Nytt høyttaleragentur - for hele Norden: AlsyVox Fulltone magnetostat/båndhøyttaler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PM Audio er nå nordisk distributør for AlsyVox ( Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island )

Fulltone push / pull magnetostat / bånd høyttalere som formidler fullt og helt fra oppgitt nederste frekvens ( 18Hz, 20Hz, 22Hz, 25Hz - avhengig av modell )

Vi søker seriøse forhandlere i hele Norden

We seek serious dealers in Norway, Sweden, Denmark, Finland and Island )

4 hovedmodeller der et par av disse kan oppgraderes med evt eksternt delefilter og ekstra basspaneler

TINTORETTO ( romstørrelse fra ca 15m2 til ca 50m2 ) kr 695 000,00
    BOTTICELLI ( romstørrelse fra ca 25m2 til ca 100m2 ) kr 895 000,00
    BOTTICELLI X ( romstørrelse fra ca 25m2 til ca 100m2 ) kr 1 280 000,00
    CARAVAGGIO SINGLE ( romstørrelse fra ca 25m2 til ca 80m2 ) kr 1 740 000,00
    CARAVAGGIO FULL ( Romstørrelse fra ca 50m2 til ca 150m2 ) kr 2 765 000,00
    MICHELANGELO ( romstørrelse fra ca 90m2 til ca 400m2 ) kr 3 690 000,00

Vi har tatt inn BOTTICELLI til demo pr nå og vi er klar til å kjøre demo på disse fra og med nå

For videre info om alle modeller: https://butikk.pmaudio.no//butikk/hoyttalere-og-tilbehor/gulvstaende-hoyttalere

For kontakt:
    e-mail: kontakt@pmaudio.no
    Tel.: +47 38 18 31 15

tintoretto.jpg
    botticelli.jpg
    caravaggio.jpg
    michelangelo.jpg
    IMG_8787.jpg

Kommentarer

pmaudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Antall liker
    414
    Hei! Paul, ser av tråden her at du jobber med å finne den optimale plasseringen. Slik er det jo med alle høytalere. Men er de kilne på dette? Trenger de mye luft rundt seg? Hva med demping? Osv. Synes det er viktig at en høytaler spiller bra i en vanlig stue. Spennede å høre hva du har kommet frem til med dette så langt! Mvh Øyvind
    Hei Hjortulf,

Jeg har levd med dipolprinsippet siden 1981 ( QUAD ESL 63 var den første ) og jeg synes det er ufattelig enkelt, praktisk og behagelig med spredningsprinsipp som utestenger mesteparten av de vanlige romutfordringene ( problemene )

Har hatt mange år med Martin Logan CLS, Forsman, Gradient sine forskjellige dipoler og Sanders Sound Systems hybride elektrostater

Når vi nå fikk inn AlsyVox så var det jo en personlig bevisst handling - hvis vi skulle strekke oss enda lenger opp til toppen av høyttalerkvalitetspyramiden så kunne det ikke bli noe annet enn dipol høyttalere igjen.

Dipol er dipol og alle har rimelig lik sprednings-karakteristikk - så nei - det er ikke større utfordringer med AlsyVox enn noen andre høyttalere

Min bevissthet rundt dette er at når vi skal begynne å jobbe med høyttalere fra 700 000 kroner og oppover - da skal hver millimeter på gulvet testes ut for å være 1000 prosent sikker på at vi presenterer det beste som vi kan i vårt litt håpløse demorom. Med håpløst demorom så mener jeg at vi har et flytende furugulv som lever sitt eget vibrasjonsliv. Spør de som har vært her når vi skal spille LP plater. Jeg må liste meg bort til racket for å unngå at stiften hopper.

Derfor har vi også vårt eget megaeffektive vibrasjonsdempeprodukt ( PM ISOLATION )som mer eller mindre kansellerer gulvets påvirkning.

Når jeg finner "the perfect spot" så skal jeg kutte meg ned gjennom furugulvet, produsere en tilpasset plattform og felle denne ned i gulvet sånn at den hviler på sponplategulvet som ligger under. Vi produserer disse plattformene på mål i en fabrikk i Italia og man kan sende oss tegning med mål og vi produserer altså etter disse målene. Viktigheten med PM ISOLATION er at begge høyttalerne får eksakt samme arbeidsforhold - og vil lyde helt likt. Dette er ikke mulig ved å sette høyttalerne rett ned på gulvet, selv om man bruker diverse "intelligente" spikes/vibrasjonsdempere.

Når dette gjøres så skal jeg ikke være i tvil om at jeg har funnet den perfekte plassering i rommet

Egentlig er ikke dette vanskelig i det hele tatt og jeg vet egentlig posisjonen fra starten av - men som sagt - dette er en jobb jeg bare MÅ gjennomføre uansett. Og litt jobb er det jo når man skal flytte på 120 kilo pr høyttaler.
    Men på dette furugulvet er det faktisk ingen problemer å skyve høyttalerne langs gulvet så det går utrolig lett.

