Og hva har så 2016 å by på da tro?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Det er allerede 2 år siden David Bowie overrasket alle med The Next Day. En plate som på ingen måte revolusjonerte hverken musikken eller vår oppfattelse av artisten David Bowie, men som vitnet om at det likevel sydet av skapervilje i tilværelse som familiefar og pensjonist. Og på mange måter var den mer relevant enn flere av de siste skivene før han mer eller mindre forsvant fra offentligheten etter hjerteproblemer bare en uke etter at han spilte på Norwegianwood. Den var kanskje ikke samtidsrelevant for dagens hipstere på 23og-et-halvt, men for en generasjon nærmere han selv i alder.

    Deretter fulgte utstillingen som startet i London, fortsatte til Berlin, var litt rundt og avsluttes nå om en uke eller to.

    Nettopp er Five Years, første boks i reissue-programmet sluppet.

    I november kommer neste singel, og 8 januar starter han 2016 med nytt album, Blackstar.
    Dersom fjorårets singel, Sue, gir en pekepinn så gleder jeg meg.

    David Bowie Confirms New Album Blackstar Coming in January
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Lu says "Are we really done with the new record - does it sound good? - are you sure we're done?"
    Yes Lu, we are really done. Really, really done. Time to let it go - let that baby be born.
    I think there might be a little announcement about that tomorrow...
    - Lucinda mgmt
    !!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    LUCINDA WILLIAMS PUSHES ARTISTIC BOUNDARIES ON THE THEMATIC THE GHOSTS OF HIGHWAY 20 OUT FEBRUARY 5

    Three-time Grammy Award winner Lucinda Williams returns on February 5 with The Ghosts of Highway 20 (Highway 20/Thirty Tigers). After 11 highly acclaimed studio albums, Williams is in the most prolific period of her nearly four-decade career, as she continues to challenge herself creatively. The Ghosts of Highway 20 finds Williams exploring new territory personally, sonically and vocally like never before.
    The Ghosts of Highway 20 is unlike any other Lucinda Williams album prior. There is a common thread running through the songs, uniting them under one collective theme as the haunting title track illustrates. 12 of the 14 songs were inspired by various periods and experiences throughout Williams’ life that all tie into Highway 20 (aka Interstate 20), which runs in part from Georgia to Texas, the focal region of the album. Whether it is cities she has resided in (Atlanta, GA, Macon, GA), has family ties to (Shreveport, LA, Monroe, LA) or previously written about (Jackson, LA, Vicksburg, MS), Williams’ personal experiences and connections to these areas inform the narratives. However, this is not an album about geographic locations, but songs and stories inspired by people, place and time.
    The Ghosts of Highway 20 features some of the most expansive and experimental arrangements Williams has ever recorded, as heard on the epic “Dust”, the chilling “If My Love Could Kill” and “House of Earth”, a lost Woody Guthrie song Williams wrote the music to. Revered guitarists Bill Frisell and Greg Leisz provide incredible sonic textures and ethereal tones that enhance Williams’ brilliant writing and wise and weathered vocals. Williams expands her own vocal timbre with sultry jazz-styled phrasing on “I Know All About It” and the extensive improvisational track “Faith & Grace”. Williams puts her signature on a new interpretation of Bruce Springsteen’s “Factory”, and melts into the absolutely stunning “Louisiana Story” and “Place In My Heart”.
    The Ghosts of Highway 20 was co-produced by Williams, Leisz and Tom Overby and recorded with Williams’ ace rhythm section of Butch Norton (drums) and David Sutton (bass). Guitarist Val McCallum guests on two tracks.
    At 62, Lucinda Williams’ songs are as genuine and soulful as when she began writing. She defines the word artist by never compromising her music and staying true to her muse. On The Ghosts of Highway 20, Williams shows that her creative peak still lies ahead
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Denne ble annonsert i dag. Kommer 15/1-16. Julaften igjen bare tre uker etter jul! :)

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    WTF !
    The return of the thin white duke ?

    The Duke anno 2015.jpg
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Metallica kommer med ny plate 2016. Det kan bli bra men synes selv de har gitt ut mye rart siste årene. Kan bli alt fra kvalitets album til en skikkelig nedtur.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Metallica kommer med ny plate 2016. Det kan bli bra men synes selv de har gitt ut mye rart siste årene. Kan bli alt fra kvalitets album til en skikkelig nedtur.
    I am Jack's complete lack of anticipation.

    Jeg blir positivt overrasket hvis den nye skiva viser seg å bli bra. Etter Death Magnetic og St. Anger er forventningsbiasen min justert ned til nesten null.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Metallica kommer med ny plate 2016. Det kan bli bra men synes selv de har gitt ut mye rart siste årene. Kan bli alt fra kvalitets album til en skikkelig nedtur.
    I am Jack's complete lack of anticipation.

    Jeg blir positivt overrasket hvis den nye skiva viser seg å bli bra. Etter Death Magnetic og St. Anger er forventningsbiasen min justert ned til nesten null.
    Hva er galt med disse? De er ingen klassikere, men det er jo bedre enn annen rock og metal som gis ut.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Spennende nyheter for 2016 er at Tool angivelig skal gi ut album i løpet av året; Første album på 10 år. Det er vel trygt å si at de er enere innen sin sjanger og vel så det. Jeg har forventninger til at dette blir bra greier.

