Off Topic og overivrige moderatorer.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
1)Hvorfor får man ikke kreditert innlegg på Off Topic?

2)Hva er kriteriene for å slippe å havne i Off Topic-helvetet? ;D

Har inntrykk av at jeg nærmest må uttale meg om innsiden av en burmesisk rør-platespiller for ikke å bli kastet i Off Topic h......

Burde ikke "Hifi generelt" være en kategori som omfatter et videre spekter av emner så lenge det har med hifi-relaterte greier å gjøre?

EG BERRE SPYR ;).

Frank

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
.. tror jeg flytter denne til Off-off broadway ;D

Overivrige moderatorer ? Det er det vel kanskje opp til Høvdingen å svare på ... bortsett fra dere medlemmer .. kanskje ;)

De øvrige spm. dine er vel også "høvding-mat" ?!

-----

For min egen del har jeg flyttet tilbake en tråd fra off-topic etter nærmere ettertanke. Lov å feile og å korrigere den.
Kjappeste (og beste?) måten å få overprøvd en moderering er å PM moderatoren direkte, evnt en annen som er online, i siste instans Høvdingen selv.

mvh

JackX

R

RL69

Gjest
F.R.A.N.K skrev:
1)Hvorfor får man ikke kreditert innlegg på Off Topic?
Det er vel kanskje for å skille "Hifi freakene" fra "Off Topic freakene" ;)

MVH
KOL69

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Syns vel strengt tatt,generelt,at moddene gjør en god jobb.
OT har tatt av litt vel ;) Er mere der enn andre steder sjøl så... :)
Alt bør selvsagt ikke flyttes over til OT,der må moddene lese godt og kanskje i mellom linjene også ?

/jan

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
JackX skrev:
.. tror jeg flytter denne til Off-off broadway ;D
Var redd for det ja ;D.

Syns forresten jeg fortjener litt ros for å ha startet denne tråden på rett plass ;).

Frank

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
F.R.A.N.K skrev:
Syns forresten jeg fortjener litt ros for å ha startet denne tråden på rett plass ;).

Frank
Gir 9.9 poeng til F for å ha vært flink gutt ;D

/jan

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
JanR skrev:
F.R.A.N.K skrev:

Frank

/jan
Takk ;D,....tror jeg..!? Jeg vet jo ikke hvor langt skalaen går ::).

Frank

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
I alle regimer er det moderatorer, Frank! Dette er ment humoristisk! :D

mvh

Johan

O

OldBoy

Gjest
F.R.A.N.K skrev:
JanR skrev:
F.R.A.N.K skrev:

Frank

/jan

Frank
I vår snevre hi-fi-verden går vel skalaen fra 20-20000 Hz. Sånn omtrent.

9,9 sa du??

:) :) :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
OldBoy skrev:
F.R.A.N.K skrev:
JanR skrev:
F.R.A.N.K skrev:

Frank

/jan

Frank

9,9 sa du??

I så fall må jeg vel jobbe både med utførelse og vanskelighetsgrad for i det hele tatt å bli hørt ;D.

Frank

O

OldBoy

Gjest
F.R.A.N.K skrev:
OldBoy skrev:
F.R.A.N.K skrev:
JanR skrev:
F.R.A.N.K skrev:

Frank

/jan

Frank

9,9 sa du??

I så fall må jeg vel jobbe både med utførelse og vanskelighetsgrad for i det hele tatt å bli hørt ;D.

Frank
Subsoniske Frank. Ingen kan høre ham, han bare er der.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
"F" i både stil og innhold ?!?

.... joa, vi er i off-off topic ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
OldBoy skrev:
F.R.A.N.K skrev:
OldBoy skrev:
F.R.A.N.K skrev:
JanR skrev:
F.R.A.N.K skrev:

Frank

/jan

Frank

9,9 sa du??

Frank
Subsoniske Frank. Ingen kan høre ham, han bare er der.

Det er vel ikke første gang det er murring på Off Topic ::).

Frank

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eigentleg er offtopic aldeles utanfor dagsorden. Her rasar debattar som er like heftige som kabeldebattane, men her handlar det i endå større grad om reint og uforfalska synseri, politisk flatusavgang og skråsikre uttaler som kunne vore eit alternativt forum verdig. Men også svært så djupsindig og reflektert informasjons-/meiningsutveksling rundt fakta. Klart ein treng moderatorar i noko sånt. At oppgåva er i drygaste laget for folk som gjer dette som (lyd?)entusiast på fritida, får så vere...då er det betre at dei er føre var innimellom. Vi burde alle tåle å få litt kjeft innimellom. Faktisk kan det vere sunt. (Sjølv om dei ofte reagerer heilt annleis enn det eg kan vere einig i)

Når alt kjem til alt, er dette eit hififorum, og ein bør ikkje kreditterast for å drive med stort sett ukvalifiserte ytringar om regjeringar i inn- og utland, syne mopedbilete (min favoritthatetråd), heie på ballspel-lag, eller for den saks skuld fortelje om rundstykka er modne (jaudå, eg har også sansen for sjølvironi, når det berre ikkje tek overhand).

