Nyinnvesteringer

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
491
Torget vurderinger
1
Da er nyinnvesteringene i boks...

En Creek Destiny forsterker(derfor kaller jeg meg nå for Destiny) og en Meridian G06 cd spiller.

Dette er klare oppgraderinger kontra mitt forrige oppsett med Creek Classic 5350 se og Musical Fidelity A3.2.

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
491
Torget vurderinger
1

Har også investert i en ny RIIA .. Graham Slee Era V iNTRO, får se om den store strømforsyninga kommer etter hvert, men allerede første dag syns jeg den er bedre enn min forrige Creek OBH 18.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
491
Torget vurderinger
1

Min kjære Dynaudio Focus 110 blir stående, eneste mulige oppgradering må bli en Focus 140..

Her står de sammen med mitt gamle oppsett.....

R

Rojoh

Gjest
Jeg er også på jakt etter ny cdspiller, så det hadde jo vært interessant å høre din vurdering av Meridianen hvis du har rukket å danne deg et inntrykk - gjerne sammenlignet med Musical Fidelityen, da jeg kjenner litt til deres lydfilosofi/karakter.

Mvh. Johan

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
491
Torget vurderinger
1
Rojoh skrev:
Jeg er også på jakt etter ny cdspiller, så det hadde jo vært interessant å høre din vurdering av Meridianen hvis du har rukket å danne deg et inntrykk.

Mvh. Johan
Ja jeg har absolutt et inntrykk av Meridian G06, den regner jeg som innspilt etter ca 300 timer, men forsterkeren er nok ikke ferdig innspillt.

Jeg bytta både cd spiller og forstereker samtidig, så inntrykket blir jo en sum av begge produktene.

Men... jeg har fått mye bedre fokus, og lydbilde er mye bedre sammenhengende i bredden.

Det har også blitt mye mer gjennomsiktig, mer crispt, og mere utklinging i toppen.

Det har blitt klart mere kraft og slam nedover fra nedre mellomtone og nedover i bassen, bassen har samtidig blitt tørrere/strammere, og puster bedre, det er enda lettere å høre toneskiftene i de nedre frekvenser.

Det er minst like mye kropp på tonen, og sneppet større lydbildet...

Dette virker til å være en meget god cd spiller, den leverer lydgjengivelse på øverste hylle...

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Gratulerer med nytt utstyr! Du burde laget deg en tråd under "mitt anlegg". :)

Mvh

R

Rojoh

Gjest
Spillerne oppfatter jeg at har litt ekstra spruddel i øverste oktav, generelt litt laidback og anonym mellomtone, slank grunntone og så litt piffet opp i bassen igjen - noe soft der. Trenger noe annet i mitt anlegg.

Mvh. Johan

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
315
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Gratulerer!

Spennende med den cd spilleren:) også en forsterker med likt navn da....

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvordan vurderer du denne spilleren opp imot Meridian 588 ?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Rojoh skrev:
Høh? En bamsemann-forsterker? ;D
Aha, så det er der du ble av - ble Destiny.. Ikke skjønner jeg meg på all denne navnforandringen.
Vennligst vurder å bli Bamsemann igjen - for min skyld :)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
491
Torget vurderinger
1
toriamos skrev:
Rojoh skrev:
Høh? En bamsemann-forsterker? ;D
Aha, så det er der du ble av - ble Destiny.. Ikke skjønner jeg meg på all denne navnforandringen.
Vennligst vurder å bli Bamsemann igjen - for min skyld :)
Bamsemann er skutt, og skinnet er solgt.....

Nå er det Destiny for alle penga.....

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
491
Torget vurderinger
1
singa skrev:
Hvordan vurderer du denne spilleren opp imot Meridian 588 ?
Jeg har ikke fått testa 588 i eget anlegg, men etter hva jeg har lest og snakka med Andre og hørt 566, så har jeg forstått det slik at 588 er litt friskere i måten den gjengir musikken.

Noen mener at den kan være på grensen til anmasende.

Men dette må du ta med en klype salt og litt til....

Topp Bunn