Nytt stereorom.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Verksted og lager rom befinner seg innenfor langveggen til venstre, er forøvrig panel/plank i alle innervegger, men seff mur på utsiden på veggen rett frem og på høyre side av rommet, bakveggen er også i "plank".

Det første jeg nok skal gå i gang med nå er rack, kunne man nå bare komme over noen stavlimte plater i minst 40 mm tykkelse nå som ikke kostet en dullion så hadde mye vært gjort ;)
De trenger og være størrelsesorden ca 180 cm brede ca 60-65 cm dype og minst 40 mm tykke.

Så at Bahaus hadde noen kjøkkenplater på nesten 4m lengde som i 40 mm koster fra 5000.- og oppover............ hadde vel egentlig håpet og finnne noen brukbare plater noe rimeligere enn det.......... noen med et tipps eller to ??
Hvorfor 40 mm tykke?

Dersom du klarer deg med 38 mm tykke plater, så har IKEA benkeplater i eik, bøk eller bjørk i 186x62 til en bagatell av 945 kr pr stk.

EDIT: Til inspirasjon legger jeg ved et bilde av husalteret mitt. Stereobenken er laget av 3 stk benkeplater i eik med målene 126X50X2,7 (BDH) - en variasjon over temaet FlexyRack med IKEA Capita skapbein til å skjule 10mm gjengestenger. DobbeltEdit: I ettertid har jeg nå redusert avstanden mellom benkeplatene med kortere skapbein.

mvh
KJ

Vedlegg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.822
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
KJ skrev:
Rudi skrev:
Verksted og lager rom befinner seg innenfor langveggen til venstre, er forøvrig panel/plank i alle innervegger, men seff mur på utsiden på veggen rett frem og på høyre side av rommet, bakveggen er også i "plank".

Det første jeg nok skal gå i gang med nå er rack, kunne man nå bare komme over noen stavlimte plater i minst 40 mm tykkelse nå som ikke kostet en dullion så hadde mye vært gjort ;)
De trenger og være størrelsesorden ca 180 cm brede ca 60-65 cm dype og minst 40 mm tykke.

Så at Bahaus hadde noen kjøkkenplater på nesten 4m lengde som i 40 mm koster fra 5000.- og oppover............ hadde vel egentlig håpet og finnne noen brukbare plater noe rimeligere enn det.......... noen med et tipps eller to ??
Hvorfor 40 mm tykke?

Dersom du klarer deg med 38 mm tykke plater, så har IKEA benkeplater i eik, bøk eller bjørk i 186x62 til en bagatell av 945 kr pr stk

mvh
KJ

Aj, aj det må undersøkes............ er de stavlimte ??

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.822
Sted
Torget vurderinger
39
Så da blir det Ikea for benkeplater, Biltema for 6-8 justerbare rør og Maxbo for noen Leca blokker......... så teoretisk sett skulle nytt rack være på plass i morgen kveld hvis jeg ikke må tjene noen penger i morgen da............. huff nei..... arbeide har jeg ikke tid til nå ;D

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
...
Aj, aj det må undersøkes............ er de stavlimte ??
Jepp de er stavlimte.

mvh
KJ

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Så da blir det Ikea for benkeplater, Biltema for 6-8 justerbare rør og Maxbo for noen Leca blokker......... så teoretisk sett skulle nytt rack være på plass i morgen kveld hvis jeg ikke må tjene noen penger i morgen da............. huff nei..... arbeide har jeg ikke tid til nå ;D
Mens du er innom IKEA så tar du med deg treolje og en neve pensler.

mvh
KJ

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.822
Sted
Torget vurderinger
39
KJ skrev:
Rudi skrev:
Mens du er innom IKEA så tar du med deg treolje og en neve pensler.

mvh
KJ

Treolje er et must ?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
...
Treolje er et must ?
Benkeplatene er i utgangspunktet satt inn med noe olje eller voks, men «dybden» og finishen i treverket tar seg opp flere hakk med seriøs finpuss og så mye treolje som treverket er i stand til å absorbere.

mvh
KJ

Topp Bunn