Nytt album fra Mark Knopfler på vei...

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.734
Sted
Hus
Siste Knopfler meget bra, og som Grumpy sier meget plane skiver :)

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.625
Torget vurderinger
2
Mottatt i dag og det er bare en ting å si, kjedelig. Det har ikke kommet så mye som er verdt å ha fra den kanten etter Communiquè.
Enig, 25 år med skuffelser bortsett fra Love over Gold

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.625
Torget vurderinger
2
En anmeldelse er bare meningen til ett annet menneske. Jeg liker musikken til MK, punktum. Så lenge han ikke gir ut dainsebandkøntri så.
Desverre er det det han stort sett gjør,iallfall jevngodt med det ,i mine ører. Unntaket ernoe på på Appreciation of JJ Cale, men det er jo JJ cale kloning...

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Love over Gold synes jeg er oppskrytt. Helt ok, men ikke noe mer. Shangrila synes jeg er det beste solo-albumet fra den kanten.

Lyttet litt til Tracker, og må si det virker veldig lovende. Kanskje det beste så langt?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Love over Gold synes jeg er oppskrytt. Helt ok, men ikke noe mer. Shangrila synes jeg er det beste solo-albumet fra den kanten.

Lyttet litt til Tracker, og må si det virker veldig lovende. Kanskje det beste så langt?

Nå begynner du å bli voksen SRM... 8)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Server meg fyrstekake og skjenk meg kamomille te!
Kanon album dette er. Herlige toner.

S

Syncrolux

Gjest
Hør spesielt på trommelyden på spor 1. Det låter ganske så naturlig, dvs temmelig tett på hvordan et trommesett faktisk låter i virkeligheten.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Fyrstekake eller ikke, det er omtrent så mye dynamikk på det albumet som musikkformen skal ha. Dyktig håndverk uten spor av brickwall limiting. Bare litt mild "analog" kompresjon. Formodentlig gjort digitalt, selvsagt.

Mark Knopfler - Tracker.gif

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Har "sovet" meg igjennom skiva, på vinyl selvsagt, et par-tre ganger og synes dette blir dørgende kjedelig. Har billetter til konserten hans i juni og håper på litt mer livlig musikk der enn dette. Skjerpings Mark.

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Antall liker
300
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Behagelige saker, som gjerne spilles når det skal slappes av. Som mange andre album, vokser også denne med flere gjennomspillinger. Fyren nekter jo å la seg avspille i Wimp Hifi, så tok en sjangs og gikk for vinylen. Helt OK kjøp.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.962
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Tja, jeg synes at denne slettes ikke er så værst. Hos meg fungerer den bra som "kjøremusikk-uten-å-få-fartsbot" eller på moderat volum hjemme for å slappe av. Kanskje vil jeg rate denne omtrent som Shangri-La og Privateering - de to solo albumene hans som jeg liker best.

Det var noen her som nevnte naturlige trommer på sang nr1. De er faktisk ganske OK selv om de ikke har helt den store snerten når man drar på volumet.

EDIT: Jeg spiller rippet fra CD.

S

Syncrolux

Gjest
Det blir ikke den typiske "snerten" i trommene når det er tatt opp på en "naturlig" måte (=med få mikrofoner), og ikke sauset til med klang og komprimering etterpå. Dessuten spilles det temmelig "soft" også...

Topp Bunn