Nynorsk....

V

vredensgnag

Gjest
Parelius skrev:
Nå skal vi ikke kritisere det dansk-norske sprog; hadde det ikke vært for danskene, så hadde vi fremdeles sortert gammelpoteter i de tusen hjem. Nå har de fleste i det minste lønnsinntekt.
Som en som sist uke satte seg til rette med og gjennomleste Bjerkes oversettelse av Faust, ved kjøkkenbordet på hytta, må jeg bifalle det. Dog er det langt fra det språk Bjerke mestret, til det kaudervelsk folk stiller opp som norskere enn nynorsken.
(Ellers drømmer jeg nå i rim ... og egentlig finner jeg nok ditt argument spesiøst. Dersom Norge hadde forblitt selvstendig, danske- og svenskefritt, ville landet vært et helt annet enn det potetriket du forespeiler.)

H

Hugh

Gjest
400 år med vekst under danskene. Etter det slo svenskene av lyset. Omsider fikk Ola dunk liv i lampa igjen og i det virvaret som da oppstod slo sleipe Aasen til. Nynorsk er ingenting. Herregud, Norsk, det er Hamsun. Det andre er noe man roper etter kuene.

P

Parelius

Gjest
vredensgnag skrev:
Parelius skrev:
Nå skal vi ikke kritisere det dansk-norske sprog; hadde det ikke vært for danskene, så hadde vi fremdeles sortert gammelpoteter i de tusen hjem. Nå har de fleste i det minste lønnsinntekt.
Som en som sist uke satte seg til rette med og gjennomleste Bjerkes oversettelse av Faust, ved kjøkkenbordet på hytta, må jeg bifalle det. Dog er det langt fra det språk Bjerke mestret, til det kaudervelsk folk stiller opp som norskere enn nynorsken.
(Ellers drømmer jeg nå i rim ...)
Språk er vanskelig; de fleste tar det som en selvfølge, de færreste innser at det er det mest utrolige ved oss. Det er ingenting som forundrer meg så mye som alle de som anser det som den største selvfølgelighet, på linje med at vi ikke trenger undervisning for å drikke litt vann, samtidig som de gjør så godt de kan for å leve et liv hvor språket nesten blir overflødig. Vi er dyr med en evne vi greier oss foruten, skulle en tro. Og det er jo helt sant, og likevel grunnfalskt.

Hva angår nynorskens eksistensberettigelse så slutter jeg meg til noruegos betraktninger. Det ville ha vært bedre om vi lærte litt tysk/fransk/spansk osv, og bare hadde ett skriftmål her i fjøset.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.046
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Rett før jeg skifter målform på HFS når jeg leser dette.
"When the going gets tough......" 8)

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
oddgeir skrev:
pemek skrev:
Vel, det vert kategorisk slege fast at nynorsk ikkje har relevans - noko som er vås.

I ei globalisert verd er respekten for ulikskap og ei godt utvikla språkforståing av dei eigenskapane du treng mest. Dermed er opplæring i ulike språk- og språkformer noko av det mest relevante du kan gjere. Jo Dess meir språk du kan, jo dess flinkare språkbrukar vert du. Slik er det berre.
Er det lov å skrive jo på nynorsk også no? :eek:
Jau, då. Sjølv Noregs Mållag nyttar det på sin nettstad. Som i bokmål er det eit ord som oftast vert fyll, men heilt kategorisk kan ein ikkje vere.

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
wotg skrev:
Hadde du hatt noe fornuftig å si, så hadde du sagt det isteden for å klage på min rettskriving.
Å klage på min rettskriving har ikke noe med denne debatten å gjøre, utenom å bevise at du er en first class wanker...
Du tenkjer like godt som du skriv, ser eg.

S

slowmotion

Gjest
I stedet for å tvinge elevene til å lære 2 nesten like måter og skrive norsk på kunne
de lært et ekstra fremmedspråk.

