Nytt LP12 subchassi

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
...hmmm, og det er tilfeldigvis akkurat det Linn tilbyr nå, for den beskjedne sum av £5k  :D

Mvh Vidar P
Ikke syt, det gjelder alle som pr. i dag har en "full-spec'd LP12". Om et par uker er den plutselig blitt "entry-level". C'est la vie.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Uff og uff... dette blir dyrt. Ny NAP300 på gang, nye Chord Signature-kabler, en stabel med ekstra Fraim... nei og nei. Linn kunne ikke ha funnet et dårligere tidspunkt.

Men; jeg er glad for at de ikke lar LP12 stå stille ift konkurransen; og at eiere gis en mulighet til å forbedre. Det er jo såklart dyrt, men ift konkurransen i prisklassen så skulle det ikke forbause meg om Linn nok en gang har noe på gang lydmessig som vil gi andre noe å tenke på, slik de har gjort i over 30 år.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Synes spesielt Keel er interessant. Skulle gjerne ha hørt forskjellen på Keel og Cirkus med ellers likt oppsett. De som har hørt Keel og Ekos SE til nå har bare hørt dem sammen og da er det klin umulig å si hva de bidrar med hver for seg.

B

break_out

Gjest
Dette blir dyrt ja.. Hva inneholder egentlig denne keel pakka? Er det nytt lager og innerplate også eller bare selve plata?
Etter prisen så må det vel være en full oppgradering...

Synes spesielt Keel er interessant. Skulle gjerne ha hørt forskjellen på Keel og Cirkus med ellers likt oppsett. De som har hørt Keel og Ekos SE til nå har bare hørt dem sammen og da er det klin umulig å si hva de bidrar med hver for seg.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Dette blir dyrt ja.. Hva inneholder egentlig denne keel pakka? Er det nytt lager og innerplate også eller bare selve plata?
Etter prisen så må det vel være en full oppgradering...
Det er bare aluminiumsplata...lager og innertallerken må du ha selv, eller evt. kjøpe nytt. Dyr kilopris på den alu-plata, ja :-/

B

break_out

Gjest
Noen som kjenner en som jobber med avanserte fresemaskiner.. Aluminium er det jo nokk av på berget:).

Blir ikke lenge før det finnes et DIY program (for cnc maskin eller hva det heter) for denne karen..

Men kjenner jeg Linn rett så er det vel en spesial utenomjordisk legering det er laget av.. Som bare de kan produserer i et hemmelig rom i kjelleren..

Det er bare aluminiumsplata...lager og innertallerken må du ha selv, eller evt. kjøpe nytt. Dyr kilopris på den alu-plata, ja  :-/

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Når det gjeld "kopiar", er det vel AR-spelaren som er stamfaren til det meste av flytande opphengde, beltedrivne spelarar frametter...
?.... hva har AR med Keel, Trampolin II og Ekos SE å gjøre??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
?.... hva har AR med Keel, Trampolin II og Ekos SE å gjøre??
Omtrent like mye som at min nye bil er en kopi av Daimlers bil.. da den også har 4 hjul og ratt. :D

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Stamfaren....akkurat som "Lucy" er stammora di....
Stamfar? Lucy who?? Det er ikke før imårra akkeviten skal drekkes, Arve........... ;)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Ja!?
Du har vel høyrt om Lucy?
Eneste Lucy jeg har hørt om er i himmelen med diamanter....og ja, Lucy Smith. Ellers så har vi jo Suzy Creamcheese, men hun er vel neppe stammoren til noen jeg kjenner.

