|
Nja, albumene var så som så. De kom seg aldri etter at gitaristen, Dave Mustaine sluttet.Dazed skrev:Metallica?
Det var et kult metalband som het det en gang. De ga ut fire bra skiver på åttitallet.![]()
Ja. "Sluttet".Kim skrev:Nja, albumene var så som så. De kom seg aldri etter at gitaristen, Dave Mustaine sluttet.Dazed skrev:Metallica?
Det var et kult metalband som het det en gang. De ga ut fire bra skiver på åttitallet.![]()
Folk er de værste!Dazed skrev:Ja. "Sluttet".Kim skrev:Nja, albumene var så som så. De kom seg aldri etter at gitaristen, Dave Mustaine sluttet.Dazed skrev:Metallica?
Mustaine var nå med på ett av dem, da, og takket være at han fikk sparken, finnes det ett band til vi kan like. ...Som hang litt etter (imho) i starten, men har stått seg bedre de senere årene, mens Hetfield & Co har spilt country-rock, liksom-hardcore, etc.
Jeg mener fremdeles at de fire første Metallica-albumene står som hamret i stein, som innovative og retningsgivende for hele speed/thrash metal-sjangeren. Fantastisk mix av SWOBHM og litt punk. ...Og så er det noen som mener at musikken fra åttitallet er dårlig! Folk, ass! :![]()
Hjemme hos meg låter den faktisk ikke så aller værst.Dazed skrev:Death magnetic er faktisk et skritt i riktig retning igjen, men så var det den der "Loudness War"-tingen, da. Lurer på åssen den låter på vinyl.
Lovende å høre. Får kanskje kjøpe den, da.emotikon skrev:Hjemme hos meg låter den faktisk ikke så aller værst.Dazed skrev:Death magnetic er faktisk et skritt i riktig retning igjen, men så var det den der "Loudness War"-tingen, da. Lurer på åssen den låter på vinyl.
Jeg har den store boksen. Litt kjedelig å bytte side etter to låter - men Metallica er vel ikke de jeg hører mest på heller.
Det er jo garantert ikke fra plata. Det er en gammel Lou Reed-låt de spilte sammen med han live en eller annen gang.sirant skrev:den "smakebiten" var ihvertfall elendig.
Mente bare å bringe på bane noe som var relevant.Brasse skrev:Nei, dette er Metallica.
Se det ja, det visste jeg ikke. Syns uansett den fremførelsen gjør fristelsen for plata noe større.Dazed skrev:Det er jo garantert ikke fra plata. Det er en gammel Lou Reed-låt de spilte sammen med han live en eller annen gang.sirant skrev:den "smakebiten" var ihvertfall elendig.
Det skal jeg ikke nekte for, men det gjør de i likhet med mange andre band som har mistet "det" i studio.nb skrev:Metallica spiller i det minste fortsatt noen heidundrandes konserter.
Kanskje de burde begrense seg til å turnere med eksisterende materiale og la være å prøve å finne på noe nytt, men da blir man også fort regnet som en parodi. Ikke enkelt dette her.baluba skrev:Det skal jeg ikke nekte for, men det gjør de i likhet med mange andre band som har mistet "det" i studio.
Dessverre gjør de ikke det heller.nb skrev:Metallica spiller i det minste fortsatt noen heidundrandes konserter.
De gjorde det i alle fall de siste fem gangene jeg har sett de. Jeg så også Megadeth og Slayer i Oslo, nådde ikke Metallica til knærne som live-band i mine ører, men dersom er sikkert meningene delte.Geir Kristiansen skrev:Dessverre gjør de ikke det heller.
Ikke mye å si på det du skriver her. Det er faktisk mulig å eldes med stil, selv om man til slutt ender som en liten parodi på seg selv. Det er slike som får en form for kult-stempel på tross av sin popularitet. Jeg opplever det slik at Metallica har brent den broen der.nb skrev:Kanskje de burde begrense seg til å turnere med eksisterende materiale og la være å prøve å finne på noe nytt, men da blir man også fort regnet som en parodi. Ikke enkelt dette her.baluba skrev:Det skal jeg ikke nekte for, men det gjør de i likhet med mange andre band som har mistet "det" i studio.
Eller kanskje bare gå på kurs hos band som AC/DC, Judas Priest og Iron Maiden: If it ain't broken, don't fix it. Det er faktisk helt kurant å gi ut noenlunde den samme musikken i 30-40 år bare den er kul nok i utgangspunktet.