Det ville de ha nytte av i vår stadig mer internasjonale verden.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.198
Torget vurderinger
1
Kæm æ? -e det mæ du spør? Hvis no søringan først bare hadde byinnt å skjønne sine eigne lainndsmenn...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.519
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Skjønner du dialekten på Voss, bjornh?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Audiophile-Arve skrev:
wotg skrev:
xerxes skrev:
wotg skrev:
Nynorsk er obligatorisk tullball. Gjør akkurat nok lekser til at du får en grei karakter og tenk på at den dritten kommer du ALDRI til å bruke igjen.
Slik taler en sann intellektuell. Du er helt klart inne på noe, og det er mange andre fag som med fordel kan barberes. Hva med ligninger og geometri for den gemene hop? Bare tull! Tysk? Fransk? Bort med det!
Det var en dårlig sammenligning gitt.
Om noen snakker nynorsk til meg eller jeg snakker bokmål til noen som snakker nynorsk så forstår vi hverandre.
1. Norge har under 5 millioner innbyggere, å kjøre en to (tre faktisk, samisk) språkelig linje er tull.
Fremedspråk er mye viktigere, har du f.eks hørt statsministeren snakke Engelsk?
2. Hvis vi skulle lære andre Norske språk hvorfor ikke samisk eller kanskje tegnspråk?
3. Den generelle konsensus blandt studenter er at nynorsk er noe man må lide seg gjennom.
4. Og de fleste tenker nok at når eksamen er avlagt så er nynorsk heldigvis historie for de aller fleste.
5. På en personlig note så må jeg jo si at det også er et jævlig styggt språk.
1. Det er nok språk som er langt svakare representert i andre land som vert tatt vare på. Nynorskbrukarane har nok eit like sterkt behov for identieten sin som andre...
2. Litt jobbing med skriftspråket er absolutt På Sin Plass, ja...
3. Konsensus er neppe realistisk i denne samanheng, unge mann.
4. Om over 50% av norske studentar sånn generelt har sånne haldningar, er det interessant å filosofere rundt samanhengen dette eventuelt har når det gjeld det generelle prestasjonsnivået....
5. Ut frå kva kriteriar, unge mann? Smaken er som baken, den diskuterast stadig vekk. Sjølv likar eg ikkje be-bop, men har iallfall litt forståing for dei som ikkje er heilt på mi linje der...(Du får unnskylde, men eg vart såpass opptrekt no at eg fann det best å minne om forenkling av dobbeltkonsonant i stygg - stygt. Dette gjeld også bokmål. Samisk og teiknspråk ligg utanfor mitt felt)
1. Jeg vet jeg ser ung å vakker ut, men stop å kalle meg unge mann, det er en smule nedsettende.
2. Hadde det vært en stor oppsluttning om nynorsk så hadde støtten vært tydelig, nynorsk har haltet lenge, og fortsetter å halte vidre til den sikkre død som et ekstra norsk språk elever må lære.
3. At jeg synes språket er stygt er en personlig observasjon og unødvendig å debatere.
4. Å komme med insinuasjoner om intellekt og negativ holdning til nynorsk fortjener ikke engang en komentar.
5. Jeg kjenner INGEN som var eller er glad for å måtte ha eller hatt nynorsk,
6. samtlige mener det er bortkastet tid å lære Norsk på to måter.
7. At andre land tar vare på enda særere dialekter får være opp til de. Jeg er ikke nødvendigvis så negativ til at noen språk dør ut. Hadde vi alle snakket samme språk hadde det kanskje blitt mindre missforståelser...
1. OK. Ungdom er eit lyte som går over, heitest det.
2. Det kjem sjølvsagt an på kven du omgås. Nynorsken er eit språk som er rimeleg mykje brukt. Det kjem stadig nye bøker på nynorsk, det brukast i media, og ein god del folk brukar det til vanleg skriftspråk. Så haltinga er vel ikkje verre enn på det andre skriftspråket, som også står i fare, men då i stor grad på grunn av anglofisering og andre utviklingstrekk. Språk utviklar seg stadig. Til og med islandsk, der det drivast skikkeleg språkrøkt.
3. Observasjon? Meiningsytring, vil eg kalle det. Og kva skulle vel ei slik meiningsytring ha til føremål i eit innlegg her? Skulle vi lage ei ranking-liste over estetiske dialektar, er eg redd dei fleste av oss hadde sett eigen dialekt (eller kanskje endåtil sosiolekt, om vi ikkje har eit skada sjølvbilde) på toppen. Reinspika synseri, eller kva? Akkurat like interessant som kva du likar eller ikkje likar på brødskiva...
4. Eg har ikkje for vane å rakke ned på folk med tanke på intellekt. Heller ikkje her. Men når det gjeld rettskriving, stiller eg meg noko annleis. Eg lever faktisk av m.a. å kritisere folk for rettskrivinga si...
5. Eg gjer.
6. Det er mange i dette landet som meiner det er bortkasta tid å lære noko som helst.
7. Ein forkjempar for esperanto?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
slowmotion skrev:
I stedet for å tvinge elevene til å lære 2 nesten like måter og skrive norsk på kunne

Dei har no høve til å velje mellom eit framandspråk 2 ( i tillegg til engelsk), men det ser ut som norsk fordjuping eller engelsk fordjuping er meir populært...

Elles bør vel vi alle lære spansk, russisk og eitt av dei kinesiske språka. Men det er mykje styr med såpass mange fag i skulen...og så vil vi produsere fleire taparar.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.198
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Skjønner du dialekten på Voss, bjornh?
Det tror jeg da at jeg klarer. Gjorde det før. ;)

V

vredensgnag

Gjest
Skal medgi at det er en klønete løsning å be 4.5 millioner mennesker holde seg med to skriftspråk (mens en rekke forfattere holder seg til tradisjonen å skrive i ett som lenge ble forsøkt forbudt: riksmål).

Vi bør vel føye dette til rekken merkelige beslutninger her hjemme, som å:

1. Stemme for en konge fra Danmark etter at man har avskaffet adelskapet og nesten gått til krig for å oppløse en union med Sverige. Vi feiret landets selvstendighet fra Danmark og Sverige ved å skaffe oss en konge som begynte sine radiotaler med "Kære landsmænd."

2. Bruke årevis på å beslutte at landets hovedflyplass skal ligge der alle visste den burde ligge - bortsett fra Dyno og deres venner, som klødde etter å få sprenge flatt landets mest kuperte, potensielle flyplassområde.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
Ein kan også ta opp Odd Børrezen sitt utsegn om at strengt tatt burde det ikkje bu menneske i dette landet.

Dersom vi kunne fått alle til å køyre Think-billar, gå i mao-dress, ete Grandiosa og lutafisk annankvar dag, og dessutan stemme på same neo-konservative parti med akkurat passeleg sterk fokus på individualisme, då hadde det vore flott, ikkje sant?

Framleis har eg ikkje funne særleg andre argument mot to skriftspråk enn mental giddaløyse.

H

Hugh

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Framleis har eg ikkje funne særleg andre argument mot to skriftspråk enn mental giddaløyse.
Hva med fullstendig bortkastet tid?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
slowmotion skrev:

Nettop. Nynorsk er ikke et språk, men en staveform av norsk. Hovedmennene bak dette oppkonstruerte stavemålet, Aasen og Garborg, var rusmisbrukere som begge hadde sterkt suicidale trekk. De hatet hverandre og ble naturligvis aldri enige. Også i dag er nynorsk et stavemål for avvikende særlinger med et sterkt ønske om å bli lagt merke til.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
slowmotion skrev:

Nettop. Nynorsk er ikke et språk, men en staveform av norsk. Hovedmennene bak dette oppkonstruerte stavemålet, Aasen og Garborg, var rusmisbrukere som begge hadde sterkt suicidale trekk. De hatet hverandre og ble naturligvis aldri enige. Også i dag er nynorsk et stavemål for avvikende særlinger med et sterkt ønske om å bli lagt merke til.
Eg skjønar du har kome over mange interessante litteraturhistoriske nyvinningar i det siste? Kjeldetilvisingar kjem vel som alltid i neste melding........?
Eg lurer på om du kjenner til ein stavemåte som ikkje er oppkonstruert (bortsett frå steintavlene på Sinai, då...)

V

vredensgnag

Gjest
Det er på ens logiske feilslutninger man bygger sitt renommé!

Slik stavet man dansk-norsk da det var på høyden - er dagens en "staveform av norsk"?