Eller er det henne du tenker på: LUCY'S SEDUCTION OF A BORED VIOLINIST

FZ demonstrates the vacuum cleaner on Miss Lucy ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Lucy vart funnen i 1974 i Etiopia, og reknas for å vere "the missing link" mellom våre tre-klatrande forfedre og det oppreiste mennesket.

http://www.sunysb.edu/research/milestones1/page11/page11.html

LP12 derimot, er nok Cro Mangon....om enn fyrsteutgåva ikkje kan reknast mellom det ypperste. Men med oppgraderingar skulle absolutt denne etter kvart tilårskomne representanten for vinylavspelarar absolutt vere i stand til å kunne delta i ein fornuftig samanlikning med det som du kan kalle moderne nyvinningar.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Lucy vart funnen i 1974 i Etiopia...
...året etter at Linn så dagens lys i Skottland. Hun er nå 33 1/3 år og i sin beste alder :)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har nå fått høre prisene på Keel og Ekos SE.

Keel: ca. 19.500,-.
Ekos SE: ca. 35.000,-.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Sikker på det? Har sett en prisliste i England hvor Keel koster 1950 pund. Det blir en del mer.

Hvor har du prisene fra?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Sikker på det? Har sett en prisliste i England hvor Keel koster 1950 pund. Det blir en del mer.

Hvor har du prisene fra?
De har jeg fra Kontrapunkt.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Ja, ja, det kunne vært verre :p

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Soga om kjølen fortsetter:

After being informed by Linn products that the prices were now final, Linn products contacted us today to remove the prices from our website?..

Most strange?..

http://www.soundgallery.co.uk/lp12news.html

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Denne stusset jeg på...

Etter å ha prøvd flere DL304 i flere Linn-armer (inkl Ekos) måtte jeg bare gi opp. Denne pu'en døde totalt i Linn-armer! Den låt flatt, uengasjerende og livløs.. mens den i andre armer jeg har hatt låt veldig levende, åpent og fargerikt.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jeg har nå fått høre prisene på Keel og Ekos SE.

Keel: ca. 19.500,-.
Ekos SE: ca. 35.000,-.
Hvor er de asiatiske kopister når vi virkelig trenger dem?
De kunne laget subchassiet til kvart pris og likevel tjent grovt.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Her er en som har lekt seg med CAD:

http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_pic.php?pic_id=3751/img]

[img]http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_pic.php?pic_id=3750

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Torget vurderinger
0
Denne stusset jeg på...

Etter å ha prøvd flere DL304 i flere Linn-armer (inkl Ekos) måtte jeg bare gi opp. Denne pu'en døde totalt i Linn-armer! Den låt flatt, uengasjerende og livløs.. mens den i andre armer jeg har hatt låt veldig levende, åpent og fargerikt.

Mvh Vidar P
Har akkurat same erfaringa. Men har du fått til 103?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har akkurat same erfaringa. Men har du fått til 103?
103 får jeg ikke til uansett... :D Synes det er en beint frem håpløst utdatert pu for å være helt ærlig. Men det er nå min smak.

Mvh Vidar P

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Torget vurderinger
0
Eg er veldig glad i dei fleste 103ar. Hadde ei D-utgåve frå ca 1978 som var grå, og hadde den finaste klangbalansa eg har høyrt i anstendig prisklasse. R-utgåva har eg ikkje fått høyre, men standard og S høyrest litt svulstige ut, men svært musikalske.
Du er kanskje ein perspektiv-freak? Då veit eg ingen Denon som kan hjelpe deg......
(om så er, bør du høyre FR 201-pickup. Høyrest ganske daft ut i det meste av pickuparmar, men har perspektiveigenskapar som er nesten usannsynleg gode)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
4
Du er kanskje ein perspektiv-freak? Då veit eg ingen Denon som kan hjelpe deg......
(om så er, bør du høyre FR 201-pickup. Høyrest ganske daft ut i det meste av pickuparmar, men har perspektiveigenskapar som er nesten usannsynleg gode)
Har fått med meg at Vidar P spiller på naim-utstyr. Da er han neppe interessert i daffe ting med godt perspektiv ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er helt riktig FZ; perspektiv-freak er vel omtrent så langt fra sannheten som det kan bli :)

Daffe ting med masse perspektiv er for damer. Når det så er sagt, så syntes jeg Denon S1 hadde godt perspektiv... så de fins Arve, Denon'ene med godt perspektiv :)

Mvh Vidar P

Topp Bunn