    En annen nyhet er jo som alle vet at Guns N'Roses kommer tilbake på scenen med (tilnærmet) originalbesetningen, og med muligens et nytt album på trappene. Jeg er like spent på dette som på nye Twin Peaks - sesongen. Det kan bli et veldig hyggelig gjensyn, men fallhøyden er også meget stor for å si det pent.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror kanskje herrene Plant & Page skulle ta et alvorsord om historieskriving med guttungene Rose & Slash.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ny Bowie er spennende. Jeg må si at The next day ikke er helt der oppe for mitt vedkommende. På litt avstand til det som har kommet så langt, synes jeg Heathen er det beste siden Scary Monsters.

    For en merkelig situasjon å være i for en kunstner, forresten. Alt han gjør som er bra får akkurat den merkelappen, 'best siden Scary Monsters'. Det kan tolkes som 'vi husker fortsatt det du gjorde på '70-tallet, og det lar seg ikke toppe'. Sannsynligvis er det spikeren på hodet, men tolker han det sånn selv?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ny Bowie er spennende. Jeg må si at The next day ikke er helt der oppe for mitt vedkommende. På litt avstand til det som har kommet så langt, synes jeg Heathen er det beste siden Scary Monsters.

    For en merkelig situasjon å være i for en kunstner, forresten. Alt han gjør som er bra får akkurat den merkelappen, 'best siden Scary Monsters'. Det kan tolkes som 'vi husker fortsatt det du gjorde på '70-tallet, og det lar seg ikke toppe'. Sannsynligvis er det spikeren på hodet, men tolker han det sånn selv?
    Ja, det er morsomt med Bowie. Alt er "beste siden" {en eller annen plate fra Ziggy Stardust eraen før jeg ble født} hver gang han gir ut noe. Ellers er det fint å se at han frisk etter hjerteproblemene som gjorde at han ikke ga ut noe på flere år. Fin fyr - troverdig og ribbet for drittungefaktoren som herjer hitlistene for tiden.
     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Nei det er nok ikke snakk om noen skade, fikk beskjed fra Big Dipper at den var trukket tilbake. Blir ikke noe av i denne omgang.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    2016 kan bli et stort plateår. Vi vet allerede at Bowie har levert sitt beste album kanskje noen sinne (som vi ikke trenger å sammenlikne med hans LSD-dager på 70-tallet). På samme tid venter vi på Tool sitt nye album, som ikke helt ufortjent har en slags gude-status hos mange andre artister og fans. Hvis Massive Attack og Guns and Roses klarer å tangere gamle høyder - så har vi iallefall et enormt stort plate-år når det gjelder de meste kjente artistene - så gjenstår det å se om vi ser mer nytt fra "nykommere" som "the war on drugs" og andre i tillegg. Ellers kommer det heldigvis alltid noen bra plater fra mindre kjente artister hvert år :)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Bowie skivene fra 5 years boksen slippes enkeltvis 26 feb. Kommer til å selge greit tror jeg. Gjelder kun de 6 ordinære soloskivene som er i boksen så vidt jeg vet.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    2016 kan bli et stort plateår. Vi vet allerede at Bowie har levert sitt beste album kanskje noen sinne (som vi ikke trenger å sammenlikne med hans LSD-dager på 70-tallet). På samme tid venter vi på Tool sitt nye album, som ikke helt ufortjent har en slags gude-status hos mange andre artister og fans. Hvis Massive Attack og Guns and Roses klarer å tangere gamle høyder - så har vi iallefall et enormt stort plate-år når det gjelder de meste kjente artistene - så gjenstår det å se om vi ser mer nytt fra "nykommere" som "the war on drugs" og andre i tillegg. Ellers kommer det heldigvis alltid noen bra plater fra mindre kjente artister hvert år :)
    Tror det gikk mest i alkohol, speed og kokain.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Vedder en femmer på at når vi oppsummerer 2016 så vil Darkstar være årets mest spektakulære plateslipp...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Best of Bowie at the Beeb kommer også 26 feb. 4 x 180 gr.
    Så det, og gleder meg stort. Jeg har den limiterte CD-utgaven med konserten fra BBC Radio theatre sommeren 2000. Den burde også gis ut, på vinyl og BD.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Vanvittig ohoi, 18. mars kommer The Bonnevilles med ny plate. Denne gangen på Alive Records!! For alle som liker garage punk blues er det bare å varme opp med de to tidligere studioalbumene "Good Suits and Fightin' Boots" og "Folk Art, & the Death of Electric Jesus". Begge er tilgjengelig på Spotify

    arrow-pierce-my-heart-sleeve.jpg


    Man skjønner jo raskt at dette blir tøft

    Vi koster på oss et lite sitat fra nettsida til Alive: Rick Saunders on his Deep Blues blog describes them as "deep dark punk and stylish hard roots music with good pop-sense and without a whiff of retro poly stink”.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har tro på den der ja, danelectro

    Brimstone Coven - Black magic (Metalblade, feb. 2016)



    Disse skumle "okkulte" slemmingene er ute med skive nr tre (er det vel) om en drøy ukes tid eller så. Tittellåta har et lovende og koselig nok riff (Minner om gromlåta Lost in the Oddesey), men videoen blir litt småbarsnlig. Som Ghost uten humor omtrent. Eller kanskje de bare har masse humor eg ikkje forstår.

     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg er veldig trygg på at Tool sitt album står igjen som en bauta for 2016 - når de fleste av dere er godt begravet og jeg selv er en skranglette pensjonist ;) Ellers er er Massive Attack et godt tips - for de av dere som har prøvd å røyke til Mezzanine...
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    1740298216.jpg



    Den er allerede ute (Feb?), men pytt pytt, ikke nevnt i tråden og selv har jeg ikke fått somlet meg til anskaffelse.
    Motorpsycho - Here be monsters


    Coverlåta Spin spin spin fra skiva:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn