Nytt treff med Audio Physic og basser

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hehe
Sitter å tar en liten pust i bakken nå fremfor alteret. Låter greit her nå så lar ting vere som de er.

Vi sees imorgen folkens.

Vel møtt
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
En ting til folkens
Vi har 4 katter. 2 av de nå har bestemt seg for å kaste vinterpelsen. Om noen er allergiske så må dere ta med medisin. De har ikke adgang til hifirommet men resten av huset vandrer de fritt.

2 av de er innkatter frem til mai. 2 av de får være ute. Er lett å se forskjell på de heldigvis.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Takk for besøket gutter. Jeg å niko har starta på
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.198
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Mossekråka er nå på vei hjem for å avlegge rapport hos klubben til kråkene:)

Steinar.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Takker. Siste gutta er på tur hjem nå. Slapper av med litt Dreamtheater.
Takker så mue for oppmøte. Håper det blir flere treff fremover.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Akkurat nå er verden så deilig som den kan være. Folk diskuterer kabler. Amper, eq profiler. Rom tuning osv
Jeg sitter i sofaen, med en XO i glasset. Livet, lyden og humøret er rett og slett på topp.
Ha en musikalsk natt folkens, og husk at det som teller er musikken og de følelsene det gir

Spesielt takk til Dyret som reiste langt for lyden av EQ dsp of alt som er galt teoretisk. Håper du fikk oppleve litt av det som virkelig betyr noe...

The end......
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
MUSIKKEN er det som får stå i fokus hos deg nå, og da har du kommet langt. det mektige bass-systemet integreres perfekt og forstørrer fronthøyttalerene egenskaper. Holografien i det store "godt" dempede rommet er noe som bare må oppleves, men systemet til retep briljerer også med flott klangbalanse, rytme, TRØKK, TRØKK, TRØKK og delikatesse. En får bare lyst til å spille høyere og høyere, trampe takten, mens lydtrykksmåleren viste 110db!!!
På slutten (natta), etter at de fleste hadde reist hjem, så spilte vi rock og metal fra 80/90 tallet. Oboy så vannvittig kult dette oppsettet leverer.
Takk for i går. Du har vært flink, men nå må du også nyte disse nydelige tonene som strømmer ut i heimen. Fortsatt god helg :D

Akkurat nå er verden så deilig som den kan være. Folk diskuterer kabler. Amper, eq profiler. Rom tuning osv
Jeg sitter i sofaen, med en XO i glasset. Livet, lyden og humøret er rett og slett på topp.
Ha en musikalsk natt folkens, og husk at det som teller er musikken og de følelsene det gir

Spesielt takk til Dyret som reiste langt for lyden av EQ dsp of alt som er galt teoretisk. Håper du fikk oppleve litt av det som virkelig betyr noe...

The end......
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.661
Torget vurderinger
23
Akkurat nå er verden så deilig som den kan være. Folk diskuterer kabler. Amper, eq profiler. Rom tuning osv
Jeg sitter i sofaen, med en XO i glasset. Livet, lyden og humøret er rett og slett på topp.
Ha en musikalsk natt folkens, og husk at det som teller er musikken og de følelsene det gir

Spesielt takk til Dyret som reiste langt for lyden av EQ dsp of alt som er galt teoretisk. Håper du fikk oppleve litt av det som virkelig betyr noe...

The end......
Etter vanvittig mye slit, bytte av komponenter an mass så har du da jammen fortjent denne godfølelsen, kombinasjonen av knall lyd, litt forfriskninger :cool: og ivrig diskuterende medpasienter er direkte vanedannende. Vel unt! Men prøv nå for helsike å la dette stå et par tre uker nå da... lalyden komme under huden, bli familiær med det hele og få litt fred i sjela.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.198
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Ja dette må du la få bli på loftet en måned eller 1000??????
Det låt veldig bra Peter.
Men når du tenker på hvor mye Tranglia kostet, så er den jammen bra den også.

Steinar
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Akkurat nå er verden så deilig som den kan være. Folk diskuterer kabler. Amper, eq profiler. Rom tuning osv
Jeg sitter i sofaen, med en XO i glasset. Livet, lyden og humøret er rett og slett på topp.
Ha en musikalsk natt folkens, og husk at det som teller er musikken og de følelsene det gir

Spesielt takk til Dyret som reiste langt for lyden av EQ dsp of alt som er galt teoretisk. Håper du fikk oppleve litt av det som virkelig betyr noe...

