Nytt innkjøp av rca kabler...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei ,jeg skal bytte ut noe rca kabler her, til noe som er bedre enn de jeg har...

Har hørt på både ww eclipse og eclipse silver...der sistnevnte klart spiller best (mere liv i musikken)

For å ikke gå skoa av meg....igjen :eek: har tenkt å vurdere dette nøye...

Jeg fundrerer på disse merkene:

Transparent audio

Wireworld

Van den hul

audioqest

Whistler audio

maxpris pr sett dual mono er 4000,- gjerne billigere , kablene må ikke være hissige i toppen...

Så er spm , er det noen som har sammenliknet ww eclipse silver mot noe av de andre merkene , mht til hiisighet finner jeg silver veldig fin..jeg skal ha 5 sett på sikt , og hvis det låter best er like kabler å foretrekke (om man ikke må krydre hit eller dit vel å merke....feks vdh....noen som har hørt?

Wisthler : noen som har sammenliknet disse med ww silver eclipse.?......jeg har hittil ikke trua på at dyrest låter best heller , emn feks wistler er vel ikke den enkleste å låne med seg hjem (forhandler)? eller kun direkte salg kanskje?

Har audioqest jaguar nå , denne oppfattes som litt lys kontra ww silver eclipse....for så vidt...

Jeg har tenkt tanken på å deponere på vdh hos klubben , derfor er det av interesse om noen har hørt disse , for å finne ut hvilken jeg skal ta med?.....

ett site + er at kablen som blir valgt kan leveres i 1,5 meters lengde...(der faller i allefall whistler ut)...

Mvh Espen

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Om du gidder;

Finn igjen kabeltråden "Mother of interconnects" og lag deg slike.

De kommer på rundt 4K for et sett på 1,5m med strømper, plugger etc.

Det er lite sannsynlig at du noen sinne kommer til å se etter andre kabler.

Det settet jeg har, er lengdemessig tilpasset mitt oppsett, og uerstattelig på kort sikt. Derfor ikke til utlån.

Etterhvert skal jeg lage et par sett til, og da skal vi ikke se bort i fra at jeg tar sjansen på å la disse kablene testes mot de som måtte tørre....

og "for the record" disse kablene blir ikke satt i produksjon, men oppskriften er tilgjenglig for alle som heller bruker en to-tre timer på kjøkkenbenken eller verkstedet, enn å bla opp + kr 100.000,- til Nodost eller Jorma 8)

Om du ikke har oppskriften, så er det som følger;

En leder består av
*Duelund glødet flatsølv i bommull/linolje.
*Omspunnet at en tynn flerleder i sølv av Litz type.
(Du trenger altså to slike sett per kanal for + og Jord.

På + siden i enden av signalretningen sitter et "Bybee small slipstream silver" filter (dette tror jeg har gått ut, så du kan bruke "Gold" i stedet)

PLuggene jeg bruker er Eichmann silver bullets.

For utseendets skyld kan du gjerne vikle litt bommull under nylonvebbingen du trekker strømpen med, men dette er opp til den som skal bruke det.

Nest gang skal jeg trekke dobbel kobberskjerm over, for kablene er litt følsomme for strålestøy fra dimmere osv. Ellers den desidert beste kabel jeg noensinne har hørt, og som til de grader kledde av Synergistic kablene mine, at jeg ble helt målløs.

Dette ER kanskje "the Mother of interconnects" ;)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.913
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei Espen
Har ett sett Van den hul D102 mklll hybrid
her, som du kan prøve kun 0.6m.
Ellers er nog Vdh The first ultimate
en kabel du borde prøvd, Google litt på den.

Mvh Roger

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Har du vurdert Oblivion Technology, spør Arild etter et tilbud.

Håvard

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Haavard det psrenger budsjettet så det holder........vurderer nå å ta en og en kabel fremover med ww silver , de kan jeg få ferdig innbrent fra forhandler , og til en ok pris....sannsynlig at det kan dukke opp flere par på børsen er jo tilstede...samtidig er denne til en pris jeg kan betale , og den låter flott her hos meg , kommer til å begynne med ett sett på blokkene, for så å få platespillerkomboen oppe å gå med denne kablen....nja jeg tror det blir sånn.....kunne godt laget en kabel ala duelundgreier som over her...men da må jeg se den ferdig først, samt få vist hvordan jeg går frem....det hadde vært spennende..

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Har ikke fått de enda pga. lang leveringstid, men jeg har bestillt meg Acrolink 6N-A2400 II.
http://www.lotusgroupusa.com/6N-A2400II.htm
De kostet 3500,-
Acrolink har jo fått veldig bra tester og skal vist gjøre hele fremstillingsprosessen selv eller i sammarbeid med mitsubishi.
De leverer kabler bla. til den Japanske romfartsindustrien :?:
Jeg kan legge ut noen bilder og poste noen ord når jeg får kablene.

Topp Bunn