Hvorfor 40 mm tykke?Rudi skrev:Verksted og lager rom befinner seg innenfor langveggen til venstre, er forøvrig panel/plank i alle innervegger, men seff mur på utsiden på veggen rett frem og på høyre side av rommet, bakveggen er også i "plank".
Det første jeg nok skal gå i gang med nå er rack, kunne man nå bare komme over noen stavlimte plater i minst 40 mm tykkelse nå som ikke kostet en dullion så hadde mye vært gjort![]()
De trenger og være størrelsesorden ca 180 cm brede ca 60-65 cm dype og minst 40 mm tykke.
Så at Bahaus hadde noen kjøkkenplater på nesten 4m lengde som i 40 mm koster fra 5000.- og oppover............ hadde vel egentlig håpet og finnne noen brukbare plater noe rimeligere enn det.......... noen med et tipps eller to ??
Dersom du klarer deg med 38 mm tykke plater, så har IKEA benkeplater i eik, bøk eller bjørk i 186x62 til en bagatell av 945 kr pr stk.
EDIT: Til inspirasjon legger jeg ved et bilde av husalteret mitt. Stereobenken er laget av 3 stk benkeplater i eik med målene 126X50X2,7 (BDH) - en variasjon over temaet FlexyRack med IKEA Capita skapbein til å skjule 10mm gjengestenger. DobbeltEdit: I ettertid har jeg nå redusert avstanden mellom benkeplatene med kortere skapbein.
mvh
KJ
Vedlegg
-
80.2 KB Visninger: 286