NYTT KT88 rør.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Hei.

Lyst å prøve nye kt88 rør.

Hva er best?

må ikke vere for dyrt.

Anlegg, se under i signatur.

(tråden på feil plass? bare å flytte til riktig plass ;) )

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
115
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Tidligere byttet jeg fra originale til Svetlana winged -c- kjøpt hos Motron på et par mc275 jeg hadde. På disse forsterkerene var det ihvertfall et klart løft i lydbildet.

Mvh Gjert

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
GjeEsp skrev:
Tidligere byttet jeg fra originale til Svetlana winged -c- kjøpt hos Motron på et par mc275 jeg hadde. På disse forsterkerene var det ihvertfall et klart løft i lydbildet.

Mvh Gjert
Hvordan spiller dei mot dei orginale kina kt88?
hørt dei skal vere bra og sånt..
Har du en link til bilde av dei, så eg evnt ikke kjøper feil eller falske vis eg går for dei?

FatmanFlump skrev:
Hvordan spiller disse da mot mine orginale kinarør?

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
115
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Nå er vel ikke de originale mcIntosh rørene kina-rør, såvidt jeg vet (correct me if i`m wrong), men det jeg opplevde ved bytte til winged -c- var at de strammet opp lydbildet endel. Fikk noe mer definert bass samt at mellomtonen trådte litt klarere frem. Dette er jo høyst subjektivt og slik jeg oppfattet det (med forbehold siden det er en stund siden og lytteminnet er kort).

Du er sikkert klar over det, men det kan være ganske mye å hente på å skifte ut smårørene også. Flere mener at det gjør mer med lyden enn å skifte effektrørene.

Har dessverre ikke noe godt bilde av rørene, men handler du hos Motron blir du garantert ikke lurt ihvertfall :)

Mvh Gjert

Rasofiel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2007
Antall liker
0
Hei ,
så vidt jeg vet er McIntosh forsterkerne utstyrt med enten
Svetlana rør ( S - type , ikke "winged C" ) eller Sovtek .
Altså russiske rør med godt rykte . Jeg har prøvd begge typene
i mine mc-275 og hører ikke forskjell !
Jeg har også prøvd Svetlana 6550 wc og synes også det er gode rør .
Det er nok mer å hente på 12at7 og 12ax7 røra på McIntosh 275 i alle fall .

Nils

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
GjeEsp skrev:
Nå er vel ikke de originale mcIntosh rørene kina-rør, såvidt jeg vet (correct me if i`m wrong), men det jeg opplevde ved bytte til winged -c- var at de strammet opp lydbildet endel. Fikk noe mer definert bass samt at mellomtonen trådte litt klarere frem. Dette er jo høyst subjektivt og slik jeg oppfattet det (med forbehold siden det er en stund siden og lytteminnet er kort).

Du er sikkert klar over det, men det kan være ganske mye å hente på å skifte ut smårørene også. Flere mener at det gjør mer med lyden enn å skifte effektrørene.

Har dessverre ikke noe godt bilde av rørene, men handler du hos Motron blir du garantert ikke lurt ihvertfall :)

Mvh Gjert
Ja smårør holder vi på med, nett nå står min kombi i den og spiller flott. Bestilt noen nye, dei i mitten på MAen.

http://www.kongarne.com/maforum/index.php?t=msg&th=474&start=0&S=ed933a05bf0494387dfa8627379be2c5

Må jo prøve det og.. GE røra har eg.

Når du opplevde eit løft på din McIntosh, så bør det jo bli bedre hos meg og, vil eg tru :)
Ja Motron blir jo sikrere.. dyrt for 4 stk?

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
såvidt jeg vet så kommer enkelte av mc modellene med svetlana wingded c orginallt, min gjorde det ihvertfall, vet også at 275 kom med sovtek produserte kt88 men det har vært snakk om at det er endret til svetalana også, smårørene derimot er vel kina rør

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Rasofiel skrev:
Hei ,
så vidt jeg vet er McIntosh forsterkerne utstyrt med enten
Svetlana rør ( S - type , ikke "winged C" ) eller Sovtek .
Altså russiske rør med godt rykte . Jeg har prøvd begge typene
i mine mc-275 og hører ikke forskjell !
Jeg har også prøvd Svetlana 6550 wc og synes også det er gode rør .
Det er nok mer å hente på 12at7 og 12ax7 røra på McIntosh 275 i alle fall .

Nils
Veit du om evnt link til noen som er ekte med bra bilder?

Rasofiel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2007
Antall liker
0
Jeg kan ikke dette med linking , men hvis du søker på
Upgrade Audio har de både Svetlana og Electro Harmonix
til 280 kr stykket , nyproduserte Gold Lion til 480 kr .
Tror også de har 6550 rør , som er kompatible .
Jeg synes selv 6550-røra er gode i mellomtonen !

