Nytt familiemedlem.

V

villov

Gjest
Teo er søt. Flotte farger og tegninger.
Gratulerer!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Flott katt. Gratulerer! Her i huset har vi ei bittelita 10 år gammel skogkattefrøken. hun hersker med uinnskrenka makt over irsksetter'n og oss andre. Hun er en taktiker og manipulator av rang!

Hold den bare godt unna arm og pu... ;D

mvh. VilhelmW

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Hifidyr nummer en det der. Går tur med seg selv, og har ikke noe imot å ligge og kose i sweetspot! :)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Gratulerer med din fremtid som slave!
(du eier ikke en katt, den eier deg)

Arne K

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
580
Torget vurderinger
2
Gratulere med familieforøkelsen :D Skjønn liten kar,kor gammel? De rødhårede e det meir styr med,men det e det verd,mye moro ;D dem e smartere og ergo meir fanskap ::) ;D

mvh Filip

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Jøss, skulle tro det var sønnen til Thomas som regjerer her i huset. Det kan ikke være tilfelle, Thomas har vært konsulent i snart tre år.....Flott pus.
Etter at Thomas ble konsulent som 6 åring så har han vært grei, fin i pelsen og uten rifter. Sterilisering anbefales, iallefall dersom det er en utekatt.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.744
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gratulerer!

Eller som jentene her ville ha sagt med dådyr i blikket:
Ååååååh, see fiiiiiine puusen! Så sjøøøønnne ´an va !

"konsulent", den likte jeg. Godt uttrykk :)

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Ahh, en liten tøyball har funnet sitt nye hjem. Selv har jeg frøken med store øyne og spraglende pels som har som sitt livs største oppgave å plage livskiten utav eieren sin på 3dje året!

Hun er manipulerende, bortskjemt, utspekulert,sjalu, høylytt, sist men ikke minst personifisert ondskap når hun føler for det. Men sånn bortsett fra det er hun helt ok....

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
404
pahf skrev:
Ahh, en liten tøyball har funnet sitt nye hjem. Selv har jeg frøken med store øyne og spraglende pels som har som sitt livs største oppgave å plage livskiten utav eieren sin på 3dje året!

Hun er manipulerende, bortskjemt, utspekulert,sjalu, høylytt, sist men ikke minst personifisert ondskap når hun føler for det. Men sånn bortsett fra det er hun helt ok....
Si meg, kjenner du kona mi?

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Hahahahahahaha ;D ;D Der redda du nettop dagen min!
Men over til bergen for å si det slik, så har nettop pelsdotten med horna nok engang lagt seg på recieveren og lagt igjen nok et ullag der. Så da må far som vaska hus i går finne frem støvsuger og støvmopp igjen.
Stor stas og stormende jubel!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
tkr skrev:
Næh, grattis, nydelig katt!
Skogis, kanskje....? Maine Coon? Ragdoll?

mvh
Han er en Maine Coon, fire måneder gammel. Faren er to år gammel og over 10 kg så dersom Teo har arvet elle genene fra ham så kommer han til å bli en skikkelig kraftkar når han blir voksen. Han var allerede et par nummer større enn søsknene sine da jeg hentet ham.

Vedlegg

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Pink_Panther skrev:
Jøss, skulle tro det var sønnen til Thomas som regjerer her i huset. Det kan ikke være tilfelle, Thomas har vært konsulent i snart tre år.....Flott pus.
Etter at Thomas ble konsulent som 6 åring så har han vært grei, fin i pelsen og uten rifter. Sterilisering anbefales, iallefall dersom det er en utekatt.
Teo skal ikke settes inn i avl så han blir nok også å tre inn i konsulentstanden vel en måneds til etter jul. Vi bor slik til at han skal få lov til å være ute også så da er det ikke annen utvei.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.646
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har en konsulent og ei fru konsulenten. Han er en Norsk skogskatt, og hun er en Main Coon. Begge er svarte og med et lite hvitt bliss i brystet (og begge er sterilisert).

Johan-Kr

Vedlegg

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Tubesnake skrev:
Pink_Panther skrev:
Teo skal ikke settes inn i avl så han blir nok også å tre inn i konsulentstanden vel en måneds til etter jul. Vi bor slik til at han skal få lov til å være ute også så da er det ikke annen utvei.
Gratulerer med katten!
Jeg har selv en kastrert Main Coon. Legg merke til når den skal drikke vann! Den graver alltid litt i vannet med labben før den drikker. Det skal visst være et kjennetegn for rasen, som antagelig skriver seg fra stamfaren som var villkatt i amerikas skoger, og som ofte måtte grave hull i isen for å finne vann.
Et annet kjennetegn er den spesielle stemmen. Disse katter høres ut som kattunger hele livet. Min katt er til tider litt slitsom med sin jamring. Dette spesielt på morningen, frem til den har fått den oppmerksomhet den mener å ha krav på..

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Flotte katter, Fenalaar. :)

Joda, han plasker litt i vannet hver gang han skal drikke og han er svært pratsom allerede. Forrige katten vi hadde sa nesten aldri en lyd så det blir en overgang å få en som mjauer og jamrer seg uansett hva som foregår. Ellers oppfører jo disse kattene seg ofte mer som en hund enn en katt der de dilter i hælene på deg og skal være med på alt som foregår.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
En annen sak du bør være obs på: Denne rasen har ofte et problem med tenner. Det er visst en form for tannkjøttsykdom som kan føre til tannfelling. Fikk denne beskjed av min veterinær, da noen tenner måtte trekkes. Etter den episoden har det heldigvis gått bra, og alt tyder nå på at det er ok. Dermed bør du få sjekket tenner årlig, ved kontroll og vaksinering.
Et annet problem er også at disse katter kan bli sterkt plaget av flått på sommeren. Det er ikke uvanlig at min kommer hjem med 4-5 nye flåtter hver dag i høysesongen. Jeg har en annen "vanlig" korthåret katt, som oppholder seg i samme områder. Den får imidlertid nesten aldri flått.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Jeg er klar over mulige tannproblemer så det skal han få sjekket på sine årlige kontroller hos veterinæren. Takk for tipset når det gjelder flått. Nå er vi enda forholdsvis forskånet for den slags her vi bor, men vi ser jo at dette problemet sprer seg rimelig raskt så det er noe jeg kanskje må følge litt med på.

S

Supertramp

Gjest
Gratulerer med en "Delilah".....siden vi er på et musikkforum :)

[video]AtVHfaM6kac[/video]

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.646
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tubesnake skrev:
Joda, han plasker litt i vannet hver gang han skal drikke og han er svært pratsom allerede.
Jadda - frøken fryd elsker å plaske i vannskåla... Jeg har faktisk måttet sette et serveringsbrett under skåla for å hindre skade på gulvet... :( Og så bruker hunn labben veldig mye til å "ta" på ting, av en eller annen grunn... Gamlingen sjøl (monsen) skraper på verandadøra når han vil inn, mens hun banker på ruta.

Nå er jo ikke maine coon i stand til å mjaue - det høres mere ut som en knirking eller hvesing. Men svært selskapssyk, det er hun... ;D

Johan-Kr

Topp Bunn