"Vi slutte nu den tredie Aargang af Fortegnelsen over alle siden Trykkefriheden udkomne Skrifter, og vi slutte hermed denne Journal for bestandig. Trykkefriheden, som bekiendt, gav den sin første Oprindelse, og da var den maaskee neppe overflødig.Paa en Tid, da enhver vilde være Skribent, da Forfatterne under lokkende Titler søgte at sælge deres übetydelige Smørerier, og da man oversvømmedes af saa mangfoldige Smaaskrifter, at deres Mængde ikke tillod vore da værende Recensentere, efter deres sædvanlige Udførlighed, at bedømme dem alle; paa saadan en Tid kunde det ikke være unyttigt, i en almindelig Fortegnelse over alle Trykkefrihedens Skrifter kortelig, saasnart de komme for Lyset, at anmelde deres Indhold, og bestemme deres Værd, for nogenledes at standse den af god Afsætning, endog hos de alleruselste og ganske udyrkede Genier, foraarsagede Autorsyge. Men saa indskrænkedes Skrivefriheden, dens Virkninger ophørte, hvilket endog uden positiv Indskrænkning vilde have fundet Sted, og virkelig siden den Tid er skeet, i det mindste i Hensigt til Frihedens gode Følger, i en høiere Grad end den første Indskrænkning nogensinde hensigtede. Læsernes Taalmodighed svækkedes omsider, før læste man alt, men kiede heraf, fomedelst de slette Skrifters Mængde, læste man næsten intet; Kiøbelysten aftog, og de mange Patrioter, de gode med de onde, begyndte Tid efter anden at forsvinde. Af nye Skrifter udkomme nu ikke saa stort et Antal, at de jo af de forhen og endnu værende tvende lærde Tribunaler, den kritiske Journal, og de berlingske Efterretninger, kunne udførlig recenseres."

S

slowmotion

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
slowmotion skrev:

Dei har no høve til å velje mellom eit framandspråk 2 ( i tillegg til engelsk), men det ser ut som norsk fordjuping eller engelsk fordjuping er meir populært...

Elles bør vel vi alle lære spansk, russisk og eitt av dei kinesiske språka. Men det er mykje styr med såpass mange fag i skulen...og så vil vi produsere fleire taparar.

Engelsk ( selvsagt ) tysk, fransk, spansk. Vi lever i Europa.

Det er mulig det på sikt hadde være smart å lære kinesisk og russisk også,
men det er for deprimerende å tenke på at vi skal bli nødt til det,
og dessuten er de språkene vanskelige å lære.

;)

edit: glemte italiensk.

S

slowmotion

Gjest
Audiophile-Arve skrev:

Ikke for å være slem, Arve, men tror du ikke det ofte er slik at
det vi selv er intertessert i, det vil vi gjerne dytte over på andre også?

;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Audiophile-Arve skrev:
Men, kjære deg, det gjelder naturligvis om å bruke kreftene på de riktige tingene.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.021
Audiophile-Arve skrev:
Neivel? Kan ikke se at du har tilbakevist særlig mange av de argumenter som har kommet frem i denne tråden. Og jeg vet da at du kan bedre enn å avfeie spørsmål om verdien av tvunget sidemål som uttrykk for mental giddeløshet.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.021
slowmotion skrev:
Audiophile-Arve skrev:

Ikke for å være slem, Arve, men tror du ikke det ofte er slik at
det vi selv er intertessert i, det vil vi gjerne dytte over på andre også?

;)
Jepp, dess økende emosjonelt engasjement dess økende misjonsiver...

Dessuten avstedkommer slike engasjement ofte et behov for å bli sett og erkjent. Her kommer naturligvis symbolbruk inn, enten vi snakker om kors, hijab, black metal parafinalia eller doldistørkle rundt halsen. Selv lærhomser og panzerlesber har jo behov for å toge rundt i gatene fra tid til annen for å bli sett og erkjent knyttet til aspekter ved deres identitet.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
Vel, eg finn ikkje forumet som særleg eigna for å spreie anna enn det som er on-topic. Så frelsa får de finne sjølv, gutar...

Misjonstanken eg ein gong var gripen av, er etter kvart prega av ei formeining om at vi i laupet av eitt hundreår eller to vil ha ei stor utvikling av språket. Sannsynlegvis kjem dei to målføra til å samlast ein gong. Då vil det vere eit stort pluss (slik eg ser det) at vi har eit lydrett skriftspråk. Her er nynorsk meir lydrett enn bokmål. Og det ligg tettare opp til dei fleste dialektar innan den vestnorske gruppa, altså alt frå Sørlandet til vi bikkar Troms fylke, med unntak av romsdølar, trønderar og nokre av dialektane sør for Lillehammer. Når eg ser dei mange retningane dei latinske språka har gått i, er det tydeleg at italiensk og spansk har gjort det langt betre skriftspråkmessig enn portugisk og fransk, som er alt for estetiske, og lite innretta mot faktisk språkbruk (Portugal er vel det land i Vesteuropa som har størst grad av analfabetar. Det er også andre grunnar til dette, sjølvsagt, men den som prøver å finne dei språklege uttalereglane i portugisisk, har ei utfordring)