Det er mye mer uproblematisk i en vanlig stue med dipol høyttalere som dette, siden vi snakker om kontrollert spredning. F.eks er sideveggene et ikke-eksisterende problem i motsetning til tradisjonelle høyttalere som i praksis er delvis omnidireksjonelle i sin spredningsform. Derfor kan AlsyVox stå ganske nær sidevegg.

Det eneste man skal passe på er minimumsavstand fra bakvegg og hva man har på bakveggen - og tilsvarende i motsatt ende. Store vinduer rett bak en dipolhøyttaler er ikke bra - og dette har vi. Men vi unngår problemet med å plassere høyttalerne bredt i rommet med dertil passende vinkling for så spiller de ikke rett inn i vinduene. I tillegg er det selvfølgelig diverse remedier i selve vinduene for å hindre negativ effekt fra de.

Så må man aldri sitte nær bakvegg når man lytter - noe som selvfølgelig gjelder alle typer høyttalere.

Ok - dette får være nok for nå

mvh
    Paul Mortensen

pmaudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Antall liker
    414
    Her vil jeg som skribent bare påpeke at det er en vesentlig forskjell mellom et lite, vennskapelig råd, og et lite vennskapelig råd. :)
    Sistnevnte råd gis ikke for å være hyggelig, for å si det sånn...! Når du i tillegg tilføyer at "jeg tror du skal holde deg hjemme...", tar det hele form av en trusel...!

For meg ser det dermed ut til at noen kommer til å ødelegge eller fjerne et par Forsmann-høyttalere, dersom eieren allikevel er dum nok til å reise på besøk til Nodeland... :D :D
    Du kunne ikke ha tatt mer feil Håkon :confused:
    EiK vet utmerket godt hvem undertegnede er, og begge kjenner vi den andres preferanser hva god lyd gjengivelse angår.
    Så EiKs Forsmann høyttalere står aldeles trygt hva mine kleptomane tilbøyeligheter angår.
    "I`m all in for Alsyvox" ;)

Røyke litt mindre eventyrtobakk i morgen kanskje? :rolleyes:
    Antok vel at denne uskyldige spøken om en aldri så liten kommafeil, var så absurd og åpenbar, at alle forsto det utelukkende var tøys og tull... :) Men til tross for flere smileys, ser det altså ikke sånn ut.
    Selvsagt tror jeg ikke min viltre tolkning av ditt foregående innlegg hadde noe som helst av realiteter i seg, Powerpoint.

Mvh
    Håkon Rognlien

Denne tok jeg lett!!

Har sett mye på språkprogrammet til Linda Eide i NRK - SPRÅKSJOV. Der har hun hatt oppe denne kommaplasseringsproblematikken og hvilke enorme betydninger kommaplasseringene kan føre til

Et kjempeprogram!!

mvh
    Paul

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.288
    Dipol er dipol og alle har rimelig lik sprednings-karakteristikk - så nei - det er ikke større utfordringer med AlsyVox enn noen andre høyttalere
    lol. er du seriøs

pmaudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Antall liker
    414
    Her vil jeg som skribent bare påpeke at det er en vesentlig forskjell mellom et lite, vennskapelig råd, og et lite vennskapelig råd. :)
    Sistnevnte råd gis ikke for å være hyggelig, for å si det sånn...! Når du i tillegg tilføyer at "jeg tror du skal holde deg hjemme...", tar det hele form av en trusel...!

For meg ser det dermed ut til at noen kommer til å ødelegge eller fjerne et par Forsmann-høyttalere, dersom eieren allikevel er dum nok til å reise på besøk til Nodeland... :D :D
    Du kunne ikke ha tatt mer feil Håkon :confused:
    EiK vet utmerket godt hvem undertegnede er, og begge kjenner vi den andres preferanser hva god lyd gjengivelse angår.
    Så EiKs Forsmann høyttalere står aldeles trygt hva mine kleptomane tilbøyeligheter angår.
    "I`m all in for Alsyvox" ;)

Røyke litt mindre eventyrtobakk i morgen kanskje? :rolleyes:
    Antok vel at denne uskyldige spøken om en aldri så liten kommafeil, var så absurd og åpenbar, at alle forsto det utelukkende var tøys og tull... :) Men til tross for flere smileys, ser det altså ikke sånn ut.
    Selvsagt tror jeg ikke min viltre tolkning av ditt foregående innlegg hadde noe som helst av realiteter i seg, Powerpoint.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Er i feriemodus, og lite opptatt av turkleifer og kommafeil Håkon.
    Så da "tog æ han ikke" sånn direkte. Ble vel heller litt paff.
    "My bad Håkon!"
    "No hard feelings ;)"
    Powerpoint - du må komme hit så skal vi VOKSE deg med litt AlsyVOX

mvh
    Paul

pmaudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Antall liker
    414
    lol. er du seriøs

Jeg skriver bare ut ifra egen erfaring med dipoler og tradisjonelle konstruksjoner gjennom godt og vel 55 år

Har jeg gått glipp av noe tro?

