Odeon kino: IMAX, ScreenX, iSense, -eller vanlig sal?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Junior kommer flygende i høstferien sammen med en kompis, og siden jeg p.t.bor vegg i vegg med Odeon kino så MÅ det bare bli Bond, James Bond.

Men her har det skjedd ting siden sist (en stund før korona, vært mest på Ringen kino) gitt!
14 saler, og Bond ruller hele dagen på disse. Tenkte først IMAX, men så se jeg de også har ScreenX som viser filmen uttrukket på sideveggene, og iSense som visstnok skal være råest på både lyd og bilde siden. Heller litt mot sistnevnte da jeg også tenkte VIP seter til gutta da kompisen har bursdag. Ledig på første rad den aktuelle dagen, men blir det for nærme iSense salen? Satt på første rad, på IMAX på Den 12.mann, og det var rett og slett for nært. Så om noen Odeon gjengere kan anbefale sal for oss? Man har jo også LUXE salen med gode seter, og der kan man ta med fra baren. Noe jeg får droppe da gutta er 16.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Vanlige seter på Odeon er bra etter min mening. Har ikke savnet fancy seter på noen av mine besøk.
Har ikke vært i alle salene ennå, men totalt sett er inntrykket svært bra.
Gruser Ringen på samtlige punkter. Lyden er også konfigurert av noen som tydeligvis bryr seg litt.

Første rad er jo alltid "for spesielt interesserte"
Normalt sett pleier jeg å prøve å finne en plass som er ca sentrert, og så velge seterad basert på hva som er mulig. Pleier å sikte meg inn på 1/3 avstand fra fronten, og evt krype bakover mot midten om det er fullt, eller om de jeg går sammen med har andre preferanser.

Alt er jo personlig preferanser uansett, men jeg føler det er trygt å si at rent objektivt er Odeon et svært vellykket kinokonsept.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Jeg tror det var Lexus salen jeg var i, gode seter (med setevarmer) og generelt bra ellers. Satt ca. midt i salen og det var behagelig da man havner midt på bildet. Om det var 64 eller 128 høyttalere der er jeg litt usikker på, falt litt ut av tellinga gitt.. Er den eneste salen jeg har vært i der, og den kan ihvertfall anbefales.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Takk for svar kara. Det er handlet billetter til i morgen på iSense salen. For lyd og bilde gærninger ble det sagt.
Enig i at vanlige seter dugde før, men nå når mange franchiser (Som Bond) havner på rundt 3 timer er det gull å avlaste ryggen/recline. Disse var på første og siste rad i denne salen.
For gamle folk så burde det strengt tatt vært lagt inn en 2 min. pause midtveis også, for å tømme den der sjasken.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Da var konklusjonen etter filmen: Unngå første rad på iSense. Og IMAX. For nærme for såpass stort bilde, og lyden er også veldig høy.
3 timer med action hvor hodet skal følge hendelser over hele lerettet, og overøs av skarpe lyder som pistolskudd o.l. merkes fysisk på kroppen i ettertid. Så var det et ungt publikum alene på kino også, som kommenterte høylytt og raslet med godte og potetgull posene uansett handlings forløp. Er normalt ikke en sur gammal gubbe tror jeg, hadde med 3stk 16-åringer selv.
Men neste gang jeg skal se en film man virkelig har gledet seg til, så blir det en av de små salene, med normalt oppsett lyd&bilde, og hvor folket er for å nyte filmen. Hadde en slik favoritt sal nede på Ringen, tror det blir en retur dit.

Ellers var filmen god, men slutten var jeg slett ikke forberedt på.. Er blitt soft på eldre dager.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
For gamle folk så burde det strengt tatt vært lagt inn en 2 min. pause midtveis også, for å tømme den der sjasken.
Drar aldri på kino lengre; får en mye bedre opplevelse hjemme med 9.4.9 oppsettet :)
Kan pause for tissepause når som helst også.
 

Thomasd

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.01.2009
Innlegg
1.007
Antall liker
1.253
Sted
Ås
Torget vurderinger
2
Kommer fra Bond nå, Odeon ISense, senter på rad 9 (tror rad 7 er midten). Ikke noe i veien med lyden synes jeg og bedre enn jeg opplevde DUNE for et par uker siden som jeg ble sliten av. Kan være dagsformen selvfølgelig, men mener det var bedre lyd på Bond. På Dune tippa det over til ubehagelig. Likte filmen bedre og, mulig jeg ble farget av det. Stolene (standard) er det ikke noe i veien med for en tre timers økt.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Rad 9 er nok mye bedre for synet ja. Muligens for lyden og etter det du skriver. Opplevde frontrekkene med HT som skarpe/«midt i trynet» spesielt.
 
Topp Bunn