Ikkje desto mindre tykkjer eg det er ille å verte slått av VidarP og Snickers på hitlista fordi eg i mindre grad enn dei konsenterer sentraltida om å vere sakleg....

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Ja en stund, straks etter "nye" HFS dukket opp var ytringsfriheten sterkt redusert. Samme hvilken kategori man var innom..

Håper moderatorene har moderert seg en smule med tiden ::)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Det skal i denne sammenhengen her nevnes at noen medlemmer har opptrådt på en slik måte, at de ikke har forstått at dette er et offentlig tilgjengelig domene. Noen uheldige diskusjoner har vært usaklige, diskriminerende og ikke minst virket negativt på flere innen Hifi-bransjen.

Det er yttringsfrihet i landet. Men norsk lov gjelder også her, og komersielle aktører opererer også her på ulike måter. Derfor er det hensiktsmessig å ha en rimelig grad av kontroll og sensur her på sentralen.

For øvrig, er alle medlemmer her omfattet av regelverket her på sentralen, noe dere samtykket i når dere ble medlemmer.

Mvh. Bjørn

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Det du sier her er greit. Men hva med all denne flyttingen til Off Topic, der temaene vitterlig er relatert til hifi. Leser dere kun overskriftene (det kan av og til virke slik), eller leser dere av og til også hva tråden omhandler?

Frank

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Frank har ett godt poeng her, eller?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Audiophile-Arve skrev:
Når alt kjem til alt, er dette eit hififorum, og ein bør ikkje kreditterast for å drive med stort sett ukvalifiserte ytringar om regjeringar i inn- og utland, syne mopedbilete (min favoritthatetråd), heie på ballspel-lag, eller for den saks skuld fortelje om rundstykka er modne
Støttes. Men så er også jeg en off-topic-hater. Synes faktisk at off-topic med fordel kunne vært skilt ut fra hifi sentralen på generell basis. www.offtopic.no! Alt for ofte blir man lurt inn i en off-topictråd så lenge disse blir flagget om på forsiden.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Murr, murr, murr.. Mytteri, mytteri, mytteri.. Murr, murr, murr.. Streik, streik, streik..

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Eksempel:

Hva har størst interesse for hifi-folk?

1) Hva som foregår på bruktmarkedet innen hifi?

eller

2) at noen har målt en kabel,......og den er DÅRLIG!!! ?

En av disse er Off Topic ;).

Frank

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
toriamos skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Når alt kjem til alt, er dette eit hififorum, og ein bør ikkje kreditterast for å drive med stort sett ukvalifiserte ytringar om regjeringar i inn- og utland, syne mopedbilete (min favoritthatetråd), heie på ballspel-lag, eller for den saks skuld fortelje om rundstykka er modne
Støttes. Men så er også jeg en off-topic-hater. Synes faktisk at off-topic med fordel kunne vært skilt ut fra hifi sentralen på generell basis. www.offtopic.no! Alt for ofte blir man lurt inn i en off-topictråd så lenge disse blir flagget om på forsiden.
Men så er det då også ein viss sjarm med å la seg engasjere på offtopic. Eg finn sjølv barnsleg glede ved å kuppe ein tråd her, medan eg føler at det er ufint når vil held oss på topic.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
F.R.A.N.K skrev:
Det du sier her er greit. Men hva med all denne flyttingen til Off Topic, der temaene vitterlig er relatert til hifi. Leser dere kun overskriftene (det kan av og til virke slik), eller leser dere av og til også hva tråden omhandler?

Frank
Hvilke tråder tenker du på?

-for så vidt har jeg akkurat flyttet en tråd her til bilde seksjonen.

S

slowmotion

Gjest
F.R.A.N.K skrev:
Eksempel:

eller

Frank
?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
slowmotion skrev:
F.R.A.N.K skrev:
Eksempel:

eller

Frank
?
Beklager, var litt uklar. Eksempelet er delvis oppdiktet, men jeg trodde det kunne illustrere hvordan denne flyttingen blir mer eller mindre tilfeldig, og urettferdig.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
toriamos skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Halleluja!
Kan ikke være mer enig med dere.
Jeg får intrykk av at det er noen forum-medlemmer som lever store deler av sitt våkne liv på "off topic" sidene.
Send dem til www.off-topic.no ;D - de har til og med en lyd og bilde avdeling der......

og etter en kjapp sjekk, viser det seg at de kan debattere alle "favorittene" til Arve (ballspill, motorsport etc etc) og de kan til og med lære å sprenge seg selv i lufta......hmmmmm hvilken fantastisk ide ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dere skal være glad for at ikke jeg er moderator. ;D ;D ;D

O

OldBoy

Gjest
Jeg er mest glad for at ikke jeg er moderator.