Pessimistane hevdar at vi snart kjem til å snakke eit slags engelsk, alle saman. Det er slett ikkje sikkert at den angolfiseringa som har vore gjeldande ei tid kjem til å halde fram, sidan dei engelskspråklege stormaktene ser ut til å svekkjast. Vi får påverknad frå dei landa vi får innvandrarar frå, og då er vel svensk den største - eit språk som ikkje er vanskeleg for oss, og heller ikkje bryt med våre mønster når det gjeld grammatikk og rettskriving. Såleis vil nok nynorsken stå like sterkt framover som no.

Og i den grad ein skal endre noko, er eg tilbøyeleg til å meine at det ikkje er feil prioritering å halde på det norske, slik at språkleg og mental identitet kan takast vare på. Nasjonstanken er kanskje flyktig, men vi har hatt slikt sidan Napoleon takka av, og eg tykkjer ikkje det er så mykje gevinst på å satse på ei enorm globalisering der vi alle skal bli gjennomsnittlege i all vår ferd. Vel kan vi då spare oss reiser til andre regionar, då ingenting lenger vil vere eksotisk - det er akkurat likt det vi har heime.

Så langt har eg heller ikkje sett talsmenn for esperanto, som er den endelege, logiske konsekvensen av å gå i mot nynorsk. Det er vel ikkje rasjonelt å ha meir enn eitt språk her i verda? Eller?

S

slowmotion

Gjest
Vel, slik jeg ser det er 2 norske skriftmål ett for mye, særlig siden de er såpass like.
Her jeg bor er det bokmål som likner mest på det språket vi snakker, men det er vel egentlig ikke så viktig.

Når det gjelder den norske identiteten ser jeg heller ingen ulempe i å samles om et skriftspråk.
Faktisk tror jeg det kunne vært en fordel om vi alle kunne blitt enige om at vi bodde i Norge. ;D

;)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Norsk mytoligi på nynorsk.
Jakob Sande, dra ut nokre morosame dikt frå utvalget. Det har ein tendens til å fenge!

TJ

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
slowmotion skrev:
Vel, slik jeg ser det er 2 norske skriftmål ett for mye, særlig siden de er såpass like.
Her jeg bor er det bokmål som likner mest på det språket vi snakker, men det er vel egentlig ikke så viktig.

Når det gjelder den norske identiteten ser jeg heller ingen ulempe i å samles om et skriftspråk.
Faktisk tror jeg det kunne vært en fordel om vi alle kunne blitt enige om at vi bodde i Norge. ;D

;)
Vi vil nok samlast om eitt skriftspråk etter kvart, men ikkje på ei god stund. I mellomtida får vi prøve å utdjupe litt. Våre to skriftmål er langt knappare enn t.d. engelsk når det gjeld synonym (dette gjeld spesielt bokmålet), og det bør vere rom for å utvide både bokmåls- og nynorskordboka. Den tunge riksmålsboka inneheld også mykje ordskattar, men dei treng sørgjeleg til modernisering.
Endeleg har vi også høgnorsken, men dette er såpass marginalt at det eignar seg mest for fanatikarar, akkurat som riksmålet med nu og noget og alt det rølet (eg ser vel helst på begge desse avartane som skriftlege sosiolektar. Å lese Aasen sitt radikale omsetjingsarbeid av islandske ættesoger er ei flott øving, og det same kan seiast om å studere Hamsun, Øverland, Garborg og Kielland i originalutgåve, det tykkjer eg ein skal spandere på seg. Men å bruke tilsvarande skriftnorm i dag er det lite meining i)

Vi har vel eit utgangspunkt i eit landsnamn "vegen mot nord", altså Nord-veg, Nor-way Nord-vegen. Dette er utan etnisitet, i motsetnad til Dane-mark eller Svea-rike.
Eg tykkjer logikken rundt Nord-veg =>Noreg er litt greiare enn Nord-veg =>Norge.