The end......
Etter vanvittig mye slit, bytte av komponenter an mass så har du da jammen fortjent denne godfølelsen, kombinasjonen av knall lyd, litt forfriskninger :cool: og ivrig diskuterende medpasienter er direkte vanedannende. Vel unt! Men prøv nå for helsike å la dette stå et par tre uker nå da... lalyden komme under huden, bli familiær med det hele og få litt fred i sjela.
Takker for kommentar Sluket. Jeg liker virkelig måten oppsettet presenterer musikken. Og dens evne til å underholde meg. Som Jonas var inne på. Jeg får lysst til å bare høre ei plate til.... Så enda ei.

Dette oppsettet blir nok stående her lenge.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.661
Torget vurderinger
23
Lenge har ikke samme betydning i ditt ordforråd som hos de fleste andre er jeg redd :rolleyes: - men det er lov å håpe! For din egen sjelefred, gi det tid (ikke dager) før du gyver løs med omkastinger og nye utskiftinger. Jeg mener det. Blir du for rastløs kan du alltids komme ned til meg og hjelpe til med å hive rundt saker her! God musikkhelg!
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Takk for treffet Peter. Hyggelig som altid. Bra folk, bra kaker og bra musikk :D

Synes bassystemet funket bra og du har altid kanonbra senter. Hadde ønsket litt mer liv i toppen men det har helt klart sin pris det også. Var veldig all around oppsett.
 

Dyret

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2012
Innlegg
2.155
Antall liker
1.988
Sted
Byen med kråke
Torget vurderinger
1
Tusen takk for ett hyggelig treff Peter. Og beklager sen tilbakemelding. Sitter nå med 4 brudd i høyre fot, så har vært litt indisponert en liten stund :p

Må få skryte av deg igjen. Du er virkelig dedikert, og legger vekt på detaljer andre ikke vet eksisterer. Dynamikk, trøkk og sømløs integrering er bare stikkord i denne sammenhengen!

Tusen takk til Skedsmo (Kake og) Audioklubb for att dere tok imot en forvirra østfolding. Jeg kommer mer en gjerne tilbake for en ny gjesteopptreden :)

PS: Både traktorkaffen og kakene var helt knall! :)
 

Dyret

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2012
Innlegg
2.155
Antall liker
1.988
Sted
Byen med kråke
Torget vurderinger
1
Hva 4 brudd. Hva har skjedd?
Skulle jobbe helt på egenhånd da vet du. Skulle ha ned ett tre bak huset. Og det gikk bra, og veden ble iorden. Men jeg virka i stykker da vi var ferdig og skulle gi oss. Det er jo typisk, men sånn gikk det nå :p
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Vrikka på deg 4 brudd. Huffameg.
Håper det går bra.
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Er du sikker på at det ikke var tre! brudd :p

Leit å høre. Håper du kommer deg fort.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Niko. Hvor i toppen mener du at du ville ha litt mer? Frekvens? Eller hvilke instrument synes du som låt tamt eller for forsiktig?
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.240
Antall liker
2.467
Torget vurderinger
1
[FONT=&quot]Det var en liten bombe mer i toppen, hva har skjedd?
[/FONT]
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Retep: Jeg mener toppen kunne vært litt mer dynamisk og detaljert. Nå er jeg utrolig bortkjemt med mine diamant diskanter. Jeg synes dette blir gjennomgående uansett om det er gitarer, symbaler eller andre instrumenter som strekker seg litt opp i frekvens.
For å ta et instrument og en inspilling jeg kjenner veldig godt er det f.eks en del mer å hente på gitaren på Hotel California live. Hvis du hører den hos meg får du mye flere nyanser i strengene. Dette er ikke bare i diskantområdet men også ned i mellomtonen.