Det som evt er utfordringer med AlsyVox er at om man ønsker å velge seg ut de større modellene så må man også ha større rom. For Michelangelo anbefales det minimum 80-100m2

For Tintoretto bør man ha minimum så lite som 15m2

Botticelli som vi har i demo begynner med ca 25m2 men kan fylle et rom på 100m2

Vårt demorom med Botticelli er på ca 45m2 som ser ut til å være rimelig perfekt for disse høyttalerne

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.783

Mvh
    Håkon Rognlien
    "My bad Håkon!"
    "No hard feelings ;)"

mvh
    Paul
    Virker det mot kommafeil (vakke no komma i mitt innlegg til EiK) og skribenter?
    Jeg får i mellomtiden innhylle meg med litt elektrostat balsam :rolleyes:
    Står plutselig på døra :cool:

pmaudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Antall liker
    414

Mvh
    Håkon Rognlien
    "My bad Håkon!"
    "No hard feelings ;)"

mvh
    Paul
    Døra er alltid åpen for Powerpoint
    Kanskje du skulle komme og være med på arbeidet med den videre optimaliseringen av systemet?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.431
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    Håkon Rognlien
    "My bad Håkon!"
    "No hard feelings ;)"

mvh
    Paul
    Mot skribenter er det kun vold som virker. Rå, skruppelløs vold. Gjerne med tung hifi i stor hastighet mot kroppens svake punkter.

L

larsmartin

Gjest
    Da rakk jeg en tur innom PM audio igjen i går, og vil skryte av gjestfriheten og kunnskapen hans.
    Fikk en god runde i huset før vi lyttet til smykkene av Botticelli.
    Knall fine høyttalere, og overraskende stue vennlig i størrelse. En veldig interessant lytte opplevelse.
    Veldig glad jeg tok turen! :)

Sist redigert av en moderator:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.783

mvh
    Paul
    Mot skribenter er det kun vold som virker. Rå, skruppelløs vold. Gjerne med tung hifi i stor hastighet mot kroppens svake punkter.
    ;) det kan ordnes! Ha en god sommer bladfyk :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.013
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er interessant.
    Blir det mulig å høre AlsyVox på Hortenmessa i år?
    I tilfelle er det snakk om et trekkplaster for min del.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.783
    Ja, PM Audio får opp konstruktør Daniel Coen til Hortenmessa, og stiller med Botticelli modellen til Alsyvox skrev Paul et eller annet sted her i tråden.

comstedt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2010
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Grattis! Må nok komme og høre de en gang selv om de er noe utenfor eget budget.

Angående plassering så ordner det seg sikkert, pleier vare rimlig enkel at høre forskjell på selv små skjyssteringer viss en bruker kilder/for/sluttrinn som er riktigst bra, og enda enklere viss høyttalerne er det og... tenker dere har tenkt ut vad som skall drive dem og?

Uansett lykke til! Hygglig at dere tørr! Di fleste som selger riktig High END vil nok holde seg til det som allerede er meget kjent da det er enklere at selge uansett om det presterer mindre bra per krone eller ikke alls når samme højde.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
414
Link til alle artikler
283
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Hifimessa Horten 20-21 September 2025

Hifimessa Horten 20-21 September 2025

• 4
I år kan vi av forskjellige årsaker dessverre ikke bygge opp den sedvanlige butikken vår på messa, som vi har gjort i alle år. Ingen plater, ingen Furutech produkter etc... Men det blir en liten...
Fortsett
Bransjenyheter
Metronome: DST CD-transport / drivverk

Metronome: DST CD-transport / drivverk

• 0
Siste produkt i Digital Sharing serien, CD Transport Minimalistisk design Sammen med f.eks Metronome DSC MINI ( DA Converter ) i Digital Sharing serien får man plass til begge disse enhetene på èn...
Fortsett
Bransjenyheter
Oslo HIFI Show 22-23. mars 2025

Oslo HIFI Show 22-23. mars 2025

• 0
Så er det på tide å takke alle som var innom rommene våre på hifimessa sist helg, og TAKK til alle som ga oss supre tilbakemeldinger. Og meget hyggelig er det å treffe igjen sjeler vi er blitt...
Fortsett
Bransjenyheter
Hifimessa i Horten 05 - 06 Oktober

Hifimessa i Horten 05 - 06 Oktober

• 1
Takk for besøk på Løvøya ( demo ) og Grupperom 1 ( salg ) i helgen - og takk for alle godord på lyden vi fikk Etter et par stressende år privat greide vi endelig å gjennomføre en messehelg igjen...
Fortsett
Bransjenyheter
Solid Tech - Balance mm...

Solid Tech - Balance mm...

• 0
Vi viser nå for første gang den nyeste serien til Solid Tech, BALANCE BALANCE - serien er bygget litt på samme lest som Radius-serien, med Monostand, 2 hyllers, 3, hyllers, 4 hyllers, 5 hyllers, 6...
Fortsett
Bransjenyheter
Stockfisch-Records: DMM Dubplate

Stockfisch-Records: DMM Dubplate

• 1
En unik LP plate Denne LP platen er ikke laget av vinyl men av stål med et kopperbelegg Dette er det samme som MASTERPLATEN / MATRISEN som de trykker DMM vinylplatene av og det vil si at vi her...
Fortsett
Topp Bunn