Trender kommer og trender går. Helt normal mat er tilstrekkelig for de aller, aller, aller fleste. Greit nok å spise noe for smakens skyld, det har jo dukket opp mye nytt og spennende i butikkene de siste årene.
Fikk foreslått en video av youtube i dag. Har bare sett halvparten, men dette virker veldig interessant så langt.
(Uten at det er nye produkter det legges mest vekt på)
38:30 Q & A
45:00 Det jeg har trodd om Kokosolje i morgenkaffen.
Nye eksotiske matvarer som trådstarter nevner er en ting- downsiden er maten som er "beriket" med kunstige vitaminer, osv... masse kemi i den såkalte "functional food"
Jeg for min del savner gode krydder her i Norge- som chilitråder, forskjellige peppersorter, osv... Laget meg en blanding av 5 forskjellige peppersorter som jeg bruker til kjøtt, osv.
Eg skjønar ikkje heilt:
- skal maten komme så langt bortanfrå som råd, eller skal det vere tilsett dei mest avanserte proteinmolekyla?
Eg trudde det var greitt nok å ete sauekjøt, berre det kom frå New Zealand eller Australia. Men vi må altså satse på anrika kengurukjøt?
har skrevet det i en annen tråd før: jeg har sett en intervju med en talskvinne fra Nestle som påsto at om 20 år vil andelen av den såkalte Functional Food være økt til 75-90%. Kanskje litt overdreven, men skremmende uansett.
Jeg for min del klarer meg godt med lokal produserte råvarer så lenge jeg har tilgang til gode krydder og urter.
Norge er en alt for lite market for sånne ultra-eksotiske matvarer. Enten så finns det kun standartvarer eller hvis du er så heldig å finne noe utenom det vanlige så har jeg som regel ikke lyst å finne ut hvor lenge den allerede ligger der i frysa...