Eit alternativ kunne vere å bruke det gamle, greske Thule, men det er ikkje innarbeidd.
Landsnamnet er uhyre viktig for identiteten sjølvsagt. Vi er alle nordmenn, og thulingar, er ikkje noko å ha hengande på seg....(Ivar Aasen sin song "Nordmannen" er ein klassikar vi bør ha med oss)

Jakoben, ja. Det var diktar, det. Skal tru om han hadde greidd å få fram det same på dansk?

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.198
Torget vurderinger
1
At språket vårt er i stadig endring, det er noe vi vet. Men det endrer seg ikke til bokmål.

Bjørn

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
At språket vårt er i stadig endring, det er noe vi vet. Men det endrer seg ikke til bokmål.

Bjørn
Truleg til eit moderne norsk.
Og korleis dette blir, er vanskeleg å seie noko om. Påverknad utanfrå er klart ein faktor som har endra språk til alle tider. Forenkling er også vanleg. Aasen registrerte eintals- og fleirtalsformer i verbbøyinga då han sanka inn dialektar. Med det eg veit, finnest ikkje det spor av dette lenger, og ut frå vår ståstad som snakkar moderne dialektar, må dette vere fullstendig unødvendig. Eg høyrer stadig "feil" som kan oppfattast som forenklingar, ikkje berre i norsk, men også på engelsk og tysk. Når desse feila vert innarbeidde, vert det lettare å skrive rett. Utviklinga er det mange som protesterer mot, folk ynskjer å skrive slik dei alltid har gjort. Typisk er fornorskinga av framandord som chaeffeur til sjåfør, juice til jus osb. Det er alltid ramaskrik når slikt skjer, til dels verre enn når dannede mennesker på Oslo Vest oppdagar at det er eit anna skriftspråk på Vestlandet. Men det er altså ei naturleg utvikling, som du finn i dei fleste land. Fransk er opptatt av estetikken i språket, så skrivemåten der er ikkje særleg lydrett. Det er han nok ikkje på engelsk heller, men der er uttalereglane relativt innarbeidde også internasjonalt. Island er eit litt spesielt land. Ettersom det berre er om lag halvparten så mange brukarar av dette språket som t.d. nynorskbrukarane, er det uhyre viktig for dei å drive "språkrøkt", og islandifiseringa av framandord er svært kreativ og identitetsfremjande. Det gjev også islendingane ry for å vere dei mest intelligente av alle folkeslag i Norden (berre tøv, naturlegvis). Islendingane får også opplæring i eit anna skandinavisk språk, og det er berre i liten grad norsk. Dei vel dansk.
Etter at gamlelæraren min (ein svartdressa pensjonist med eit skummelt arr i panna, taua inn for undervisning for oss rabbagastane på 60-talet) dreiv høgtlesing av Snorre og islandske ættesoger (dette var svært kjekt. Slike lærarar spring ut av suttung-rørsla, og må vere utdøydde i dag. Sannsynlegvis utrydda...), hugsar eg at islendingane skuffa meg stort då eg for fyrste gong fekk høyre dei snakke kvardagsmål. Tristaste tonefallet i Norden. Og dette skulle liksom vere standarden Egil Skallagrimson og Gunnlaug Ormstunge var ein del av. Eg skjønar ikkje korleis dei klarer høyre kvarandre når det bles litt...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.947
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Eg byrja i ny jobb for nokre veker siden. Det er i ein nynorsk kommune.

Det er ofseleg framifrå.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.519
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
[...] suttung-rørsla, og må vere utdøydde i dag. Sannsynlegvis utrydda...
Ikke helt. På mine trakter er det noen som holder på.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Eg byrja i ny jobb for nokre veker siden. Det er i ein nynorsk kommune.

Det er ofseleg framifrå.
Då får vi tru sidemålsundervisninga di kjem til nytte. (nynorskkommune skal vere i eitt ord, berre sånn til orientering).
Kjekt du etablerer deg utanfor folkeskikken. Eller den gemene hop. Younameit!

V

vredensgnag

Gjest
Hva med ny norsk kommune? Lenge siden nå, det blir ikke flere av dem! ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.947
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Faktisk er kommunen jeg jobber i en av de nyeste i Norge som følge av en kommunesammenslåing i 2005 :)

Topp Bunn