Nytt Springsteen-album

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei!

Så dette!
Hadde venta meg et nytt E-street album, slik det ble "lovet" i høst, men disse planene ser ut til å ha havna på is... ???
Men, men... Kan uansett bli en spennende utgivelse! :)

MVH Jarle

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Samme her. Spent på om innspillingen gir en følelse av å "være tilstede..."

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.873
Torget vurderinger
28
Har ikke funnet noe info om produsenten ennå. Plate er visst nok spilt inn hjemme hos Sjefen, så er vi heldige får vi noe mer "være der"-fornemmelse enn hva Brendan O'Brian har klart å frembringe. (Jeg synes ikke produksjonen har vært særlig bra på de siste Springsteen-platene).

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
(Jeg synes ikke produksjonen har vært særlig bra på de siste Springsteen-platene).
Tiltredes. Det er liksom noe uforløst over både The Rising og Devils & Dust, jeg blir sittende litt ytterst på stolkanten og anstrenge meg for å få med de små detaljene. Men det kan jo være pga anlegget, og at jeg ikke har disse albumene på vinyl :-/ ?

B

bamsemann

Gjest
Prøv the ghost of tom joad, den har ganske bra lyd...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.873
Torget vurderinger
28
Prøv the ghost of tom joad, den har ganske bra lyd...
Den har vi nok prøvd ja, og lydmessig synes jeg dette er det beste Springsteen har levert. Vinylutgaven har veldig god lyd. (Vinylutgaven av D&D er også noe bedre enn cd-utgaven synes jeg).

Ser at første konsert-dato er lagt ut. New Orleans Jazz Festival, Springsteen med The Seeger Sessions Band.

Kan det at det ikke er opplyst om produsenten, og at platen er spilt inn hjemme hos Springsteen, tyde på en tilbaketrukket produsentrolle? Eller at Bruce selv har tatt rollen tilbake? Eventuelt at Landau igjen er i stolen?

Uansett, gleder meg. Skal visstnok komme på LP og Dualdisc (og cd selvsagt).

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Ghost of Tom Joad er bra, veldig tørr og presis. Denne må nok anskaffes på vinyl, ja.
Ellers mener jeg Tracks og 18 tracks representerer (foreløpig) Springsteens høydepunkter rent lydmessig. Særlig cd4 på Tracks, og The Fever og The promise fra 18 tracks. Begge utgivelsene er produsert av Plotkin/Springsteen...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.873
Torget vurderinger
28
18 tracks på vinyl er heller ikke dum nei. Forøvrig enig. Ellers er kansjke ikke Live in NY helt verst heller (denne må jeg innrømme jeg stort sett spiller på DVD).

Topp Bunn