En del emner vil alltid være i grenseland.

Andre ganger er emnene i og for seg greie nok å plassere, men på grunn av innleggene endrer tråden karakter. Som for eksempel F.R.A.N.K's tråd om selgeren som ikke tar telefonen. Den startet vel som en hi-fi-tråd, skled litt forsiktig over i en ikke-hi-fi-relatert diskusjon om knep for å få tak i folk som ikke svarer på henvendelser, hvoretter tråden rodde seg pent inn igjen i hi-fi-sfæren med tilløp til diskusjon om kjøp og salg av brukt hi-fi, fallgruver i den forbindelse, etc.

Kanskje er moderatorene litt kjappe til å flytte tråder? På den annen side er vel dette med trådflytting såpass nytt at vi kanskje bør gi det et par sjanser til før vi dømmer det nord og ned.

At vi har et Off-Topic er greit nok. Artig å møte hi-fi-venner i andre typer diskusjoner også. Jeg synes at jeg blir litt bedre kjent med enkelte, selv om det bare er på nettet. Man MÅ jo verken lese eller bidra på Off-Topic hvis man ikke vil.

S

slowmotion

Gjest
Moderatorene bør vel ha baller nok til å tillate
tråder på "Hifi generelt" som for eksempel er kritiske
til bransjen eller hifiblader uten å flytte disse trådene til off topic.
Det er jo tross alt hifi det dreier seg om, på godt og ondt.

;)

O

om.s

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Når alt kjem til alt, er dette eit hififorum, og ein bør ikkje kreditterast for å drive med stort sett ukvalifiserte ytringar om regjeringar i inn- og utland, syne mopedbilete (min favoritthatetråd), heie på ballspel-lag, eller for den saks skuld fortelje om rundstykka er modne (jaudå, eg har også sansen for sjølvironi, når det berre ikkje tek overhand).
Vel formulert og jeg hiver meg inn og sier jeg er enig, om ikke jeg alltid er like sakelig som deg så er jeg vel desto mer engasjert i både kabler og andre lydforbedrende remedier utenfor OT, selv om man dukker opp litt der og....

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Det finnes få om noen emner som inbefatter mer "synseri" enn HIFI er nå min mening. Målemafian som prøver å fjerne seg fra "synseriet" er ikke videre populær her på HFS kan man vel si...
Lf

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg synes fortsatt at diskrimineringen av OT-innlegg er helt latterlig. Hadde det ikke vært for OT tror jeg ikke Hifisentralen hadde vært det det er i dag. Det er grenser for hvor mange ganger man kan krangle om kabler (selv om det ikke virker slik), anbefale anlegg til ca. 20000, mene noe om hvilken stativhøyttaler til under 2000,- som er best, gjenta at Diana Krall suger (ikke bokstavlig talt), påstå at kilden er viktigere enn høyttalerne, anbefale innspillinger med god lyd, fortelle hvilke plater man har kjøpt etc. før man blir svimmel av kjedsomhet.

Off Topic holder liv i Hifisentralen!!! Gi oss tilbake telleverket! Hvis det i det hele tatt er noe poeng i dette tellesystemet, så må det jo være for å vise hver enkeltes deltakelse på forumet, enten det snakkes om tonearmer eller grønnsakssuppe. Det er vi brukerne som ER Hifisentralen. VI TELLER, OG BØR TELLES!!!

Frank

O

OldBoy

Gjest
F.R.A.N.K skrev:
Jeg synes fortsatt at diskrimineringen av OT-innlegg er helt latterlig. Hadde det ikke vært for OT tror jeg ikke Hifisentralen hadde vært det det er i dag. Det er grenser for hvor mange ganger man kan krangle om kabler (selv om det ikke virker slik), anbefale anlegg til ca. 20000, mene noe om hvilken stativhøyttaler til under 2000,- som er best, gjenta at Diana Krall suger (ikke bokstavlig talt), påstå at kilden er viktigere enn høyttalerne, anbefale innspillinger med god lyd, fortelle hvilke plater man har kjøpt etc. før man blir svimmel av kjedsomhet.

Off Topic holder liv i Hifisentralen!!! Gi oss tilbake telleverket! Hvis det i det hele tatt er noe poeng i dette tellesystemet, så må det jo være for å vise hver enkeltes deltakelse på forumet, enten det snakkes om tonearmer eller grønnsakssuppe. Det er vi brukerne som ER Hifisentralen. VI TELLER, OG BØR TELLES!!!

Frank
Ord for ord slik jeg kunne ha tenkt meg å skrive det selv.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
F.R.A.N.K skrev:

Frank
Her er eg ikkje einig. Skal rundstykka mine telje? Og den tullete assosiasjonstråden utan mål og meining? Den irriterande MC-tråden? Ærleg talt.....

Topp Bunn