Ok 7-1-forsterker

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Ok 7-1-forsterker til MiniDSP-bruk

Hei

Jeg sysler med tanken om å kjøpe en 7-1 forsterker for anlegg nr. 2, og som da skal kobles opp mot MiniDSP-moduler med digital utgang.

7-1-forsterkeren må ha digital inngang, 8 kanaler og god DAC.

Trenger neppe mer enn 100w per kanal i 8 ohm, kanskje også klare meg med mindre.

Alt fancy utstyr ala HDMI, romkorreksjon osv er uinteressant.

Er det noen som har forslag hva jeg bør kikke etter på brukten?

Har kikket på Primare SP31, men da trenger jeg effektforsterkere i tillegg som drar opp budsjettet veldig.

Mvh Gisle
 
Sist redigert:

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Jeg vet ikke om noen produkter som tilfredsstiller kravene dine utenom receivere som har alt du etterspør i en boks.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Jeg vet ikke om noen produkter som tilfredsstiller kravene dine utenom receivere som har alt du etterspør i en boks.
Hei Ivaols :)

Det er tips om ok receiver jeg er ute etter:
- 8 effektkanaler med cirka 100 W hver
- Digital inngang som tar (minst) kanaler inn (7.1)
- Dac av brukbar kvalitet

Tenker at siden jeg ikke er ute etter alle hdmi-opplegget, eller dsp, hotte billedformater mv, så burde det være mulighet til å gjør en god handel. Spørsmålet er bare: hva har jeg å velge mellom av ok kvalitet?

Ser at Anthem generelt får skryt for lyden sin (men mangler finesser jeg uansett ikke er ute etter). Er det også andre av de mer mainstream Sony/Onkyo/Yamaha mfl som er gode på dac/lydfronten?
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Marantz sine større modeller på surroundbiten er knall.de spiller musikk bra også,har den fyldige gode marantzlyden. Bra dac har de også. Spørs på budsjettet ditt.
 

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Jeg vet ikke om noen produkter som tilfredsstiller kravene dine utenom receivere som har alt du etterspør i en boks.
Hei Ivaols :)

Det er tips om ok receiver jeg er ute etter:
- 8 effektkanaler med cirka 100 W hver
- Digital inngang som tar (minst) kanaler inn (7.1)
- Dac av brukbar kvalitet

Tenker at siden jeg ikke er ute etter alle hdmi-opplegget, eller dsp, hotte billedformater mv, så burde det være mulighet til å gjør en god handel. Spørsmålet er bare: hva har jeg å velge mellom av ok kvalitet?

Ser at Anthem generelt får skryt for lyden sin (men mangler finesser jeg uansett ikke er ute etter). Er det også andre av de mer mainstream Sony/Onkyo/Yamaha mfl som er gode på dac/lydfronten?
Da tolket jeg deg ikke helt på viddene :)

Jeg har hatt Anthem MRX500 og det er den receiveren jeg har vært mest fornøyd med, spesielt til musikk. Anthem har kommet med nye modeller så de forrige 300-500-700 modellene bør en kunne få for en fin pris. Av disse anbefaler jeg 500 eller 700 pga bedre strømforsyning.

Opplevde bedre lydkvalitet når jeg brukte romkorreksjonen til Anthem (ARC) enn uten både til film og musikk, men det er jo en smakssak og det er enkelt å bytte frem og tilbake for å vurdere selv.
 
Sist redigert:
Topp Bunn