Nils

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
Svetlana S og Sovtek er vel identiske så vidt jeg vet. Dersom det er Electroharmonix-rør man skal ha er vel Gold-Lion det ypperste. De SED-rørene jeg foreslo skal være samme som de Winged C Svetlanaene som ble nevnt ovenfor. Men det kan være en idé å skrive mail til tubedepot før man bestiller dem i tilfelle de ikke tåler ampen din. De skal visst være rør med skjønnhetsfeil. Kanskje best å legge ut de ekstra dinarene for Motron-rør og få ham til å stille biasen i samme slengen. For å tweake deg inn i himmelen er smårør veien,men det nytter ikke hvis man ikke har et godt fundament i effektrørene.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
FatmanFlump skrev:
Svetlana S og Sovtek er vel identiske så vidt jeg vet. Dersom det er Electroharmonix-rør man skal ha er vel Gold-Lion det ypperste. De SED-rørene jeg foreslo skal være samme som de Winged C Svetlanaene som ble nevnt ovenfor. Men det kan være en idé å skrive mail til tubedepot før man bestiller dem i tilfelle de ikke tåler ampen din. De skal visst være rør med skjønnhetsfeil. Kanskje best å legge ut de ekstra dinarene for Motron-rør og få ham til å stille biasen i samme slengen. For å tweake deg inn i himmelen er smårør veien,men det nytter ikke hvis man ikke har et godt fundament i effektrørene.
Spot on! Slik er det bare, smårør for tweak, men greit med et godt fundament.. :)

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.587
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Svetlana SED Winged C St.Petersburg finner du f.eks. her:
http://thetubestore.com/svetlanakt88.html

Du ser på bildet av røret "Winged C" logoen på rørglasset. Men, uansett, jeg ville betalt et par kr. ekstra hos Motron. God matching og garanti.

Men... "Grom-røret" er nok NOS GEC KT88. Solgt under både Genalex, Gold Lion og Mullard label. Men alle var produsert av Marconi-Osram Valve Company. Gold Lion nevnt her må ikke forveksles med "ny-produksjon" :)

Men, det må da finnes "ekspertise" på dette andre forumet (eller her?) på å "tweake" om Music Angel´n til å bruke 6L6 (5881) og/eller KT66 varianter. Spesielt innenfor 6L6 så fines det noen særdeles gode NOS rør til fortsatt overkommelige priser.
Skal f.eks. på Posten i dag og hente et sett matchede 6n3cE rør som skal testes i min Leben.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
ptb skrev:
Svetlana SED Winged C St.Petersburg finner du f.eks. her:
http://thetubestore.com/svetlanakt88.html

Du ser på bildet av røret "Winged C" logoen på rørglasset. Men, uansett, jeg ville betalt et par kr. ekstra hos Motron. God matching og garanti.

Men... "Grom-røret" er nok NOS GEC KT88. Solgt under både Genalex, Gold Lion og Mullard label. Men alle var produsert av Marconi-Osram Valve Company. Gold Lion nevnt her må ikke forveksles med "ny-produksjon" :)

Men, det må da finnes "ekspertise" på dette andre forumet (eller her?) på å "tweake" om Music Angel´n til å bruke 6L6 (5881) og/eller KT66 varianter. Spesielt innenfor 6L6 så fines det noen særdeles gode NOS rør til fortsatt overkommelige priser.
Skal f.eks. på Posten i dag og hente et sett matchede 6n3cE rør som skal testes i min Leben.
Joda, litt, men går mest i smårør der. Og fått tips der og om svetlana men alltid greit å se om flertallet liker dei, då det er større sjangs at eg og likar da.
KT66 var og så vitt nemt, men utrulig lite snakk om utgangsrør.
Takk for svar folkens. ;)

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.587
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
lovemusikk skrev:
Veit du om evnt link til noen som er ekte med bra bilder?
Her er bilde av Svetlana Winged-C St.Petersburg KT 88

Vedlegg

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.587
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Og her er bilde som også viser esken. Røret til høyre er det tidligere nevnte 6n3cE (6p3sE).

Vedlegg

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
ptb skrev:
Og her er bilde som også viser esken. Røret til høyre er det tidligere nevnte 6n3cE (6p3sE).
Takk for bilder, då er da vel egentlig å bare bestille.. men får vel vente til neste mnd. Får en syyyyk strømrekning her..kan det skyldes at anlegget står på ofte eller er det fordi vestlandet (nordhordland) har ligget på 7-15 minus frem til jul? ;)

Topp Bunn