Off-topichjørnet - pros and cons

M

musicus

Gjest
OT er en grei måte å lette trykket på. Noen burde selvsagt lært etter og blitt forklart,flyttet sine tant og fjas-postinger til sin egen OT-partytråd, men ikke alle forstår vårt andres beste, sånn er det bare. Legg ned OT, og sentralen dauer kjapt. Hvorfor syte, istedet for å bruke energi på å være positiv der det betyr mest, eller finnes ikke evnen der?

Har alltid ment at OT vil gi noe fiendskap som smitter over i andre tema blant enkelte. Likevel er det verdt det i høyeste grad. Får tusle bort på vestkantkidsas Blitz og noe pønkgreier, mens andre sorterer tankene sine. Ikke akkurat hifikorrekt muzak på sentralen, men fett i dobbel forstand det er det. Spill ei skive, napp løken hvis det får ned blodtrykket. Musikk er mest ment som moro.

Mener du oppriktig at det er å syte å mene at OT kan legges ned, slik som jeg formulerer det i min første post i denne tråden? Hva får deg isf til å tro at ikke energien allerede brukes der den betyr mest? mest for hvem forresten, å please mengden eller seg selv?...

mvh
 
S

Slubbert

Gjest
Jeg kjenner ikke til noen her som er "høye på seg selv og meningene sine", og ærlig talt vet jeg ikke helt hva det betyr heller. Så vi får vel bare være enige i å være uenige.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
jeg er opptatt av å please meg selv. Gi litt, få litt. Problemer med det?

adjø
 
M

musicus

Gjest
jeg er opptatt av å please meg selv. Gi litt, få litt. Problemer med det?

adjø
Nei! jeg har ikke problemer med at folk tror og mener noe annet enn meg selv, problemer oppstår først når de mener seg vite bedre hva jeg burde mene enn jeg gjør selv, men, du svarte ikke på det første spmét!..

mvh
 
S

Slubbert

Gjest
Det har vel mer med måten det formuleres på enn at det blir formulert, tenker nå jeg. Å desavuere sine medformuister som bedrevitere og oppblåste egoer bare fordi de mener noe annet enn deg, og argumenterer for hvorfor de mener det de gjør, er ikke nødvendigvis den mest produktive tilnærmingen til det som tross alt er et diskusjonsforum.
 
M

musicus

Gjest
Det har vel mer med måten det formuleres på enn at det blir formulert, tenker nå jeg. Å desavuere sine medformuister som bedrevitere og oppblåste egoer bare fordi de mener noe annet enn deg, og argumenterer for hvorfor de mener det de gjør, er ikke nødvendigvis den mest produktive tilnærmingen til det som tross alt er et diskusjonsforum.
Det gjelder selvsagt ikke alle, veldig mange hyggelige mennesker her, men de finner jeg til mestedels på hifi/musikk sidene, skal man prate om produktivitet i hfs sammenheng er det vel egentlig mye og mange som faller gjennom (inkl undertegnede) fra tid til annen. Diskusjonsforum?, presis!, ett audiofil samlingspunkt, (ikke glem utgangspunktet for kritikken min) legg til lefsebakende i headingen så har du sammenfattet det godt, men, nu får det rekke med engasjement her for min del, det er nok av meningsfeller å diskutere videre med...vi får som nevnt være enige om å være uenige, eller i sammenhengen, med litt selvhøytidelighet..

adjø

mvh
 
Sist redigert:
S

Slubbert

Gjest
det er nok av meningsfeller å diskutere videre med..
Jeg liker mye bedre å diskutere med meningsmotstandere enn meningsfeller. Det er lærerikt i forhold til å formulere og formidle sine meninger, og av og til viser det seg at andre har kunnskaper om noe som du ikke har selv, så du lærer noe og kanskje til og med må revurdere dine meninger. Slik sett er meningsmotstandere for meg mye viktigere enn meningsfeller på et diskusjonsforum.
 
Sist redigert:
Topp Bunn