Nytt Mark Knopfler album på vei...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.403
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Slenger meg på Finn M og RoDa sine tanker om denne skiva, flott musikalsk og uten de store (lange) skrumspring på gitaren, men vi vet han kan.. ;D ;D

JaLa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    6
    Karma skrev:
    Har lyttet til smakebiter fra denne plata på iTunes. Lenge siden jeg ble så skuffet.
    Har gledet meg i mange måneder til denne plata, kun for å oppdage at han kjører på repeat. Ingen fornyelse i det hele tatt.
    Hva er det du savner, basert på vurderingen av 30-sekunders-klippene på iTunes? Det meste vil jeg tro! Disse klippene er ikke representative for albumet i det hele tatt. Hvordan skal man kunne få noe forhold til en sang hvor det kun er hentet ut 30 sekunder midt inni? Man mister jo stemning, tekst, oppbygning og alt! Hadde jeg vært artist hadde jeg revet meg i håret hvis noen vurderte sangene jeg hadde jobbet med i mange måneder ut i fra noen små klipp som dette.

Jeg anbefaler deg, som faktisk gledet deg til utgivelsen, å gi det en skikkelig sjanse. Har du Spotify finner du hele albumet der... :)

Macci

Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Antall liker
    0
    For en fantastisk kjedelig og skuffende utgivelse fra denne formidable artisten, som har så mange gullkorn av sanger. Denne siste var da direkte elendig i mine ører, spiller ingen rolle om tekster eventuelt er bra, dette var svært uengasjerende.

R

RoDa

Gjest
    gismo skrev:
    Slenger meg på Finn M og RoDa sine tanker om denne skiva, flott musikalsk og uten de store (lange) skrumspring på gitaren, men vi vet han kan.. ;D ;D
    Har faktisk ikkje kjøpt den ennå.... :-[

Men jeg blir litt forundret over folk som det ser ut som venter seg noe spell nytt og helt utypisk MK når de kjøper en ny plate med han??
    Jeg, som liker låter fra gitaren og stemmen og musikken til gubben blir sjelden skuffet.
    Men KTGC har fått lite spilletid her hjemme det skal jeg innrømme.

Nå i kveld er det TRPD som snurrer, selv om det beste på den plata er live'n som fulgte med.
    Versjonen av BIA på den er HERRLIG!

Skal ikke krangle på smak, men forstår jo at Egon som det snakkes om ikke liker sånn her bestefarmusikk.
    Gud forby, det kan jo hende han da hadde forstått at grunnen til håret i ørene, de grå hår og den tynne manken skyldes alder.
    Det er lov å bli voksen. ;)

"The freaks will stay together" synger Mark her nå... Hvem av oss er det? ;D

Go kvæll, Mark or no Mark

R

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    "The freaks will stay together" synger Mark her nå... Hvem av oss er det? ;D
    Hehe. Freaks of Hi-Fi. Det er oss det. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått hørt plata!

kentri

Medlem
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    1
    HoJ skrev:
    Ja, flott for alle dere som liker'n, personlig så synes jeg det er rart, alle jeg kjenner liker han, mens jeg synes det er tamt og velidg mye likt.. Hm.. Gi meg et tips på ET album som er et "must" av han så skal jeg få tak i den å prøve å sette meg inn i det.
    Må bare svare på denne.. :)

Kjøp deg ei DVD-plate med MK - A night in London, skru opp lyd, sett deg godt tilbake i godstolen med et glass god cognac, og nyt hele det påfølgende! Her har du alt av briljering med gitar, sekkepipe, fiolin, bass og et merkelig strenginstrument som låter helt fortreffelig! Uten sammenligninger den beste livekonserten på DVD jeg noen sinne har hørt :)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    JaLa skrev:
    Karma skrev:
    Har lyttet til smakebiter fra denne plata på iTunes. Lenge siden jeg ble så skuffet.
    Har gledet meg i mange måneder til denne plata, kun for å oppdage at han kjører på repeat. Ingen fornyelse i det hele tatt.
    Hva er det du savner, basert på vurderingen av 30-sekunders-klippene på iTunes? Det meste vil jeg tro! Disse klippene er ikke representative for albumet i det hele tatt. Hvordan skal man kunne få noe forhold til en sang hvor det kun er hentet ut 30 sekunder midt inni? Man mister jo stemning, tekst, oppbygning og alt! Hadde jeg vært artist hadde jeg revet meg i håret hvis noen vurderte sangene jeg hadde jobbet med i mange måneder ut i fra noen små klipp som dette.

Jeg anbefaler deg, som faktisk gledet deg til utgivelsen, å gi det en skikkelig sjanse. Har du Spotify finner du hele albumet der... :)
    Har lyttet mer, men står ved kritikken.
    Eneste melodi som gir meg den virkelig gode følelse er "Cleaning my gun".

R

RoDa

Gjest
    Flott plate med god Mark-stemning. :)
    Dette er musikk til å kose seg med.

Platen vokser med repetisjon, og det er et godt tegn.
    Enig med Karma at 6ern er en godlåt, men det synes jeg flere av dem er også.

Mvh
    Mark Rolfler

Lexluthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Flott plate med god Mark-stemning. :)
    Dette er musikk til å kose seg med.
    med repetisjon, og det er et godt tegn.
    Enig at dette er kosemusikk, men lyden og perspektivet skuffer. Veldig studiomikset uten rom og akustikk. Ingen stor hifi-perle dette men den passer på lavt volum i de sene nattetimer. Av en eller annen merkelig grunn minner den meg om 'Songs from the Capeman' av P. Simon, men det skyldes vel fortellerstilen i sangene mer en rytmeseksjonen. I det store og hele ville jeg (lunkent) anbefale platen som kommer til å høres gjennom mange ganger.... men neste gang Mark - gi oss en gitarplate...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn