Nykänen

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg kjenner en kar som var på grisefylla med Nykänen kvelden og natta før VM 82...

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
;D

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg en følelse av at det er ganske mange som har en lignende historie

;D ;D

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg var ikke på den festen, men jeg kjenner han som var der ganske godt - tror det er sant. Som alle vet så ble Matti Champ ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.253
Torget vurderinger
1
"-det vakreste hoppet ingen har sett..!"

Nykänen om VM-hoppet sitt i VM-82 i tåka på Holmenkollen

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.085
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Godt å høre dette.
Da er det håp for flere av oss!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Ikke bare Matti som drakk tett før hopprenn. Gikk på gymnasiet sammen med en som endte opp på landslaget i hopp og han kunne fortelle at det, i allefall på den tiden, var vanligere å hoppe i fylla eller i bakrus enn å hoppe edru.

Vet ikke om det er sant eller skryt jeg, men det er i allefall sikkert at undertegnede ALDRI hadde satt utfor Holmenkollen med ski på bena med promille under 3,5 !!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Spiralis skrev:
undertegnede ALDRI hadde satt utfor Holmenkollen med ski på bena med promille under 3,5 !!
kylling.

Vet om en som satte utfor midtstubakken med sparkstøting, han brakk begge beina tvert av.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Kylling? Mulig det :p

Selvmordskandidat? Nei ;)

Dum? Nei ;)

Glad i livet? JA!! ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Ikke bare Matti som drakk tett før hopprenn. Gikk på gymnasiet sammen med en som endte opp på landslaget i hopp og han kunne fortelle at det, i allefall på den tiden, var vanligere å hoppe i fylla eller i bakrus enn å hoppe edru.

Vet ikke om det er sant eller skryt jeg, men det er i allefall sikkert at undertegnede ALDRI hadde satt utfor Holmenkollen med ski på bena med promille under 3,5 !!
+1 ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Spiralis skrev:

Med den promillen hadde jeg forhåpentligvis ikke giddet å gå opp i toppen av den uferdige bakken (Au! kan jo gå opp edru og drkke seg opp i toppen)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.085
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Her sitter jeg og nipper til både det ene og det andre hele uken, og lurer på hva Janne Ahonen har drukket...

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
decibelius skrev:
Jeg var ikke på den festen, men jeg kjenner han som var der ganske godt - tror det er sant. Som alle vet så ble Matti Champ ;)
Jo, men for et dårlig forbilde! Jeg synes vi bør ta avstand, synes ikke dere også?

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
totte skrev:
decibelius skrev:
Jo, men for et dårlig forbilde! Jeg synes vi bør ta avstand, synes ikke dere også?
Det synes jeg var usedvanlig forsiktig uttrykt ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Selvsagt er han et dårlig forbilde. På den annen side tror jeg ikke noen har ham som forbilde lenger.

At han mishandler samboer/kone er jeg gjerne med på å ta avstand fra. Satt akkurat og diskuterte med madammen hva som får slike vesner til å tikke. VG på nett har en sak om en 52 åring i dag som ble dømt for å ha brent samboeren på kokeplata. Hva pokker er det som feiler folk?

Men avstand fra Matti fordi han oppfører seg som et dårlig forbilde gjør jeg ikke! Hvis man kunne ha akspetert at han var en vanlig alkis som var jævlig god til å hoppe på ski ville han kanskje fått en annen utvikling?? Kanskje??

Jeg mener det blir feil å forlange at en som er flink til noe, i dette tilfeldet hoppe på ski, på død og pine skal være et forbillde for den oppvoksende generasjon. Å forlange at Northug ikke skal reklamere for RedBull blir bare så jævlig hyklersk. RedBull betaler og det er faktisk pengene han betaler regningene sine med. Forbildesatus betaler ikke mange regninger! Litt realisme takk ! ::)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg prøvde å være vittig :-\

Jeg synes dette gnålet om at idrettsfolk, skuespillere og artister skal være gode forbilder (ta tran, bruk bilbelte, ikke mobb kameraten min) er en fin blanding av latterlig og irriterende. Hadde jeg vært kjendis skulle jeg snakket til barn og unge om narkotika som den avdankede popstjernen i "Love actually": "Become a pop-star and they give them to you for free". Hadde jeg vært edru hoppstjerne skulle jeg sagt jeg var dritings. Jeg skulle vært et så dårlig forbilde at "Se og Hør" hadde kanonisert meg og Idrettsstyret hadde begynt å gråte. -Se der kommer totte som løper dobbelt så fort som de andre mens han røyker! Det hadde vært noe det. Man får begynne å trene.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Jøgga skrev:
Her sitter jeg og nipper til både det ene og det andre hele uken, og lurer på hva Janne Ahonen har drukket...
Absinth ?
Spøk til revolver, man skal ikke undervurdere besluttsomheten til folk som velger å bedrive idrett på toppnivå. De er sannsynligvis mer eller mindre sprøyte gale alle mann. Og gudskjelov for det.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Jøgga skrev:
Absinth ?
Spøk til revolver, man skal ikke undervurdere besluttsomheten til folk som velger å bedrive idrett på toppnivå. De er sannsynligvis mer eller mindre sprøyte gale alle mann. Og gudskjelov for det.
Skikkelig absinth er så farlig gøy at jeg tror selv Matti ville betenkt seg der. Den drikken gir deg vinger uten ski på beina... ;)

Topp Bunn