Det er vel uansett sikkert denne måten Audio Physic har ønsket at denne modellen og serien skal låte med fyldig mellomtone og litt snill diskant som gjør at den er så altetende som den er. De spiller jo milevis høyere enn mine er i stand til og fyller rommet ditt på en flott måte med masse dynamikk, kvalitetsbass og ro i lydbildet. Nå skal det også være sagt at hvis man ønsker er det helt sikkert også mulig å få de til å låte litt annerledes med annen elektronikk.
Sammenhengen er jo viktig og der er jo dine veldig gode. Til sammenligning (som vi fikk gjort hos deg) er bassen i Triangle høytallerene mye dårligere, med en klar antyding til farging fra kabinettet. Triangle høytallerene viste uansett en diskant og øvre mellomtone som faktisk er litt mer gjennomsiktig og litt mer etter min smak (matching elektronikk?). Alt dette er veldig avhengig av musikk som blir spilt og på rock eller metal (faktisk alt av rytmisk musikk) hadde jeg sikkert valgt dine 10 av 10 ganger fremfor Triangle da dine ville kunnet spille høyere og fyldigere med overlegen bass og sammenheng.

Ikke tenk for mye på dette. Dette er som sagt en smaksak og det koster veldig mye hvis du skal ha en tilsvarene høytaller hvor du får i pose og sekk (Hvis det i det hele tatt er mulig). Det kan vel sikkert også en gang være mulig for Bjørn å ta med seg sine Audio Physic hjem til deg, da skjønner du kanskje hva jeg mener i toppen da disse har litt bedre elementer og antagelig tunet på en litt annen måte.
Det er da uansett ikke sikkert at Bjørn sine passer din smak, heller ikke sikkert de spiller like behagelig på den musikken du hører mest på.
Kos deg med musikken, for musikk spiller de :)
Ikke bry deg om sære meg med syk fokus på detaljer i gitarstrenger o.l. ;)
Jeg håper uansett ikke du tar dette negativt og håper vi kan være ærlige med hverandre i klubben. Meninger er bare meninger og det viktigste er selvfølgelig dine egne.
Noen liker datteren, andre liker morra og noen liker begge :D
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Neida ingen fare. Jeg koser meg svært mye med lyden. Jeg missforsto deg sikkert da jeg trodde du mente at tonaliteten på lyden var litt mørk.

Er som sagt ikke helt imål med tjuningen, Men tror utgangspunktet er ok. Flere som likte hva de hørte så helt på bærtur er nok ikke ørene mine.

Er enig at toppen til Triangle klinger bedre enn toppen til Scorpio. Men så er også det Triangle gjør så bra. Hører det spes på akustisk gitar.

Fordelen med Scorpio er som du er inne på med varm mellomtone og litt mindre hissig top er at jeg kan om jeg vil spille langt høyere og over lang tid. Uten at jeg blir lyttetett. Vi var oppe i 107-110db når du dro på som verst. Jeg ligger nok på rundt 80 db når jeg slapper av det oppe.

Jeg et spes fornøyd med hvordan anlegget i en helhet fremstår. Lite som stikker seg ut. Fikk noe kommentarer om at det var ønsket mer bass. Det tror jeg rett og slett er fordi mine stående bølger er ca 55db ned fra direktelyden og er innenfor 230ms ved 19hz. Ja det er tørt som ørkenenen. Som gjør at lydbildet kan virke tynt rett og slett fordi lyden ikke rekker å bygge opp trøkket som folk flest har.

Men jeg liker det slik.

Alt i alt så vil jeg si meg godt fornøyd med oppsettet og dens måte å spille på. Så noen utskiftninger blir det nok svært lenge til. Skjer nok ikke noe før til høsten i vertfall.

Eneste jeg skal teste er å snu rommet 180 grader for å høre hvordan det låter med dempet frontvegg og mindre dempet sidevegger.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Hei, har ikke fått med meg denne tråden for nå. Beklager det! Flott at dere koste dere, men trist at jeg ikke viste om treffet. Hadde jeg vært oppmerksom på det, hadde jeg bidratt med godt humør. Neste gang, anbefaler jeg å sende ut e-post og/eller PM i forkant. Unnsett ønsker jeg å oppleve dette før det blir byttet ut i horn eller noe annet:)
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Halla John Harald

Savnet deg helt klart. Dette treffet ble flyttet flere ganger og det var vel ikke mer enn 1 ukes varsel før treffet. Jeg trodde faktisk ikke jeg skulle rekke det heller men bestemte meg i siste liten for å bli med.
 
Topp Bunn