdrevet. Et så stort arrangement ville uansett påvirke hele Østlandsområdet, ikke bare Oslo. For min del var det så enkelt som at de plankryssene og idrettsanleggene som man visstnok trenger vil være være billigere å bygge uten å arrangere et gigantomant OL som unnskyldning for å bygge dem. Man kunne bygget et par idrettsanlegg allerede for de pengene som søknadsprosessen har kostet, hvis man ville.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg vet ikke om det er så overdrevet. Om man leser avisartikler og kronikker, så ser det helt klart ikke ut som det er stort. Leser man derimot kommentarfeltene under, så tyter det over. Dette har definitivt vært en del av bildet som kommer fram i meningsmålingene. Ikke alle allierte i kampen mot OL har hatt de mest sympatiske motiver.

Mitt nei er skyldes mest at arrangementet er en verktøykasse full av sugerør, som de riktig posisjonerte kan stikke ned i andres budsjetter. IOC tjener seg selv, Idrettsforbundet tjener seg selv, særforbundene i vinteridretten tjener seg selv, Oslo kommune tjener seg selv, enkeltpolitikere tjener seg selv, Petter Stordalen tjener seg selv, PR-byråene tjener seg selv. Lista over personer og organisasjoner som har kjempet for OL i pur egoisme er nesten uendelig. Det er alltid noen i motsatt ende av disse sugerørene. Det er og blir sånn at glasset ditt tømmes fortere om flere stikker sugerørene sine i det.

Disse OL-forkjemperne har til og med fått bruke mine penger til å fremme sin sak. Bare det er provoserende nok til å si nei.

Sist redigert av en moderator:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Kunne brukt OL anleggene fra sist. Hadde spart enormt

Jeg sa ikke at dere Oslo folk ikke jobbet.. Jeg sa at pengebruken er urettferdig.
    F.eks her vestpå kan en ikke bruke penger over evnet. Men Oslo er det ingen som spør..der auses det ut fra staten.
    F.eks Operaen. Hva med de andre musikkformene? Oslofjordtunnelen fikk vel 8 milliarder ekstra for rep av lekkasjer uten spørsmål.
    Osv..nå nylig et museum til 1 milliard.
    Sånne ting er årsaken til det "Oslohatet" som dere døpte det til.
    Derfor lurer vi folket på vestlandet og nordnorge om vi skal skille ut østlandet, dvs gi det bort gratis til svenskene. Regner med vi får et godt flertall på det.
    Så ikke ypp hvis dere forsatt vil være norsk. :p

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Den men elsker hater man heter det - bare det kommer en svenske så får pipa en annen lyd ;).

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Den "Bærumsdama" som det vises til over, er slett ikke fra Bærum. Opprinnelig TRØNDER - så BERGENSER eller noe sånt - deretter STAVANGERDAME. Så kom ikke her. ....De som bor på Holmlia , er ikke Oslo-borgere, men er innvandrere, dels nordfra, dels sørfra. Folk i Groruddalen der OL skulle være, er innvandrere fra A til Å.

For meg er det helt greit å legge OL til Tromsø eller noe slikt, bare de husker på å melde seg ut av Norge før pengestrømmen begynner. Så kan alle innflytterne i Oslo dra tilbake der de kom fra, og byen kan retirere til et koselig lite tettsted med Vika og Akershus festning og skøyteløp på Bislett, skirenn i Husebybakken og marked på Stortorget. Kongefamilien kan flytte til Trollhaugen i Bergen, og prinsessa kan bo i Stavanger med englene sine.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oslofjordtunnelen fikk vel 8 milliarder ekstra for rep av lekkasjer uten spørsmål.
    [/QUOTE]Hva er alternativet i denne saken?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn