Nytt anlegg hos JackX, noen inntrykk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Etter atter å ha ravet opp bakken - "mount never rest" - i snøvær i slutten av april :confused: (Kong Vinter fornekter seg ikke!) i hælene på en herre med lavere BIM og bedre kondisjon enn undertegnede, satt grepet om rødvinsglasset såpass etter 5 minutter innendørs at de værste skjelvingene var i ferd med å slippe taket :rolleyes:

    Siden sist jeg var oppe i slummen har verten fått byttet litt innmat i sine Ypsilon Aelius monoblokker (ref.jamakrs inntrykk), som nå da bærer sufikset mk.II.
    I tillegg er Magico Q3 talerne trukket lenger frem på gulvet etter råd fra vår alles kjære RES, noe som skulle borge for mer luft i gjengivelsen og bedre dynamisk kontrast. Det ble i løpet av kvelden spilt litt forskjellig musikk som tilkjennegav nettopp mye luft rundt utøvere og instrumenter. Jeg klarte selvfølgelig ikke å la være, og ba pent om å få slippe løs kleptopølsene så jeg fikk tafse og leke med de nydelige Ypsilon produktene etter snaue 10 minutter på pinebenken.

    Jeg blunket til Tand, og lurte på om vi skulle sørge for litt dynamisk utsving i stua. Gammel gris som man er tryllet jeg fram Puscifer - V is for Vagina, og satt på spor 4 Mama Said. På denne låten sørger den godeste James Maynard Kiernan (bedre kjent som vokalist i TOOL) for godt med kontraster mellom egen stemme, kassegitar, elektrisk gitar, bass og trommer. Det går fra sarte partier til intens formidling med spark og alle instrumenter på, hele tiden med en fet basslinje i bunn Det er bæltøft i mine ører, og anlegget til JackX klarte bravadene, så nær som den siste halve oktaven i bunn. Men da må`n ha sub, noe han egentlig ikke trenger da det låter bra på det meste som avspilles. På med spor 8 på samme skive - Indigo Children :cool: Litt ut i låta kom jeg plutselig i tanker om at her skulle det ikke forundre meg om.....joda, i det Crimson Jazz Trio - King Crimson Songbook Vol.1 tok tak med de første strofene på spor 1. 21st Century Schizoid Man fikk jeg til fulle høre hva anlegget er kapabelt til og formidle når det får en god innspilling å jobbe med ;)

    Crimson Jazz Trio låter sanseløst "tight" klart og STORT til bare å være et 3 manns "orkester". Det er ikke akkurat barnemat og plankekjøring de har gitt seg i kast med disse uredde gutta. Samspillet utøverne i mellom er i mine ører nesten uvirkelig, samtidig som hver utøvers enkeltutspill bare understreker hvor gode de er sammen og hver for seg. Gjengivelsen av musiseringen er "krystallklar" som i ørevennlig, og man hører hvert plukk på bassen, kantslag på trommesettet og et klaver som SYNGER. I øyekroken synes jeg at jeg så tilløp til sikkel i opptil flere munnviker, og minst to haker på vei ned mot brystkassa når the Crimson Jazz Trio tok HELE stua til JackX i besittelse. De herrer Tand, JackX, Master Audio og jamakr virket til å ha fått fot langt ut over hva en normal tupê tåler.

    Så var det tid for bespisning oppe i slummen som verten ynder å kalle bopelens plassering, og nær sagt som vanlig hygget vi oss med utsøkt sushi med en kold chardonnay til. Yummi! Til dessert ble det assortert smågodt (sjokolader altså :rolleyes:) Det var lettere uvirkelig å se ut av kjøkkenvinduet på snøføyka, der vi satt inne på det lune kjøkkenet i JackX forslummede tilværelse. Julekortmotiv på utsiden i slutten av april liksom...pføyyy...

    Så fulgte en liten øl som mellomrett, mens vi spilte videre i hverandres musikk bunker.

    Ut på kvelden satt kun undertegnede og verten igjen, og JackX mente vi burde ha litt pizza, rødvin og Crimson Jazz Trio før vi tok kvelden.
    Som sagt, så gjort. Uten naboer som ble plaget, og to lettere hørselskadde herrer med korrekt basispromille rattet vi volumet opp til knekkpunktet, og bare nøt musikken inn i natten.

    Hjertelig takk for samvær, hygge og bevertning JackX, Master Audio, Tand og jamakr :cool:
    Jeg kommer så gjerne igjen JackX, og som jeg har sagt tidligere så har du den beste lydedgjengivelsen via noen Magico høyttalere jeg har hørt.

    Mon tro hva Tand kan varte opp med som har Magico M-project høyttalerne, Magico subber og Krell MAS monoblokker?
    "You gotta say yes, to another excess :cool:"
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Kan det være at det blir nye inntrykk å rapportere om snart tro?
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    JASSÅ, er det nye dubbeditter på gang oppe i slummen?
    Må man atter utfordre seg selv med livet som innsats opp "mount never rest"?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    JASSÅ, er det nye dubbeditter på gang oppe i slummen?
    Må man atter utfordre seg selv med livet som innsats opp "mount never rest"?
    Når tiden er inne utfordres du til både Chablis, overnatting (?) ... forhåpentligvis en ny vinylschnurrer!

    Cheers og en halv-en :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    JASSÅ, er det nye dubbeditter på gang oppe i slummen?
    Må man atter utfordre seg selv med livet som innsats opp "mount never rest"?
    Når tiden er inne utfordres du til både Chablis, overnatting (?) ... forhåpentligvis en ny vinylschnurrer!

    Cheers og en halv-en :D
    Scheeer mahn deh! Akkurat, nettopp - det e flott det! :cool:
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hyggelig å stikke innom deg her om dagen! Gleder meg til alt er på plass! Håper på en ny runde innom da!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn