NYHET! iEast, kvalitets Hi-Fi streamere til budsjettpris!

Mono AS har gleden av å introdusere iEast i Norge. Prisgunstige streamere/nettverkspillere med fantastisk funksjonalitet og en suveren app for Apple og Android. Alle produktene har integrert Tidal, Qobuz, nettradio og Spotify Connect.
Filformat: MP3, AAC/AAC+,Alac, Flac, WAV opptil 24 bit/192 kHz

i_east_HFS.png

Avbildet modell M30 Stream Pro, til kr 1.995 har en High-End 24 bits ESS Sabre DAC i kombinasjon med en påkostet analogdel og kan kobles direkte til analoginngangen på forsterkeren. Med optisk digitalutgang kan SoundStream også benyttes sammen med en høykvalitets D/A-konverter. Fjernkontrollen gir enkel tilgang til favoritt radiostasjoner eller spillelister. Musikk lagret på USB-harddisk/minnepinne kobles til StreamPro og betjenes enkelt via app.

Multirom
Flere iEast-enheter kan enkelt grupperes og danne et multirom-system. iEast er fleksibelt, lytt til radio på kjøkkenet, Spotify i stuen og Tidal på soverommet samtidig. I party-modus spilles samme musikk til ønskede soner – i perfect sync!

Sjekk ut produktutvalget på mono.no
 

Kommentarer

petter__t

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2017
Innlegg
95
Antall liker
20
analog inngang med aux kobling. ville ikke sakt det var en påkostet del. ellers virket jo dette som en bra steamer som jeg vurderer og prøve.
 
M

MusicBear

Gjest
Kjære Mono AS! Min umiddelbare konklusjon er at dette er vesentlig billigere enn en (eksempelvis) Aurender streamer til 50.000 og enda billigere enn (fortsatt eksempelvis) Ayre streamer til rundt 100.000. Bra!

Enda bedre, dersom disse digitale streamer signalene bestående av disse 1-tallene og 0-ene vi har hørt om siden CD-spillerens inntog på markedet, så skal det (via en ekstern DAC) spille like godt som en CD-spiller via samme DAC. Bra!

Sier dere selv i Mono at den gjør det?! Er svaret ja kanonbra - la oss få vite. Hvis ikke - som med CD-spillere - disse digitale signalene er ikke like bra. Allikevel.

Jeg flåser ikke, prøver bare å lære meg litt om streamere om dagen, selv om Apple TV og Airport Express høre OK ut, mens andre mener det ikke gjør det.
 

Mono AS

Bransjeaktør
Ble medlem
12.09.2014
Innlegg
270
Antall liker
151
Kjære Mono AS! Min umiddelbare konklusjon er at dette er vesentlig billigere enn en (eksempelvis) Aurender streamer til 50.000 og enda billigere enn (fortsatt eksempelvis) Ayre streamer til rundt 100.000. Bra!

Enda bedre, dersom disse digitale streamer signalene bestående av disse 1-tallene og 0-ene vi har hørt om siden CD-spillerens inntog på markedet, så skal det (via en ekstern DAC) spille like godt som en CD-spiller via samme DAC. Bra!

Sier dere selv i Mono at den gjør det?! Er svaret ja kanonbra - la oss få vite. Hvis ikke - som med CD-spillere - disse digitale signalene er ikke like bra. Allikevel.

Jeg flåser ikke, prøver bare å lære meg litt om streamere om dagen, selv om Apple TV og Airport Express høre OK ut, mens andre mener det ikke gjør det.
Hei!
Tja, hva skal vi svare...
Ingen tvil om at det ER forskjeller på et digitalsignal inn til en D/A-konverter, det er flere parametere enn bare 0 og 1 tall, bla. jitter, klokking, etc. En diskusjon og et digitalt vepsebol som vi overlater til entusiastiske forum-venner.

Aurender er en dedikert High-End streamer som naturlig vil brukes i (nettopp) et High-End oppsett hvor du er villig til å bruke de "ekstra kronene for det aller beste...".
Aurender har flere funksjoner med blant intern lagring av musikk (dine kopierte CD-plater og High-Res filer), all musikk som legges på en spilleliste (inkl. Tidal) lagres på en SSD disk, dvs. ingen mekanisk spinnende disk og en "perfekt" digital-strøm...
En kopiert CD-plate avspilt via f.eks Aurender vil etter vår oppfatning gi en bedre lydkvalitet en "real-time" avspilling fra et CD-drivverk til samme D/A-konverter.

iEast er et kjempespennende alternativ i den rimeligere prisklassen (Sonos, Bluesound, Airport, etc), vi har testet produktene i over 15 måneder før vi valgte å lansere produktene. Appen er etter vår mening en av de aller beste på markedet, ekstremt rask, intuitiv og lekkert design. iEast fungerer svært godt, med overbevisende stabilitet - også på WiFi.
Vi har blant annet testet iEast M30 analogt ut inn på en Rega Brio (selvsagt...) som fungerte imponerende bra. Og selvsagt, benyttes digital ut inn på en god D/A-konverter er det enda mer å hente med en ytelse som, etter min oppfatning, konkurrerer med et godt CD-drivverk.

Og så 1000-kroners spørsmålet; er det forskjell på iEAst og Aurender? Ja!
Er anlegget i toppklasse og du har kjøpt din optimale D/A-konverter, forsterker og høyttaler kombinasjon, da vil en Aurender være produktet som løfter ytelsen helt til topps - og være verdt hver eneste krone...

Men med en knallgod forsterker i kombinasjon med en D/A-konverter i 5-10.000 kroners klassen og vi er ganske sikker på at iEast leverer varene minst like godt som de aller beste CD-spillerne.

OK, det er ingen absolutte fasit-svar i vår bransje, men anbefaler absolutt at du sjekker ut en iEast hvis du er i markedet etter en streamer i prisklassen opptil 5-6000 kroner. Den fortjener å stå på lista!

Lykke til!
mvh Simen - Mono AS
 

Mono AS

Bransjeaktør
Ble medlem
12.09.2014
Innlegg
270
Antall liker
151
analog inngang med aux kobling. ville ikke sakt det var en påkostet del. ellers virket jo dette som en bra steamer som jeg vurderer og prøve.
Hei! Ser at ordbruken kan bli noe svulstig her! Men sett i forhold til pris (og det er hva vi må vurdere...) mener vi absolutt at kvaliteten er svært bra og konstruksjonene påkostet! :=) mvh Simen - Mono AS
 

Xdude

Medlem
Ble medlem
02.03.2008
Innlegg
17
Antall liker
6
Sted
Hov
Torget vurderinger
3
Hvordan er ieast med Tidal hifi? Regner ikke med at den fungerer(uten nedkomprimering) med mqa formatet?
 
M

MusicBear

Gjest
Kjære Mono AS! Min umiddelbare konklusjon er at dette er vesentlig billigere enn en (eksempelvis) Aurender streamer til 50.000 og enda billigere enn (fortsatt eksempelvis) Ayre streamer til rundt 100.000. Bra!

Enda bedre, dersom disse digitale streamer signalene bestående av disse 1-tallene og 0-ene vi har hørt om siden CD-spillerens inntog på markedet, så skal det (via en ekstern DAC) spille like godt som en CD-spiller via samme DAC. Bra!

Sier dere selv i Mono at den gjør det?! Er svaret ja kanonbra - la oss få vite. Hvis ikke - som med CD-spillere - disse digitale signalene er ikke like bra. Allikevel.

Jeg flåser ikke, prøver bare å lære meg litt om streamere om dagen, selv om Apple TV og Airport Express høre OK ut, mens andre mener det ikke gjør det.
Hei!
Tja, hva skal vi svare...
Ingen tvil om at det ER forskjeller på et digitalsignal inn til en D/A-konverter, det er flere parametere enn bare 0 og 1 tall, bla. jitter, klokking, etc. En diskusjon og et digitalt vepsebol som vi overlater til entusiastiske forum-venner.

Aurender er en dedikert High-End streamer som naturlig vil brukes i (nettopp) et High-End oppsett hvor du er villig til å bruke de "ekstra kronene for det aller beste...".
Aurender har flere funksjoner med blant intern lagring av musikk (dine kopierte CD-plater og High-Res filer), all musikk som legges på en spilleliste (inkl. Tidal) lagres på en SSD disk, dvs. ingen mekanisk spinnende disk og en "perfekt" digital-strøm...
En kopiert CD-plate avspilt via f.eks Aurender vil etter vår oppfatning gi en bedre lydkvalitet en "real-time" avspilling fra et CD-drivverk til samme D/A-konverter.

iEast er et kjempespennende alternativ i den rimeligere prisklassen (Sonos, Bluesound, Airport, etc), vi har testet produktene i over 15 måneder før vi valgte å lansere produktene. Appen er etter vår mening en av de aller beste på markedet, ekstremt rask, intuitiv og lekkert design. iEast fungerer svært godt, med overbevisende stabilitet - også på WiFi.
Vi har blant annet testet iEast M30 analogt ut inn på en Rega Brio (selvsagt...) som fungerte imponerende bra. Og selvsagt, benyttes digital ut inn på en god D/A-konverter er det enda mer å hente med en ytelse som, etter min oppfatning, konkurrerer med et godt CD-drivverk.

Og så 1000-kroners spørsmålet; er det forskjell på iEAst og Aurender? Ja!
Er anlegget i toppklasse og du har kjøpt din optimale D/A-konverter, forsterker og høyttaler kombinasjon, da vil en Aurender være produktet som løfter ytelsen helt til topps - og være verdt hver eneste krone...

Men med en knallgod forsterker i kombinasjon med en D/A-konverter i 5-10.000 kroners klassen og vi er ganske sikker på at iEast leverer varene minst like godt som de aller beste CD-spillerne.

OK, det er ingen absolutte fasit-svar i vår bransje, men anbefaler absolutt at du sjekker ut en iEast hvis du er i markedet etter en streamer i prisklassen opptil 5-6000 kroner. Den fortjener å stå på lista!

Lykke til!
mvh Simen - Mono AS


Takk Simen - godt svar og du er jo en kar med respekt.

Skal bli morsomt å lese tester av denne. For dersom behover er kun streaming (via en topp DAC) og kvalitetskravet er "kun" som en CD-plate, begynner dette å bli like morsomt som Bluesound. Spennende! For jeg tenker det er mer fornuftig å legge mer penger andre steder i en kjede, forutsatt (!) at den forer DAC'en på høyde med de aller beste CD-spillerne (som du selv sier).

Spennende!!!
 

Xdude

Medlem
Ble medlem
02.03.2008
Innlegg
17
Antall liker
6
Sted
Hov
Torget vurderinger
3
Meget bra men....

Veldig enkelt oppsett og god lydkvalitet. Til prisen? Helt utrolig!!!

Men...av en eller annen grunn nekter den å spille av enkelte sanger/album ved bruk av Tidal.

Bruker kablet tilkobling; målt til 30mb/s så det er ikke denne det står på.

Pink Floyd-Division Bell kommer f.eks. ikke opp, hos andre artister hoppes/lar det seg ikke gjøre å spille av enkelte sanger.

Update kommer når jeg får forsøkt meg litt mer frem.
 

Informasjon om bruker

Mono AS
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
151
Link til alle artikler
218
Mono AS sine annonser
Bransjenyheter
Hør Klipsch Heritage La Scala denne helgen - VårPuls 2024

Hør Klipsch Heritage La Scala denne helgen - VårPuls 2024

  • 0
Nå er det like før - VårPuls 2024. Mono AS gleder seg til og spille på en klassisk hornhøyttaler som først ble introdusert i 1963. La Scala AL5 er en tre-veis konstruksjon med hornladet bass...
Fortsett
Bransjenyheter
Sonus Faber Omnia, trådløs høyttaler med fantastisk ytelse og design!

Sonus Faber Omnia, trådløs høyttaler med fantastisk ytelse og design!

  • 0
Sonus Faber Omnia, trådløst musikkanlegg som kombinerer eksklusivt italiensk design med lydkvalitet i toppklassen. Spill hva du vil! Spotify Connect, Tidal Connect, Chromecast, AirPlay2...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio Research REF6 SE, Årets Produkt 2021-2022

Audio Research REF6 SE, Årets Produkt 2021-2022

  • 0
Amerikansk maktdemonstrasjon! "Det er som man får enda større innsyn i opptaket. Du trenger rett og slett lenger inn i sjelen på utøverne. Den virker også totalt uanstrengt i det den foretar seg...
Fortsett
Bransjenyheter
Topptest av Sonus Faber Guarneri Tradition!

Topptest av Sonus Faber Guarneri Tradition!

  • 11
Sonus Faber Guarneri Tradition er testet i siste utgave av Stereo + 10 av 10 på ytelse/pris og Spesielt Anbefalt! KLANGMESTERNE "Reaksjonen kommer momentant i det pickupen fanger opp de første...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet! Aurender N150

Nyhet! Aurender N150

  • 0
Aurender N150 er en den rimeligste versjonen i Aurender’s oppgraderte sortiment av High-End streamere og har en rekke fellestrekk med N200, N20 og N30. N150 har en ny og vesentlig raskere Intel...
Fortsett
Bransjenyheter
Topptest av Aurender N200 i Stereo+ 'Spesielt Anbefalt'

Topptest av Aurender N200 i Stereo+ 'Spesielt Anbefalt'

  • 4
STEREO+ MENER: Fantastisk lyd og brukervennlighet burde løfte denne langt opp på ønskelista... "N200 mangler noen av tilkoblingsmulighetene til storebror N20, og har heller ikke like stort...
Fortsett
Topp Bunn