Nytt utstyr igjen....

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Fra Klipsch RF15

Til RF 82

....æsj rævva bilde...

Trengte ny forsterker og cd også da....

JungSon 2x200watt integrert og HDCD spiller

Hva betyr 2x2000 w p-p?
....så nå kommer den morsomme innspillingstiden da.....

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
834
Torget vurderinger
5
Gratulerer.

Blir spennende å høre om dine inntrykk fremover.
Håper du holder tråden levende med inntrykk og bilder fremover, etterhvert som inntrykkene kommer sigende.

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
er ikke rf15 nesten lik bortsett fra dimensjonene da? skulle gått for rf5 når du først byttet. mye bedre horn ;D
men ellers pent ;)

L

Ludo

Gjest
Hva betyr 2x2000 w p-p?
Grattis, dette blir nok moro ;D

2000W P-P kan det være 'Peak-to-peak' tro? Altså max effekt mellom største negative del av sinus til største positive? Topp til topp på norsk...

Lykke til da :)

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
3
Heizann guru
Grittis med nytt oppsett så du ikke rør blokkene jeg fant til deg ?
Blir det en tur på plate messa i morra?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
er ikke rf15 nesten lik bortsett fra dimensjonene da? skulle gått for rf5 når du først byttet. mye bedre horn ;D
men ellers pent ;)

Hornet er vel endel større enn RF 15, dessuten savnet jeg litt trøkk. Har RF5 bedre horn? Det er jo første generasjon i RF serien, håpet utviklingen gik i rett retning men jeg tror dette blir bra så snart de blir litt mer innspilt ;D

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
47.579
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
må bare si gratulerer guru,blir spennende å høre fortsettelsen,
lytteintrykk osv.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
2.095
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Gratulerer med nytt utstyr. Må nesten innkalle til nytt møte i lydaluget nå ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Noen timers innspilling her nå så er det bare å komme........

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
2.095
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Noen timers innspilling her nå så er det bare å komme........
Det skal jeg huske ;D Kunne dessverre ikke komme på treffe hos deg.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Gratulerer, spennende med nye ting :)

U

utgatt60135

Gjest
Jau, gratulerer. Jungson spiller nok bra med Klipsch :).

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Føles slik til nå ihvertfall, er jo litt varm og laidback stil på JUNGSON så det kan jo hende det holder Klipschene litt i ørene.....

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Føles slik til nå ihvertfall, er jo litt varm og laidback stil på JUNGSON så det kan jo hende det holder Klipschene litt i ørene.....
Klipsch skal ikke holdes i ørene.......de skal få synge ut av full hals. ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Joa, men atte.........låter jo ikke pent på supersteril elektronikk heller men jeg så smiley'n din

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Grattis man da hvar svoger kvitt utstyret sitt kan jeg se pluss at wild one fra larvik har solgt et sett klipsch så dette må jo bare bli bra det ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Grattis man da hvar svoger kvitt utstyret sitt kan jeg se pluss at wild one fra larvik har solgt et sett klipsch så dette må jo bare bli bra det  ;D
Jo takk, var litt usikker på klipsch igjen, hadde liksom lyst til å utforske bruktmarkedet litt men pokker å det funker det her! Selv om de ikke er innspilt er det et ganske mye større scenario som utfolder seg foran meg kontra RF15, musikken står på fra morra til kveld her nå så i løpet av en ukes tid så snakkær vi go lyd ;D

T

timc

Gjest
men ellers pent ;)

Nei. RF82 har et helt nyutviklet horn. Den siste (4.) generasjonen RF høyttalere har alle nye kompresjonsdrivere. Kabinettene er også forbedret fra forrige generasjon.

Mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Jo takk, var litt usikker på klipsch igjen, hadde liksom lyst til å utforske bruktmarkedet litt men pokker å det funker det her! Selv om de ikke er innspilt er det et ganske mye større scenario som utfolder seg foran meg kontra RF15, musikken står på fra morra til kveld her nå så i løpet av en ukes tid så snakkær vi go lyd ;D
Er de som Klipsch flest så funker de vel ikke bra før etter 500t + ?
Uansett så blir de bare bedre og bedre ;)

/jan

B

bender

Gjest
Nei. RF82 har et helt nyutviklet horn. Den siste (4.) generasjonen RF høyttalere har alle nye kompresjonsdrivere. Kabinettene er også forbedret fra forrige generasjon.

Mvh

tja keiserns nye klær? nyutviklet er det iallefall ikke. og nesten helt likt rf35.
rf5 er en helt annen høyttaler og har fortsatt veil 16.995 . 82 har gått ned 2000 i forhold til 35.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
tja keiserns nye klær? nyutviklet er det iallefall ikke. og nesten helt likt rf35.
rf5 er en helt annen høyttaler og har fortsatt veil 16.995 . 82 har gått ned 2000 i forhold til 35.
Ja, blir litt feil å sammenligne RF 5 med 82, er jo RF3 og 35 som tilsvarer 82. Minnes RF3 kostet 10.000 ved introduksjon, gikk vel opp et par tusen etterhvert og holdt vel samme nivå til og med 35 modellen. Tittet på RF 83 også, ble altfor stor for meg men den har jo en helt annen finish da, ser mere ut som skikkelig finèr. 82 har jo bare avbildet tre ;) ;) ;) Mulig RF5 også var finèrt og derav den noe høyere prisen? Hadde den forresten to horn?

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Var å hørte på dette oppsettet i kveldinga å det virket veldig bra , skal bli gøy med en lytt når dette er ferdig innspilt

T

timc

Gjest

Selve hornet er nytt, jeg mener ganske bestemt at også driverne er skiftet ut kontra forrige serie. Nesten likt? Du skal ikke forandre en hornmunning særlig mye før det gir utslag.

Prisreduksjonen skjedde en god stund før series IV ble sluppet.

Resultatet? En litt snillere diskant. Hvilken ville jeg hatt selv? Series 3. RF7.

Mvh

T

timc

Gjest
Ja, blir litt feil å sammenligne RF 5 med 82, er jo RF3 og 35 som tilsvarer 82. Minnes RF3 kostet 10.000 ved introduksjon, gikk vel opp et par tusen etterhvert og holdt vel samme nivå til og med 35 modellen. Tittet på RF 83 også, ble altfor stor for meg men den har jo en helt annen finish da, ser mere ut som skikkelig finèr. 82 har jo bare avbildet tre ;) ;) ;) Mulig RF5 også var finèrt og derav den noe høyere prisen? Hadde den forresten to horn?
tja....1 horn pr. høyttaler. Blir jo 2 horn det ;D RF5 har trefinèr ja. Og det er RF63 som liksom skal erstatte RF5

Mvh

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
grattis
og spiller det opp mot utseendet, så åvergår du det meste.
kommer på besøk i løpet av...............................................................en gang.
;D ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Litt bedre bilde fra stua, orange stolen pleier å stå ved høyre høyttaler men når det skal lyttes flytte jeg den hit

Hadde mulighet til å gasse skikkelig på i går og det er utrolig å det rocker når en kommer laaangt opp på skalaen. Helt vilt! ;D ;D

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.674
Wow, ser artig ut dette! Hadde vært morsomt å hørt. Klipsch trenger mange, HØYE innspillingstimer, men du får invitere når det løsner skikkelig:)

Topp Bunn