Nytt utstyr?

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
131
Skal til og lage meg kinorom i kjelleren,med den følge at jeg trenger nye høyttalere i front.Har Ikon center,noen som passer til den(consept6?)Mine ikon 6 blir i stuen så der må jeg ha en forsterker,hvilke passer til ikon og hvilke bør en avstå fra? Pris rundt 10k, +-. Lyngdorf?Abrahamsen? vil de kunne vere et alternativ?
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Ikon og AE serien til Denon (CD og amp) passer hvertfall ikke, vi snakker ikke om små mengder med sibilanter engang, vi snakker om større mengder.!
Klart at du kan bruke kabler med mørk klang, men da går du glipp av en del detaljer..

Ikke hørt Lyngdorf/TacT på Ikon, men kan ikke forestille meg at det funker heller....?

Hvis jeg skjønner deg riktig, så skal du ha Ikon 6 til stereo i stua.?
Da bør du nok se deg om etter noe som har rørenes varme og sjel, Ikon 6 er en utrolig flott høyttaler som kan gi deg mye musikk og glede i mang en år..

Personlig så ville jeg sett meg om etter 6550, EL34 eller 300B Push-Pull amper til Ikon 6..

Kommer litt an på åssen CD spiller du skal bruke også, bare ikke bruk DVD spiller for å spille musikk, da er det bedre å kjøpe seg en billig CD spiller..
Men til et slikt anlegg, så ville jeg brukt minst 5.000,- på en eldre CD spiller eller minst 10.000,- på en ny spiller, dette for å få mest mulig musikk pr krone og for å yte rettferd mot resten av komponentene..
Jo mer du legger i en CD spiller, jo mer musikk og glede vil du få..

Dette er hvertfall mine opplevelser, erfaringer og anbefalinger..
Ønsker deg lykke til i jakten på god lyd..
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Kommer litt an på åssen CD spiller du skal bruke også, bare ikke bruk DVD spiller for å spille musikk, da er det bedre å kjøpe seg en billig CD spiller..
Men til et slikt anlegg, så ville jeg brukt minst 5.000,- på en eldre CD spiller eller minst 10.000,- på en ny spiller, dette for å få mest mulig musikk pr krone og for å yte rettferd mot resten av komponentene..
Jo mer du legger i en CD spiller, jo mer musikk og glede vil du få..
Så sant, så sant. Dette har vi for alvor erfart den siste uka.
En kraftig oppgradering å skaffe en solid kilde.
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
131
Har en gammel Marantz cdspiller som får klare seg innti videre.Fikk et tips om JoLida forsterkere.Noen som har erfaring med desse.Er dessverre 60+ mil til nærmeste kjente butikk.(Hifistasjonen Elverum)Så jeg får stole på tips herfra ;)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Jobber med en som nylig kjøpte jolida til rundt 10k (integrert sak) og spiller visst meget bra! Har dog, aldri hørt den selv.
Men et rørbytte blir den sikkert enda bedre.

PK
 
Topp Bunn